Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه‌آهن فدرال پاکستان پیام کتبی مشترک رییس جمهور و نخست وزیر این کشور را جهت تقدیم به محضر رهبر معظم انقلاب تسلیم علی اکبر ولایتی کرد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در دیدار با شیخ رشید احمد وزیر راه آهن فدرال پاکستان، ضمن مثبت ارزیابی کردن این دیدار اظهار داشت: رابطه دو کشور ایران و پاکستان، رابطه‌ای برادرانه، خوب و سازنده است و برقراری روابط اقتصادی و ساخت خط راه آهن تجاری که از ایران، چین و پاکستان می‌گذرد یکی از راه‌های مستحکم کردن روابط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ولایتی با اشاره به بروز برخی حوادث ناگوار افزود:، اما بعضی اوقات حوادثی میان دو کشور رخ می‌دهد که موجب اختلال در روابط می‌شود، از جمله حملات اخیر گروه‌های تروریستی در سیستان و بلوچستان که از خاک پاکستان وارد ایران شدند و باید برای رفع این شرایط اقدام نمود. دولت پاکستان نباید اجازه بدهد که کشور‌های دیگر مانند عربستان سعودی و صهونیست‌ها در روابط دو کشور تاثیر سوء بگذارند و بحران در مرز‌ها ایجاد کنند و امنیت جان مرزبانان دلاور و مردم شریف ما و جمهوری اسلامی ایران را به خطر بیندازند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تاکید کرد: گروه‌های تروریستی که اخیرا در سیستان بلوچستان موجب شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی شدند، تجهیزات و امکانات خود را از عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی تامین می‌کنند و از آن جا حمایت مالی می‌شوند.

ولایتی خاطرنشان کرد: در دیدار امروز خواسته شد تا پاکستان در مراقبت از مرز‌های دو کشور اهتمام بیشتری داشته باشد. پاکستان کشوری قدرتمند است و قادر به کنترل و مراقبت از مرز‌های مشترک است تا به این اقدامات تروریستی پایان دهد و وزیر در این ملاقات قول داد که از مرز‌ها حفاظت بیشتری انجام دهند و این نوع حوادث دیگر تکرار نشوند و مقامات پاکستانی قول داده اند که حفاظت از مرز‌های مشترک میان ایران و پاکستان را افزایش دهند.

شیخ رشید احمد وزیر راه آهن فدرال پاکستان نیز گفت: من آقای ولایتی را از قبل در زمانی که وزیر امور خارجه ایران بودند می‌شناسم و امروز سومین دیداری است که با ایشان دارم و در این دیدار درباره موضوعات زیادی در خصوص روابط دو جانبه گفتگو کردیم و امیدواریم که بتوانیم روابط فیمابین را با کشور دوست و برادر ایران بهبود ببخشیم.

وزیر راه آهن فدرال پاکستان تصریح کرد: امیدواریم که با کمک یکدیگر بتوانیم بر مشکلات فائق آییم و عمران خان مایل است که روابط پاکستان را با تمام دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران بهبود بخشد و به همین دلیل است که امروز اینجا هستم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی اکبر ولایتی رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۴۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد تل‌آویو آماده رسیدن به آتش‌بس برای آزادی اسرای خود است اما نمی‌تواند با شرط حماس درباره پایان جنگ موافقت کند.

به گزارش مشرق، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ما همیشه آماده تحقق آتش‌بس برای آزادی اسرایمان بوده و هستیم. ما به هیئت مذاکره کننده اختیارات بسیار زیادی برای پیشرفت در معامله تبادل اسرا دادیم.

طبق گزارش الجزیره، نتانیاهو گفت: ما شروطی را که به معنای تسلیم شدن ما باشد، نمی‌پذیریم و به جنگ تا زمان تحقق اهدافمان ادامه می‌دهیم. تسلیم شدن در برابر خواسته‌های حماس یک شکست فاجعه بار برای اسرائیل است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • نتانیاهو: پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران
  • نتانیاهو: شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی