Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@09:14:07 GMT

گزارش جنیدی درباره موارد نقض قانون اساسی

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۲۷۴۸۱

معاون حقوقی ریاست جمهوری گفت: پس از تشکیل معاونت قانون اساسی به دستور رییس جمهوری، موارد متعددی از نقض قانون اساسی شناسایی و با پرهیز از سیاسی کاری و به دور از هیاهو در حال ترمیم آنها هستیم.

به گزارش صدای ایران، 'لعیا جنیدی' شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات حقوقی استان گلستان اظهار داشت: موارد متعددی از اجرانشدن قانون و یا نقض قانون اساسی شناسایی و برای پیگیری بیشتر به مراجع مرتبط اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: رییس جمهوری هم موارد متعددی از این موارد را ابلاغ و اقداماتی در راستای ترمیم وضعیت اتخاذ شد.
وی تاکید کرد: همه این موارد را با نگاه کارشناسی پیگیری کرده و بدون هیاهو و سیاسی کاری به دنبال تامین حقوق شهروندی مردم و تضمین اجرای آن هستیم.
معاون حقوقی رییس جمهوری به تلاش‌ برای اجرای شدن منشور حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: تدوین لوایحی مانند لایحه جامع شفافیت ، لایحه مدیریت تعارض منافع در خدمات عمومی و لایحه مسوولیت موسسات عمومی از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.
جنیدی ادامه داد: لوایح دیگری همچون ایجاد نهاد ملی حقوق بشر شهروندی و لایحه حق تحصیل دانشجویان ستاره دار و یا پذیرش تابعیت فرزند از مادر درخصوص فرزندانی که پدران غیرایرانی دارند از دیگر فعالیت‌های این بخش است.
معاون حقوقی رییس جمهوری همچنین به تشکیل کمیته امور حقوقی تحریم اشاره کرد و گفت: این کمیته از اواخر آبان‌ماه و با حضور 10 ارگان دخیل در این حوزه راه اندازی و 4 کارگروه تخصصی اقدام حیاتی، اقتصادی - مالی، رصد مسایل حقوقی و صنعتی و ارتباطات درحال پیگیری امور هستند.
جنیدی گفت: در کنار تشکیل این کمیته و رسیدگی به مسائل بیرونی در حوزه قوانین داخلی نیز اقدامات موثری انجام شد.
وی افزود: برخی مشکلات قانونی که موجب کاهش تاب‌آوری مردم در برابر مشکلات می‌شود را احصا کرده و برخی موارد درحال اجرا است که امیدواریم نتیجه آن توسعه رونق تولید در کشور باشد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: نقض قانون اساسی جنیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰ طرح و لایحه، ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

وی توضیح داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم که این طرح به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

در حال تکمیل

کد خبر 6096962 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تایید شد/ موارد ردصلاحیت حسن روحانی متعدد است/ برخی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد