Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از تشکیل کمیته‌ای در کمیسیون متبوعش برای بررسی مشکلات صنعت خودرو خبر داد و گفت: اگرچه در ۲۹ آذر ماه خودروسازان متعهد شدند تمامی خودروهای پیش فروش شده را ظرف مدت شش ماه به خریداران تحویل دهند اما در هفته جاری این شرکت‌ها اذعان کردند حداقل یک سال فرصت برای تحویل این خودروها

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون متبوعش با وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان،گفت:در ماه‌های گذشته بیشترین حجم شکایات واصله به کمیسیون اصل ۹۰ مربوط به خودروهای پیش فروش شده و قیمت لجام گسیخته چهارچرخ‌ها بود به همین دلیل این کمیسیون در هفته جاری برای بررسی مشکلات صنعت خودروسازی جلسه‌ای با حضور مسئولان امر برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروش خودرو ۵ درصد زیرقیمت بازار تاثیری در کاهش التهاب حوزه چهارچرخ‌ها نداشت

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه ۲۹ آذر ماه سال جاری در جلسه‌ای که در کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل شد خودروسازان متعهد شدند در صورتی که خودروهای تولیدی را ۵ درصد زیر قیمت بازار به فروش رسانند به تدریج و در هرمرحله می‌توانند قیمت چهارچرخ‌ها را ۵ درصد کاهش دهند. در صورت تحقق وعده خودروسازان، قیمت خودرو باید در آخرین فروش نقدی -که چند روز پیش بود- نسبت به ۲۹ آذر حداقل ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کرد در حالیکه نه تنها قیمت چهارچرخ‌ها کاهش پیدا نکرده بلکه از زمان مذکور، ۲۰ تا ۳۰ درصد نیز افزایش قیمت داشت.

وی با بیان اینکه خودروسازان ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی پیش فروش شده را تاکنون تحویل نداده‌اند، خاطرنشان کرد: اگرچه در ۲۹ آذر ماه خودروسازان متعهد شدند تمامی خودروهای پیش فروش شده را ظرف شش ماه -یعنی تا آخر خرداد ماه- به خریداران تحویل دهند اما در هفته جاری این شرکت‌ها اذعان کردند حداقل یک سال فرصت برای تحویل این خودروها نیاز است؛ در واقع تا یکسال آینده نیز نمی‌توانند خودروهای پیش فروش شده را تحویل داده و به تعهدات خود عمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: به دلیل خُلف وعده‌های مکرر خودروسازان، مقرر شد کمیته‌ای با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارشناسان حسابرسی و کارشناسان حوزه خودرو تشکیل شود تا با بازدیدهای میدانی از دو شرکت بزرگ خودروساز و بررسی مشکلات آنها ابهامات موجود در صنعت خودروسازی‌ کشور مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با بیان اینکه شرکت‌های خودروساز باید نهایت همکاری را با کمیته‌ی مذکور داشته باشند، تأکید کرد: ابهاماتی که در موضوعات مالی و خودروهای پیش فروش شده وجود دارد با این بررسی مشخص خواهد شد.

خودروسازان ۲۰ هزار میلیارد تومان بابت پیش فروش خودرو از مردم دریافت کرده‌اند

وی با بیان اینکه هدف نمایندگان از تشکیل کمیته برای بررسی مشکلات صنعت خودروسازی جلوگیری از ایجاد بحران جدی در جامعه است، گفت: خودروسازان ۲۰ هزار میلیارد تومان بابت پیش فروش خودرو از مردم دریافت کرده‌اند اما مشخص نیست این مبلغ در چه محلی هزینه شده است همچنین این شرکت ها یان انباشته دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: اگرچه خودروسازان ادعا می‌کنند ۲۰ درصد از تولید خود را در فروش‌های نقدی ثبت‌نام می‌کنند اما به نظر می‌رسد ثبت‌نام خودرو در طرح‌های فروش نقدی بیش از این مقدار باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ مسئول رسیدگی به شکایات واصله و نظارت بر عملکرد سه قوه است، ادامه داد: با توجه به اینکه دو خودروساز بزرگ کشور دولتی هستند کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع خودروهای پیش فروش شده و قیمت آنها ورود کرده است./

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قیمت خودرو مجلس شورای اسلامی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ظهر امروز در حاشیه صدوهجدهمین شنبه امید و افتخار درباره آخرین وضع تقاطع شهید تندگویان گفت: طرح بزرگراه شهید تندگویان به دلیل وجود تأسیسات زیرسطحی متعدد مشمول گذر زمان و طولانی شد و اخیرا نیز با مشکل مسیر فاضلاب مواجه شدیم که با هماهنگی آبفا این مساله حل و فصل شد.

هادی حق‌بین افزود: ظرف دو هفته آینده زیرگذر طرح تندگویان بازگشایی می‌شود و با تغییر مسیر خودرو‌ها سایر جبهه‌های کاری سرعت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا مرداد کل طرح تحویل شهروندان شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به بازدید اخیر وزیر کشور از طرح شهید بروجردی، گفت: مرحله دوم طرح شهید بروجردی به طول یک کیلومتر در دست اجراست و کماکان معارضان ملکی و تأسیساتی وجود دارند و تا این معارضان رفع نشوند نمی‌توان کار را پیش برد.

آقای حق بین با بیان اینکه تا یک ماه آینده طبق قولی که منطقه داده و با توجه به اینکه نقدینگی در اختیار منطقه قرار گرفته، رفع معارض انجام می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود مرحله دوم این طرح تا سال آینده تحویل شهروندان شود.

وی همچنین درباره سرانجام بزرگراه شهید شوشتری گفت: مرحله اول بزرگراه شهید شوشتری به طول ۹.۶ کیلومتر تا پایان سال جاری تحویل شهروندان می‌شود و برای احداث مرحله دوم با محیط زیست نامه‌نگاری شده تا بتوانیم با عبور از جنگل سرخه حصار کوتاه‌ترین و فنی‌ترین مسیر را در بزرگراه شوشتری داشته باشیم که هنوز پاسخی در اینباره به شهرداری داده نشده است.

دیگر خبرها

  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند