Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی زن گفت: برابری جنسیتی و حقوق زنان در تحقق پیشرفت جهانی در حوزه‌های صلح، امنیت، حقوق بشر و توسعه پایدار اصلی ضروری است.

به گزارش ایسنا، همزمان با هشتم مارس و روز جهانی زن «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به همین مناسبت اظهار داشت: در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه حقوق زنان و نقش رهبری آنان در برخی از بخش‌ها داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند، این دستاوردها تکامل و انسجام لازم را نداشته‌اند.

به گفته دبیر کل سازمان ملل، در اصل برابری جنسیتی مساله قدرت است. ما در جهانی مرد محور و با فرهنگی مرد محور زندگی می‌کنیم و حقوق زنان تنها در موضوعات عینی در نظر گرفته می‌شود.

آنتونیو گوترش با بیان اینکه افزایش تعداد زنان تصمیم گیرنده، اصلی اساسی است، اظهار داشت: در سازمان ملل تلاش شده تا این اصل به اولویتی فوری و ضروری تبدیل شود. اکنون ما از برابری جنسیتی در میان افرادی که تیم‌های ما را در جهان هدایت می‌کنند، برخورداریم و تعداد قابل توجهی از زنان در بخش‌های ارشد مدیریتی در حال فعالیت هستند.

دبیر کل سازمان ملل افزود: با این وجود همچنان زنان در دستیابی و اعمال قدرت با مشکلات جدی روبرو هستند. همچنین در برخی از کشورها مشاهده می‌شود با وجود کاهش نرخ قتل، آمار به قتل رسیدن زنان رو به افزایش است.

در پیام دبیر کل سازمان ملل آمده‌است: برای جبران عقب ماندگی در حوزه تحقق حقوق زنان، لازم است تلاش‌ها برای حفاظت و ارتقای جایگاه حقوق زنان، منزلت و نقش هدایت‌گر آنان دو برابر شود.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اطلاع رسانی این سازمان، سازمان ملل متحد شعار «برابر بیندیش، هوشمندانه بساز و برای تغییر نوآوری داشته باش» را برای روز جهانی زن انتخاب کرده و نوآوری اجتماعی را اصلی مهم به منظور دستیابی به برابری جنسیتی برای زنان و دختران سراسر جهان می‌داند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دبیرکل سازمان ملل روز جهانی زن زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، «معین‌الدین سعیدی» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: دشمنان ملت ایران بدانند مردم استان سیستان و بلوچستان قدردان نعمت امنیت و وحدت هستند و به احدی اجازه تفرقه‌اندازی میان صفوف‌شان را نمی‌دهند؛ البته امنیت پایدار در سایه فضای پُر رونق کسب و کار و با هم‌اندیشی و همفکری همه آحاد استان حاصل خواهد شد.

وی گفت: علی‌رغم خدمات بی‌بدیل نظام و کارهای بزرگ انجام شده، هنوز مردم استان سیستان و بلوچستان با چالش‌های عدیده روبه‌رو هستند. هر بار که ایران حق‌آبه خود را طلب کرد، طرف مقابل دروغ گفت.

سعیدی بر ضرورت رفع مشکل حاشیه‌نشینی در چابهار و کنارک تاکید کرد و افزود: با توجه به وقوع دو سیل ویرانگر اخیر در منطقه، لازم است سهمیه کنکور مختص دانش‌آموزان سیل‌زده در نظر گرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت آب در این استان گفت: طرح‌های آبخیزداری، مهار موضوع سیل، کنترل سیلاب، ایجاد سازه‌هایی شبیه چاه نیمه‌ها برای نگاهداشت آب، احداث آب‌بند زودبازده در مسیر رودخانه‌های فصلی و مرزی و لایروبی این رودخانه‌ها، مرمت قنوات کشاورزی و ایجاد سیل‌بندهای روستاها نه تنها مانع هدررفت آب بلکه باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

سعیدی با قدردانی از حضور رئیس‌جمهور در بین مردم سیل زده، گفت: حضور رئیس‌جمهور بین مردم سیل زده قطعاً موجب تسلی خاطر شد و این نقطه تمایز و برتری دولت فعلی بر دولت قبل است. از طرفی باید سازمان برنامه و بودجه مکلف شود تا ردیف‌های مستقل اعتباری برای جبران خسارات سیل در نظر گیرد.

وی با انتقاد از فیلترینگ گفت: آیا با فیلترهای فعلی مطلوب حاصل شده است؟ وقتی مسؤولان بدون هیچ محدودیتی در همه پلتفرم‌ها حضور دارند، چرا مردم را درگیر هزینه فیلترشکن‌ها می‌کنید.

کد خبر 6090895 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان