Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهاردهمین جشنواره بازیهای آئینی با شرکت ۱۷گروه هنری در سالن مجموعه ورزشی وحدت تربت جام برگزار شد.

به گزارش قدس آنلاین ، دبیر جشنواره بازیهای آئینی تربت جام  گفت: این جشنواره به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همراهی انجمن بازیهای آئینی و اداره ورزش و جوانان این شهرستان به مدت یک روز در تربت جام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب حبیبی افزود: شناسایی فرهنگ مردم، احیاء و معرفی و آموزش بازیهای آئینی و سازهای محلی مانند سرنا و دهل به نسل جوان، ایجاد تفاهم و همدلی بیشتر بین هنرمندان بازیهای آئینی از جمله اهداف جشنواره بود.
وی ادامه داد: یکی از بخشهای جذاب و مخاطب پسند این جشنواره ها، اجرای بازی چوب بازی است که یک بازی ترکیبی از ملودیهای موسیقی تربت جام و حرکات نمایشی برگرفته از آئینهای بومی و محلی است که در گروه زندگی این خطه طراحی شده است.
دبیر جشنواره بازیهای آئینی تربت جام گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری که در آن ورزش و آداب و رسوم اقوام مختلف کشور به نمایش در بیاید نشاط واقعی را به جامعه تزریق خواهد کرد.
حبیبی افزود: بازیهای آئینی محلی در گذشته بخش از زندگی مردم بوده اند و امروز نیز برگزاری آنان حس خاص و خوبی در مردم ایجاد می کند که به صورت خودجوش به نشاط اجتماعی منتهی می شود.
شهرستان تربت جام در فاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بازی آئینی تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۷۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود

حسین حیدری در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: بازآفرینی شهری در واقع یکی از رویکرد‌ها و ره‌یافت در موضوع شهری بود و دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است.

وی بیان داشت: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضا‌ها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

شهردار بوشهر افزود: توجه به اجتماعات محلی در قالب ایده‌های بازآفرینی تلاش می‌شود بر خلاف روال سابق در ایده بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

حیدری بیان داشت: اگر با منطق بازآفرینی به این فضا‌ها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی گفت: همچنین نابرابری‌های فضایی ترمیم، و اشتغال و کار ایجاد و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق کنترل و در نهایت استاندارد و کیفیت زندگی ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار بوشهر با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد اظهار داشت: مردم بهره بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

وی گفت: مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی مدخل در کشور است، همین عدم هماهنگی مشکلات عدیده را به وجود آورده است.

حیدری بیان داشت: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان