Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نرخ تورم چند استان زیر ۲۰ درصد است، دلار و یورو در پایان هفته ارزان شدند، روش‌های اختراعی همتی برای بازار ارز جواب نداد، افزایش قیمت نفت تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا، طلای جهانی ارزان‌تر می‌شود، هند سطح واردات نفت خود از ایران را حفظ می‌کند، کسری تجاری آمریکا به بیشترین میزان دهه گذشته رسید و نقش مخرب دلالان در صعودی نگه داشتن نمودار قیمت مسکن را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون وزیر صنعت: قیمت‌ها در بازار خودرو رو به کاهش است؛ سیاست فروش فوری خودرو ادامه دارد

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار رو به کاهش است، افزود: تا زمانی که به تعادل در قیمت برسیم سیاست فروش فوری ادامه خواهد داشت هرچند در ماه‌های ابتدایی سال آینده به نظر می‌رسد به صورت سنتی کمی تقاضای خودرو کاهش یابد و کاهش تقاضا کاهش قیمت را درپی خواهد داشت. وی با اشاره به مصوبه‌ی ترخیص خودروهای وارداتی گفت: آئین نامه مربوطه را وزیر صمت ابلاغ کرد و کار ثبت سفارش این خودروها آغاز و به همه شرکت‌ها اعلام شده تا در ایام تعطیل نیز موضوع ثبت سفارش انجام شود و مشتریان می‌توانند به وزارتخانه و گمرک مراجعه کنند و سعی بر این است تا قبل از پایان سال خودروهایی که در گمرک هستند و قابلیت خروج دارند ترخیص و توسط شرکت‌ها به متقاضیان تحویل شود. مقیمی به موضوع تأمین قطعات خودرو اشاره کرد و افزود: با تأمین منابع مالی ریالی و ارزی با همکاری بانک‌ها و بانک مرکزی تاکنون بیش از ۳,۴۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات مورد نیاز این بخش پرداخت شده و بقیه آن در دو هفته آینده پرداخت می‌شود. معاون وزیر صمت اضافه کرد: تأمین قطعات باعث افزایش تولید شده و تولید روزانه خودرو به ۴ هزار دستگاه در روز رسیده که به همین میزان تحویل خودرو داریم. مقیمی گفت: در این هفته وزارت صنعت ابلاغیه‌ای به خودروسازان اعلام کرد تا در روزهای تعطیل نیز به تحویل خودرو اقدام کنند و خدمات پس از فروش نیز انجام شود. /صدا و سیما

نرخ تورم چند استان زیر 20 درصد است؟

به تازگی مرکز آمار ایران گزارش مربوط به نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه سال جاری را منتشر نموده است. در این گزارش علاوه بر اینکه نرخ تورم کشور مورد محاسبه قرار گرفته است، نرخ تورم در استان های مختلف نیز در بازه زمانی مذکور گزارش شده است. این گزارش نشان می دهد که نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه سال جاری در 29 استان از 31 استان کشورمان بالای 20 درصد بوده است. جزئیات بیشتر

بر اساس اطلاعات سنا؛ دلار و یورو در پایان هفته ارزان شدند

بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، در آخرین روز هفته جاری، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بازارساز، به نرخ ۱۲۹۵۰ تومان خریداری شد و با کاهش ۱۰۰ تومانی نسبت به نرخ پایانی روز چهارشنبه، به قیمت ۱۳۰۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو نیز به نرخ ۱۴۹۵۰ تومان خریداری شد و به قیمت ۱۵۰۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این نرخ نسبت به روز قبل، کاهش ۵۰ تومانی داشته است.

رئیس کنفدراسیون صادرات: روش‌های اختراعی همتی برای بازار ارز جواب نداد

محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: ما به عنوان صادرکنندگان معتقد هستیم ارز حاصل از صادرات باید به چرخه اقتصادی کشور بازگردانده شود اما روش‌های بانک مرکزی و اختراع سامانه‌های نیما و شبیه آن پاسخگو نبوده و بازار را بدتر دچار تلاطم کرده است. پیشنهاد ما این است که دولت فقط دربحث واردات کالاهای اساسی و توزیع آن دخالت کند و بقیه واردات را به ارز صادراتی آن هم به نرخ توافقی متصل کند به طوری که واردات فقط از این مسیر میسر باشد. در صورت این اتفاق، نرخ ارز تثبیت خواهد شد و مشکلی در تامین کالاها به وجود نخواهد آمد. وی افزود: با روش‌های فعلی و سطح‌بندی صادرکنندگان بازار متشنج خواهد شد. اینکه دولت واردات چند قلم کالا را آزاد کند و بعد رئیس بانک مرکزی بگوید دلیل افزایش قیمت ارز به خاطر واردات بوده سطحی‌انگاری و عدم مسئولیت‌پذیری است. لاهوتی با انتقاد از بانک مرکزی گفت: وظیفه این بانک مدیریت بازار و تامین و تزریق ارز برای ایجاد تناسب است که در قانون صریحا تعیین شده اما الان این بانک تبدیل به نظاره‌گر بازار شد و هر وقت هم ارز در بازار کم می‌شود و قیمت‌ها بالا می‌رود تقصیر را گردن صادرکنندگان می‌اندازند که چون آنها ارز وارد سیستم نکرده‌اند پس قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است. وی تاکید کرد: بانک مرکزی باید از این حالت منفعلانه خارج شود و در بازار ورود کند. /ایلنا

افزایش قیمت نفت تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا

قیمت نفت روز پنج شنبه با تداوم کاهش تولید اوپک پلاس و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا افزایش یافت، اما رشد تولید آمریکا مانع از پیشروی بیشتر قیمت‌ها شد. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۳ سنت یا ۰.۶ درصد نسبت به قیمت نهایی روز گذشته کاهش یافت و به ۵۶.۴۵ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۷ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش، به ۶۶.۳۶ دلار در هر بشکه رسید.

طلای جهانی ارزان‌تر می‌شود

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه که عدم وجود تقاضا برای دارایی‌های پرریسک، از این فلز ارزشمند حمایت کرد، ثابت ماند. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز پنج شنبه بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۸۶.۲۵ دلار ایستاد. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۲۸۶.۷۰ دلار رسید. شاخص دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد دو هفته اخیر که اوایل هفته جاری به آن صعود کرده بود، ایستاد. مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس" اظهار کرد: اندکی حمایت از دارایی‌های امن وجود دارد. بازارهای سهام در آسیا از پیشروی دست کشیده‌اند و این وضعیت منعکس کننده فشاری است که روی دارایی‌های پر ریسک وجود دارد. از سوی دیگر قوی شدن ارزش دلار، مانع از افزایش قیمت طلا شده است.

ارزشمندترین اسکناس جهان رونمایی شد

بانک مرکزی سوئیس از اسکناس جدید ۱۰۰۰ فرانکی خود که معادل ۹۹۸.۹۰ دلار ارزش دارد رونمایی کرد که یکی از ارزشمندترین اسکناس جهان شناخته می شود.  علت انتشار این اسکناس به محبوبیت استفاده از پول نقد در فرهنگ سوئیسی ها است. بانک ملی سوئیس در اطلاعیه ای اعلام کرد این اسکناس ها از سیزدهم ماه جاری میلادی در دسترس خواهد بود؛ این در حالی است که دیگر بانک های مرکزی در حال کنار گذاشتن اسکناس های با ارزش بالای خود به دلیل استفاده آنها در پولشویی و فعالیت های مجرمانه هستند. البته از ماه ژانویه سال جاری میلادی ۱۷ بانک از ۱۹ بانک مرکزی منطقه یورو انتشار اسکناس های ۵۰۰ یورویی را متوقف کردند. بانک مرکزی سوئیس اعلام کرد نشانه ای وجود ندارد که مجرمین از اسکناس های ۱۰۰۰ فرانکی بیشتر از اسکناس های دیگر استفاده کنند. بانک ملی سوئیس که همان بانک مرکزی این کشور است اعلام کرد اسکناس های فعلی مناسب و مطابق با آنچه که مردم می خواهند است و انتشار اسکناس ۱۰۰۰ فرانکی برای بانک ملی سوئیس اهمیت دارد. این اسکناس جدید برای پرداخت های بالا و همچنین ذخیره دارایی استفاده می شود. پول نقد همچنان در سوئیس بسیار محبوب است. بانک مرکزی سوئیس اعلام کرد در حدود ۴۷ میلیون قطعه اسکناس ۱۰۰۰ فرانکی در چرخه پولی وجود دارد که ۱۰.۵ درصد افزایش نشان می دهد و ۶۲ درصد از ارزش تمام اسکناس های سوئیسی را تشکیل می دهد. امنیت اسکناس های جدید ۱۰۰۰ فرانکی بسیار بالا است و جعل آن تقریبا غیر ممکن است.

هند سطح واردات نفت خود از ایران را حفظ می کند

رویترز در تارنمای رسمی خود به نقل از دو منبع آگاه نوشت هند که در حال مذاکره با آمریکا برای تمدید معافیت از تحریم ها است، قصد دارد میزان واردات نفت خود از ایران را که 300 هزار بشکه در روز است همچنان حفظ کند. یک مقام ارشد هندی اوایل سال 2019 گفت که این کشور با وجود آنکه واردات نفت از ایران را کاهش داده، برای تمدید معافیت دریافتی از آمریکا مذاکره می کند. هند در مذاکرات خود با آمریکا خواستار حفظ میزان واردات ماهانه 1.25 میلیون تن معادل روزانه 300 هزار بشکه نفت از ایران است. تقاضای دهلی نو برای حفظ حجم واردات نفت خود از ایران در حالی است که آمریکا اعلام کرده سیاستش رساندن صادرات نفت ایران به صفر است.

نقش مخرب دلالان در صعودی نگه داشتن نمودار قیمت مسکن

مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از فضای واسطه گری و دلال بازی در بازار مسکن، گفت: متأسفانه بحران دلال بازی به سایت های فروش مسکن نیز رسیده و امروز بخشی از تلاطمات بازار مسکن به علت عملکرد این سایت ها رخ می دهد. نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه سود سرشار بازار مسکن در دهه های اخیر موجب شده که افراد و دلالان بازار مسکن را مکانی برای کسب درآمد ببینند، این در حالی است که مسکن نباید تبدیل به کالای سرمایه ای تبدیل شود. وی تصریح کرد:متأسفانه امروز نقش واسطه به حدی شده که بخشی از معاملات بازار مسکن عملا به صورت صوری بین همین دلالان صورت می گیرد تا به وسیله این رویکرد، بتوانند قیمت ها را بالا نگه دارند. /خانه ملت

معاون حجتی: گوشت گوسفندی در بغداد ۱۶۵ هزار تومان است

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با کیفیت ترین گوشتی که در بازار اروپا و روسیه نیز مصرف می شود از کشور برزیل وارد شده و در 11 ماه گذشته نیز گوشت منجمد گوساله برزیلی برای مصرف خانوارها تامین شده است. بخشنده تصریح کرد: در حال حاضر 97 شرکت از 13 کشور، گوشت گرم گوسفندی را به کشور وارد می کنند که با توجه به سیستم پیشرفته لجستیک و خطوط هواپیمایی و کشتارگاه های مجهز کشور استرالیا، 70 درصد آن از این کشور تامین می شود و روزانه شاهد واردات 100 تن گوشت گرم صرفاً از این کشور هستیم. وی افزود: مشکلاتی که در سیستم توزیع مشاهده می شود، ناشی از ضعف در تأمین نیست و خارج از وظایف محوله مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است که برای رفع این مشکل در ستاد تنظیم بازار قرار شد توزیع گوشت هدفمند شود. بخشنده، قاچاق دام از مرزهای غربی و جنوبی کشور را عاملی مهم در افزایش قیمت گوشت دانست و گفت: در حال حاضر در بغداد گوشت گوسفندی به قیمت 165 هزار تومان و در اقلیم کردستان عراق 140 هزار تومان معامله می شود که این موضوع بر نرخ گوشت در داخل تاثیر داشته است. بخشنده با تاکید بر اینکه قیمت خرده فروشی مرغ برای مصرف کننده 11 هزار و 500 تومان است، گفت: بر اساس قیمت نهاده ها و محاسبه سود تولیدکننده، قیمت مرغ زنده برای مرغدار بیش از هشت هزار تا هشت هزار و 500 تومان نیست. /ایرنا

کسری تجاری آمریکا به بیشترین میزان دهه گذشته رسید

بخش بازرگانی آمریکا گزارش داد به رغم جنگ‌های تجاری که آمریکا با چین داشته و تعرفه‌های وارداتی زیادی را روی تعدادی از کشورها اعمال کرد، کسری تجاری آمریکا با رقم ۶۲۱ میلیارد دلار به بیشترین میزان ۱۰ سال گذشته رسید. تنها در ماه دسامبر شکاف تجاری این کشور ۱۹ درصد افزایش یافت و در رقم ۵۹.۸ میلیارد دلار ایستاد. بر اساس گزارش‌ها،روند کاهشی واردات با ۲.۱ درصد رشد به ۲۶۴.۹ میلیارد دلار رسیده و صادرات هم با تجربه کاهش ۱.۹ درصدی به ۲۰۵.۱ میلیون دلار رسیده است. کاهش کسری تجاری به عنوان یک مسئله کلیدی در دوران کمپین‌های تبلیغاتی دونالد ترامپ تبدیل شد و ترامپ بارها قول داد که می‌خواهد دوباره آمریکا را بسازد. به خاطر اینکه ترامپ بتواند به این تعهدات خود عمل کند به محض نشستن بر مسند ریاست جمهوری از توافق ترنس پسیفیک موسوم به TPP  کنار رفت.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: گوشت گوسفندی بغداد معاون وزیر صنعت بازار خودرو فروش خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد

بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، بایننس، بر اساس داده‌های آتی، زمان اوج بیت‌کوین در این صرافی را نشان داد.

به گزارش ایسنا، تحلیلگر پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای کریپتو کوانت، حرکات آتی سرمایه‌گذاران فردی در بایننس را بررسی و بر افزایش نرخ‌های تامین مالی در این صرافی تاکید کرد. وی دریافت که افزایش موقعیت‌های خرید می‌تواند نشان‌دهنده اوج باشد.

این تحلیلگر به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که محتاط باشند. وی خاطرنشان کردکه الگوهای مشابه در گذشته با کاهش کوتاه‌مدت همراه بوده است.

از آنجایی که بایننس یکی از بهترین مراکز مبادلات مبتنی بر افراد است، داده‌ها نشان ‌می‌دهد که سرمایه‌گذاران فردی بایننس موقعیت‌های خرید را ایجاد کرده‌اند و از نظر تاریخی، افزایش موقعیت‌های (پوزیشن) طولانی در بایننس اغلب به معنای اوج است.

به گزارش کریپتو، پس از انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی بود که اشتها را برای موقعیت‌های طولانی افزایش داده است. بر اساس داده‌های کوین گکو، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۴هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵.۰۷ میلیارد دلار است که ۲۵.۴۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد دلار است که  ۸.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۰.۰۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۰ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۲۹۴.۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۲ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۸۹.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۹ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۱.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۸۰ درصد کاهش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۴۴.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۴ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۲۸۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۲۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۰ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۲.۸۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۴۹ درصد افزایش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۵دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۹۹ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • دلار باز هم نزولی شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • بازار خودرو به کمای عمیق رفت/ آخرین قیمت پژو، سمند، تارا، شاهین و کوئیک + جدول