Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@15:23:45 GMT

نکات مسافرتی برای خانم‌های باردار

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۲۵۴۱۷

نکات مسافرتی برای خانم‌های باردار

به گفته کنگره مامایی و متخصص زنان و زایمان، از آنجا که اورژانس‌های پزشکی برای زنان باردار در سه ماهه اول و سوم بیشتر اتفاق می‌افتد، بهترین زمان برای سفر، در سه ماهه دوم بین ۱۴ تا ۲۸ هفته است. در این زمان بیماری صبحگاهی (تهوع بارداری) احتمالاً فروکش کرده است و شما هنوز در مرحله‌ای نیستید که به دلیل افزایش وزن زیاد حرکت کردن برایتان سخت شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متخصصان زنان و زایمان معتقدند سفر‌های هوایی تا هفته‌ی ۳۶ معمولاً امن هستند مگر این که پزشک معالجتان با توجه به شرایط شما نظری غیر از این داشته باشد. با این حال سیاست سازمان‌های مختلف هواپیمایی ممکن است در این مورد با هم تفاوت‌هایی داشته باشند، بنابراین قبل از سفر حتماً از مسئول مربوطه در این مورد راهنمایی بخواهید.

سفر کردن، انرژی‌تان را افزایش می‌دهد، شادتان می‌کند و می‌توانید چند روزی کمتر به دردسر‌های بارداری فکر کنید؛ اما خیلی از خانم‌های باردار اصلاً به سفر کردن در دوران بارداری فکر نمی‌کنند و آن را مضر می‌دانند. کارشناسان عقیده دارند بارداری نباید مانع سفرتان شود. زن باردار نیاز به مراقبت و توجهات خاصی از جانب همسر و خانواده دارد.  

سفر طی دوران بارداری مانعی ندارد به این شرط که برنامه‌ریزی‌های خاص از قبل انجام شده و نکات مراقبتی رعایت شود:
۱- از پزشکتان اجازه‌ی سفر بگیرید

خیلی مهم است که پیش از هرگونه تصمیمی برای سفر به پزشکتان مراجعه کنید و از او اجازه‌ی این کار را بگیرید. سلامت عمومی شما باید پیش از سفر در وضعیت ایده آلی باشد و توصیه‌های لازم را از پزشکتان دریافت کنید.

شما باید سفرتان را جوری برنامه‌ریزی کنید که خللی در ویزیت‌های روتین، واکسیناسیون و یا آزمایش‌هایی که باید انجام دهید، ایجاد نکند. اگر سفرتان طول می‌کشد پس باید در مقصد، پزشکِ جایگزینی داشته باشید که اگر مشکلی به وجود آمد سرگردان نمانید و خطری تهدیدتان نکند. اگر هرگونه مشکلی در سلامتی‌تان وجود دارد باید از سفر صرف‌نظر کنید و فقط به فکر سلامت خود و جنین‌تان باشید.

۲- یک کُپی از پرونده‌ی بارداری‌تان را همراه داشته باشید

وقتی به سفر می‌روید خوب است کُپی پرونده‌ی پزشکی و بارداری‌تان را با خود داشته باشید تا اگر مورد اورژانسی پیش آمد، مرجعی در اختیار پزشک قرار دهید.

۳- حین سفر لباس راحت بپوشید

بارداری می‌تواند موجب ناراحتی‌هایی مانند نفخ، عرق و تکرر ادرار شود. با پوشیدن لباس مناسب که آزاد و راحت باشد، احساس ناراحتی خود را کاهش دهید. کفش‌های راحت و بدون پاشنه بپوشید که نه تنگ باشند و نه گشاد.

۴- تمام داروهایتان را با خود همراه داشته باشید

تمام دارو‌هایی را که پزشکتان تجویز کرده با خود بردارید مثلاً ویتامین‌ها. بهتر است دستور مصرف دارو را که پزشک توصیه کرده روی کاغذی یادداشت کنید و در کیف دستی خود داشته باشید، نسخه‌ی پزشک را نیز همراه داشته باشید تا اگر در سفر دارویتان تمام شد بتوانید مجدداً تهیه کنید.

نیازی به توضیح نیست که دفترچه بیمه‌تان هم باید همراهتان باشد تا اگر نیازی به مراجعه به پزشک یا بیمارستان داشتید، مشکلی برایتان پیش نیاید.

۵- سعی کنید برنامه‌ی همیشگی‌تان را حفظ کنید

هر چند در مسافرت ممکن است نتوانید کار‌های روتین‌تان را حفظ کنید، اما باید سعی کنید طبق برنامه‌ی همیشگی‌تان پیش بروید. رژیم غذایی سالم و مغذی‌تان را داشته باشید و در طول روز چند وعده‌ی کوچک نیز غذا بخورید. اجازه ندهید سفر بهانه‌ای بشود برای ترک عادات سالم. حتماً فیبر کافی در رژیم غذایی خود بگنجانید تا دچار یبوست نشوید. یبوست مشکلی شایع در دوران بارداری و همچنین مسافرت است که به هر قیمتی شده باید از آن جلوگیری کنید.

۶- آب زیاد بنوشید

نوشیدن آب کافی بدنتان را هیدراته نگه می‌دارد و دچار خستگی و بی‌حالی نمی‌شوید. توجه داشته باشید که تشنگی از علائم اولیه کمبود آب در بدن نیست. وقتی این سیگنال را دریافت کردید بدانید که بدنتان دهیدراته شده است. پس منتظر نمایید تا تشنگی هلاکتان کند بعد آب بنوشید!

مطمئن شوید آبی که می‌نوشید از منبعی سالم است و آلودگی ندارد. آب معدنی را فقط از مارک‌های معتبر تهیه کنید. از نوشیدنی‌های کافئین دار و گازدار نیز پرهیز کنید.

۷- میان وعده را فراموش نکنید

اگر بین وعده‌های اصلی احساس گرسنگی کردید از مصرف اسنک‌های پُرچرب و پُر از قند پرهیز کنید. می‌توانید میوه‌های خشک، آجیل و آبمیوه‌های خانگی همراهتان داشته باشید تا هم گرسنه نمانید و هم وعده‌ای مغذی بخورید و علائم ناخوشایند بارداری مرتبط با سطح قند خون را تسکین دهید. انتخاب غذا‌های سالم باعث از بین رفتن خستگی و سختی سفر می‌شود.

۸- تحرک داشته باشید

سفر کردن می‌تواند ساعت‌های طولانی یکجا نشستن را هم داشته باشد، بنابراین اگر با اتومبیل سفر می‌کنید مکرراً توقف کرده و چند قدمی راه بروید و بدنتان را بکشید. کشیدن پا‌ها کمکتان می‌کند عضلات تحت تنش را ریلکس کنید. تحرک داشتن به جریان خون کمک کرده و مانع تشکیل لخته خون در پا‌ها می‌شود.

۹- تنها سفر نکنید

همیشه بهتر است حداقل یک نفر دیگر نیز در سفر همراهتان باشد، چه همسرتان، چه یک دوست و چه یکی از اعضای خانواده. به هر حال تنهایی سفر نکنید تا اگر موقعیت اورژانسی پیش آمد، کسی را داشته باشید که بتواند کمکتان کند. البته همراهی یک نفر دیگر کمکتان می‌کند زمان زودتر بگذرد و حوصله‌تان نیز سر نرود.

منبع: تبیان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گردشگری دانستنی های سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر

بهتر است از لوازم دکوری مختلف در دکور مغازه استفاده کنید و ویترین و قفسه های موجود را جذاب کنید. و بهتر است محصولات مان تنوع بالایی داشته باشد و ویترین و قفسه ها را با لوازم متنوع پر کنیم. از رنگ های شاد و پر انرژی در دکوراسیون مغازه به کار ببرید. و رنگ های روشن فضا را بزرگ تر نشان می دهد. از یک تم و سبک مشخص استفاده کنید، ابتدا تمام وسایل و لوازمی  که می خواهیم به کار ببریم را معلوم کنیم و بعد یک تم خاص برایشان در نظر بگیریم.

و توجه کنیم که دیوار و کف و سقف و نور پردازی و میز ها همه با هم سازگار باشند. از نور صحیح و مناسب استفاده کنیم تا مغازه را روشن و دلباز کند و لوازم خاص را برجسته تر نشان بدهد. از تابلو ها و بنر های جذاب و خلاقانه استفاده کنیم تا توجه بیشتر افراد را جلب کند.

اهمیت دکوراسیون در مغازه لوازم تحریر

طراحی دکوراسیون مغازه لوازم تحریر اهمیت زیادی دارد. یک طراحی مناسب و جذاب برای فروشگاه می تواند مشتریان را جذب کند، اعتماد آن ها را به فروشنده زیاد کند. طراحی مناسب می تواند از عوامل موثر در افزایش فروش باشد.

اگر از رنگ ها، نور پردازی، نمایش محصولات به صورت جذاب و مناسب استفاده کنیم می توانیم فضای فرهنگی و دلنشین برای خریداران ایجاد کنیم که به افزایش فروش خودمان هم کمک می کند. دکوراسیون مغازه لوازم تحریر زمانی می تواند تاثیر گذار باشد. که مشتریان تمام محصولات مورد نیازشان را به راحتی پیدا کنند. برای تعداد زیادی از مشتریان این نکته مهم است که وقتی به مغازه ای می روند تمامی لوازمی که احتیاج دارند را پیدا کنند و یکجا خریداری کنند. پس اگر به این مورد هم توجه کنیم باعث جذب  مشتریان می شویم و درآمدمان افزایش می یابد.

اصول طراحی دکوراسیون مغازه لوازم تحریر  

فروشگاه های لوازم تحریر یک مکان عمومی است که باید یک محیط مدرن و زیبا را برای مشتری ایجاد کند. و اولین باری که مشتری مغازه شما را می بیند، در آن حس مثبت ایجاد کند. پس طراحی دکوراسیون آن باید با دقت انجام شود. پس یک سری اصول را باید برای طراحی رعایت کنیم. بعد از این که مکان را انتخاب کردیم اولین موردی که باید روی آن تمرکز کنیم رنگ فروشگاه است.

برای رنگ دیوار ها از رنگ روشن و شاد استفاده کنید. چون اکثر مخاطبان جوان و کودکان اند. حتی می توانید از رنگ های خنثی هم استفاده کنید و با رنگ های شاد در چیدمان به کار ببرید. برای کف فروشگاه باید رنگی را انتخاب کنید که با دیوار ها تفاوت زیادی نداشته باشد و می توانید از لمینت چوبی استفاده کنید تا حس گرمی چوب به مشتری داده شود. برای نور پردازی از چراغ های آویز لوکس و زیبا استفاده کنید و آن ها را با رنگ هایی که با دیوار هارمونی دارند و چشم را اذیت نمی کنند بهره بگیرید، ترکیب لامپ های آفتابی و مهتابی انتخاب خوبی است. زاویه نور پردازی را هم باید رعایت کنید که به خوبی به محصولات بتابد. اگر سبک فروشگاه شما کلاسیک است باید شدت نور زیاد باشد.

اما اگر سقف فروشگاهتان مدرن است باید میزان نور متعادل باشد و زاویه نور بیشتر روی لوازم تحریر باشد و از رنگ ها هم طوری استفاده کنید که فضا را دلنشین کند. استفاده از لوازم دکوری در قفسه ها و هرجایی که فضای مناسب دارد هم مهم است. و آن دکوری که می خواهید به کار ببرید حتما باید با لوازم تحریر همخوانی داشته باشد و در ویترین از بهترین دکوری ها استفاده کنید تا مشتریان برای دیدن تمامی محصولات وارد مغازه تان بشوند.

نکات کلیدی در اجرای دکوراسیون 

یکی از بخش های جذاب و مهم مغازه، طراحی و چیدمان ویترین است. و برای مغازه لوازم تحریر باید سلیقه و خلاقیت هم به خرج دهیم تا ویترینی زیبا و جذاب طراحی کنیم و مخاطبان را به آن جذب کنیم. نکته مهم بعدی این است که باید برای این که مشتریان بتوانند به راحتی در فروشگاه قدم بزنند و دسترسی آسان به تمامی محصولات داشته باشند و حس خوب داشته باشند، از قفسه بندی درست و اصولی استفاده کنید تا دچار بی نظمی و نامرتبی در مغازه نشوید و مشتریان هم گیج نشوند. 

در نحوه چیدمان قفسه ها سعی کنید اول از همه راحتی و دسترسی آسان مشتری را در درجه اول قرار دهید. چیدمانی اصولی است که تفکیک برند، هارمونی رنگ و حجم و اندازه مناسب محصضولات را با هم داشته باشد. نکته مهم بعدی این است که محصولاتتان را کامل کنید. برای هر مشتری مهم است که وقتی وارد مغازه ای می شود تمامی کالاهای مورد نظرش را پیدا کند. در هر شرایطی باید رفاه حال مشتری را در اولویت قرار دهید. برای همین حتما از سبد های خرید دسته دار یا چرخ دار استفاده کنید تا آن ها به راحتی خرید کنند و با این کار خیالشان راحت باشد که احتمال افتادن لوازم تحریر و شکستن و خسارت دیدن و گم شدن آن ها به حداقل برسد.

ایده هایی برای دکوراسیون لوازم تحریر 

 

 

بسیاری از لوازم تحریری ها با استفاده از المان های بزرگ، ویترین و دکوراسیون خود را تزیین می کنند. مثلا می توانید از یک مداد و تراش بزرگ که دارای جذابیت بینایی زیادی است استفاده کنید و یا می توانید نمایش ساده و مینیمال داشته باشید. پس از یک پس زمینه یا استند ساده استفاده کنید و محصولاتتان را به نمایش بگذارید که در عین حالی که ساده است کم هزینه هم می باشد. 

می توانید از انواع لباس مدرن دخترانه و پسرانه در کنار کیف، کفش و لوازم تحریر بکار ببرید که می تواند مشتری را جذب خود کند.

از هارمونی رنگ ها استفاده کنید، به کار بردن رنگ هایی مثل زرد و آبی یک دکوراسیون عالی را ایجاد می کند. و در کنار این ترکیب رنگ ها از المان های تزیینی ساده و چند استند برای نمایش محصولاتتان استفاده کنید. می توانید روی شیشه مغازه یا دیوار های آن پوستر بچسبانید یا نقاشی های جذاب بکشید و این ایده هزینه کمی دارد ولی طرحی جذاب و شاد است.

خلاصه بندی 

دکوراسیون مغازه لوازم تحریر علاوه بر این که باید زیبا و خاص باشد باید راحتی مشتریان را هم در بر بگیرد. پس اصول و نکاتی که گفته شد را بکار ببرید و مطمئن باشید با رعایت آن ها به هدف خود می رسید. رنگ های مناسب به همراهی طراحی سقف مغازه باعث می شود محیط جذاب جلوه کند و محصولاتتان با ارزش تر به چشم بیاید. برای دریافت مشاوره رایگان جهت طراحی دکوراسیون داخلی مغازه لوازم تحریر می توانید با کارشناسان شرکت طراحی داخلی ویستا آرشیتکت در تماس باشید.

دیگر خبرها

  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم