Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مصوبه مجلس درمورد کپنی شدن کالاها گفت: در اردیبهشت و خرداد و تیرماه شاهد بودیم که مردم با کارت‌های ملی اجاره‌ای صف می‌کشیدند که هزار دلار از صرافی‌ها دلار بگیرند هم‌اکنون که آن روند تمام شده حالا اول صبح می‌ایستند که با کد کارت ملی گوشت بگیرند. ما باید نظام توزیع خود را هدفمند و قانون‌مند کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : مجید کیانپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا در مورد ارائه کالابرگ الکترونیکی به مردم برای دریافت کالاهای اساسی اظهار کرد: اجرای این کار بر عهده دولت است. اگر مجلس این طرح را مصوب کرد به این دلیل بود که هیچ ساز و کاری در توزیع کالاهای اساسی در کشور در این برهه از زمان وجود نداشت و درنتیجه بررسی‌های مجلس این بود که کالا به دست آن مصرف‌کننده اصلی که هدف توزیع این کالاهای اساسی است نمی‌رسد.
وی ادامه داد: علیرغم اینکه در اواخر شهریورماه یا اوایل مهرماه نمایندگان طرحی را ارائه دادند که کالاهای اساسی از طریق ساز  و کار مشخصی به دست مصرف کنننده واقعی برسد و دولت گفت من این را تنظیم و توزیع می‌کنم ولی بعد از گذشت پنج ماه ما هنوز می‌بینیم برای توزیع یک گوشت منجمد نظارت کافی نداریم و عملا به محلی برای رساندن گوشت به چزخه‌های دیگر اقتصاد تبدیل شده است.
این عضو کیمسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: توزیع کالا باید به نحوی باشد که برای هر شخص مشخص باشد که به چه میزان و در چه مدت زمانی باید کالاها را تحویل بگیرد. اعتقاد من این است که یک رانت ۷۰ درصدی در این شش ماه شاهد بودیم که آن کالای ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی با همین نرخ در اختیار مردم قرار نگرفت. حال بحث کالابرگ و کوپنی شدن برای این است که کالا به دست مصرف‌کننده واقعی برسد و این رانت کم شود.
کیانپور گفت: از اول سال تا الان حدود ۲۲ میلیارد دلار کالای اساسی با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان وارد شده اما همچنان می‌بینیم که قیمت کالاها دارد بالا می‌رود و نظارتی بر توزیع آن نیست و عملا شاید به نحوی بازار رها شده باشد. به جای اینکه مدیریت و برنامه‌ریزی شود فقط دارند بازار را کنترل می‌کنند.
وی افزود: موضوع یارانه‌‌ها تا سال آینده باید به نحوی مدیریت شود که ساز و کاری تنظیم شود که این کالاهای اساسی به دست مصرف‌کننده واقعی برسد که حتی در آن کالابرگ یا کارت الکترونیکی طوری تنظیم شود که هرنفر بتواند آن میزان کالای اساسی را که برایش در نظر گرفته می‌شود را به راحتی دریافت کند که شاهد صف‌های عریض و طویل نباشیم.
نماینده مردم دورود و ازنا یادآور شد: در اردیبهشت و خرداد و تیرماه شاهد بودیم که مردم با کارت‌های ملی اجاره‌ای صف می‌کشیدند که هزار دلار از صرافی‌ها دلار بگیرند هم‌اکنون که آن روند تمام شده حالا اول صبح می‌ایستند که با کد کارت ملی گوشت منجمد بگیرند. ما باید نظام توزیع خود را هدفمند و قانون‌مند کنیم.
کیانپور گفت: من نمی‌گویم حتما کوپنی کنیم بلکه حتی اگر دولت نظری دارد نظر خود را به مجلس بیاورد. مصوبه مجلس در بحث کوپنی شدن اگر ارائه شده به دلیل عدم نظارت موثر و صحیح این اتفاق افتاده که به این سمت هدایت شدیم و حال اگر دولت لایحه جدیدی بیاورد که از کوپنی شدن جلوگیری کند و تضمین دهد که کالای اساسی به دست مصرف کننده واقعی برسد دارد این هم می‌تواند روشی برای توزیع کالا باشد. نباید به صورتی باشد که کسی حتی یک بار هم از کالاهای اساسی استفاده نکند و کسی صدها بار استفاده کند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کیانپور کارت ملی کوپن صف گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد

امتداد  -از حوالی ظهر امروز، نرخ دلار در بازر سبزه میدان و منوچهری تهران در ادامه روند نزولی روز‌های گذشته به دامنه ۵۰ هزار تومان برگشت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد  ،   امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه بازار ارز غیررسمی تهران تحت تأثیر موج ریزشی که از اواخر هفته قبل شروع شده، کاهشی است. خبر‌های رسیده از سبزه‌میدان و خیابان منوچهری حاکی از ورود دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان است و مشاهدات میدانی از چهارراه استانبول هم این موضوع را تأیید می‌کند.

دلالانی که گفته می‌شود برخی از آن‌ها واسطه‌های برخی صرافان هستند، کانال‌های قیمتی را یکی پس از دیگری پایین آورده و نرخ‌های کمتر و کمتری روی میز قرار می‌دهند که شاید یک مشتری پیدا شود.

شروع لفظ در این بازار در ساعات ابتدایی معاملات حوالی ۶۰ هزار تومان بود، اما حالا برای آب کردن دلارهایشان، ۵۹ هزار و ۵۰۰ و حتی ۵۹ هزار را اعلام می‌کنند که همان هم خریداری ندارد.

این دلالان می‌گویند «هر کس توانست هفته گذشته دلارهایش را با نرخ ۶۲ و ۶۳ آب کند، که هیچ، وگرنه از این هفته باید با نرخ‌های دامنه ۵۰ کنار بیاییم.» آن‌ها با زبان شوخی و خنده می‌گویند «دیگر باید با “دلار شصتی” خداحافظی کنیم.»

سفته‌بازان خیابان استانبول که حالا تعدادشان از مشتری‌ها بیشتر شده، در یک دستشان موبایل است و از پشت گوشی خط می‌گیرند و همزمان نیم نگاهی به خبر‌های اقتصادی و سیاسی دارند. زمزمه آن‌ها درباره افزایش عرضه درهم در بازار دبی شنیده می‌شود و هر از گاهی از نتیجه مذاکرات ارزی در سفر فرزین به عربستان سراغ می‌گیرند.

به گفته برخی از این افراد، از زمانی که مرکز مبادله ارز‌های خدماتی را برای مصارف دانشجویی، درمانی، مسافرتی و … ارائه می‌کند، مشتریان ما هم به‌شدت کاهش یافته و تنها برخی افراد برای حفظ ارزش پول خود به سراغ بازار غیررسمی می‌آیند که آن هم با روند نزولی شکل گرفته فعلا متقاضی ندارد.

ایبنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد