Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@00:30:01 GMT

منحنی افت دشت اردبیل متوقف شده است

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۲۸۱۰۰

منحنی افت دشت اردبیل متوقف شده است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: اجرای برنامه‌های تعادل‌ بخشی منابع آب فرونشست دشت اردبیل در دو سال اخیر متوقف و منحنی افت دشت به صفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، اصغر سلیمان‌زاده در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل، گفت: طرح داناب یکی از طرح‌های مهم وزارت نیرو در راستای فرهنگ سازی استفاده صحیح از منابع آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به سابقه همکاری آب منطقه‌ای با جهاد دانشگاهی و موفقیت این نهاد انقلابی در راستای اجرای طرح‌های مهم پژوهشی و تحقیقاتی در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: اجرای طرح داناب با همکاری آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی ما را در رسیدن هر چه سریعتر به اهداف متعالی در حوزه آب یاری می‌کند.

 

وی بحران آب را در کشور یک بحران جدی اعلام کرد و گفت: علیرغم اینکه قرار بود اجرای طرح داناب از آبن ماه در اردبیل آغاز شود اما به دلیل مشکلات اعتباری وقفه‌ای در اجرای آن ایجاد شد که امیدواریم همکاری جهاد دانشگاهی در اجرای این طرح بتواند گام‌های اساسی و موثری را در اجرای به موقع و زمان‌بندی مناسب آن پیش‌روی ما قرار دهد.

 

سلیمان ‌زاده برگزاری کارگاه‌های آموزشی صیانت از منابع آب از سوی جهاد دانشگاهی را در شهرستان‌هایی همچون پارس‌آباد و خلخال یادآور شد و بیان کرد: در راستای اجرای طرح تعادل‌بخشی در دشت اردبیل آب منطقه‌ای برنامه‌های متعددی را اجرا کرده که خوشبختانه امسال شاهد متوقف شدن منحنی افت دشت اردبیل بودیم که این در سایه تلاش مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی و کارشناسان شرکت آب اردبیل بوده است.

 

این مقام مسئول کیفیت اجرای برنامه‌های محوله از سوی آب منطقه‌ای اردبیل را در قالب تفاهمنامه مشترک یادآور شد و افزود: ما سابقه همکاری نزدیکی را با جهاد دانشگاهی اردبیل در طرح‌های متعدد داشتیم که همکاری مشترک در اجرای طرح داناب با جهاد دانشگاهی ما را به اهداف خود در فرهنگسازی استفاده بهینه از منابع آب نزدیک می‌کند.

 

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای طرح تعادل‌بخشی و مدیریت آب را یادآور شد و اظهار داشت: وجود بحران آب در کشور بر کسی پوشیده نیست و در صورتی که چنین وضعیتی در کشور تداوم یابد قطعا در آینده با بحران‌های متعدد اجتماعی و ... مواجه خواهیم شد.

 

سلیمان‌زاده ایجاد نگرانی و حساسیت در جامعه در خصوص بحران آب را مهم دانست و بیان کرد: ما باید نسبت به اصلاح فرهنگ نامناسب برداشت غیرمجاز از دشت اردبیل اقدام کنیم که در این راستا با پلمپ چاه‌های غیرمجاز در اردبیل اقدام شایسته‌ای در حوزه تعادل‌بخشی انجام شده است.

 

وی، ادامه داد: در حال حاضر تنها 75 چاه غیرمجاز در اردبیل وجود دارد که در آینده نزدیک با پلمپ این چاه‌ها نیز برداشت‌های غیرمجاز از دشت اردبیل به حداقل خواهد رسید.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل هدف از طرح داناب را آشنایی دانش‌آموزان با راهکارهای حفاظت و صیانت از منابع آب اعلام و خاطرنشان کرد: هر چقدر این حساسیت و فرهنگ از سنین پایه در دانش‌آموزان ایجاد شود به همان میزان موفقیت طرح‌های آب تضمین شده است.

 

سلیمان‌زاده با بیان اینکه 630 میلیون مترمکعب از دشت اردبیل آب برداشت شده است، تصریح کرد: این میزان باید 130 میلیون مترمکعب باشد که آمارها حاکی از وضعیت نامساعد برداشت آب از دشت اردبیل است.

 

در ادامه این نشست «مهران اوچی اردبیلی» نیز در سخنانی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی طرح‌های متعدد تحقیقاتی و پژوهشی را با آب منطقه‌ای اردبیل انجام داده است، اظهار کرد: فرونشست دشت اردبیل و از دست دادن منابع آب مشکلاتا عدیده‌ای را در استان سبب خواهد شد که ما نیز تلاش می‌کنیم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در قالب موافقتنامه مشترک طرح نجات آب، انسان و محیط زیست را به نحو احسن در استان انجام دهیم.

 

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل از حسن اعتماد شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تقدیر کرد و گفت: در حال حاضر جهاد دانشگاهی استان اردبیل با همکاری جهاد دانشگاهی ارومیه در حال اجرای طرح ساماندهی و تدوین بررسی تجزیه کیفی و کمی باقیمانده سموم و آفت کشهای کشاورزی در منابع آب شرب اردبیل و  ساماندهی و تدوین دستور العمل مدیریت و بهره برداری از آبهای گرم معدنی در کنار آن اجرای طرح داناب نیز نشانگر تلاش گسترده جهاد دانشگاهی در راستای فرهنگسازی مناسب در راستای حفاظت از منابع آب است.

 

وی توقف منحنی افت دشت اردبیل را خبری مسرت‌بخش برای مردم منطقه اعلام کرد و گفت: همکاری تنگاتنگ جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش با آب منطقه‌ای راهکارهای نوینی را در باب حفاظت از منابع آب نشان خواهد داد.

 

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل تهیه و تدوین کتابچه‌های آموزشی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور کادر اجرایی و معلمان، برگزاری نمایشگاه‌ها و آزمون‌های آن و ... را در اجرای طرح داناب با همکاری جهاد دانشگاهی یادآور شد و گفت: انجام فعالیت‌های رسانه‌ای و پوشش خبری برنامه‌های داناب در اردبیل، بازدیدهای مستمر از مدارس هدف و طراحی فرم‌های ارزیابی از جمله برنامه‌های جهاد دانشگاهی در اجرای بهتر طرح داناب با همکاری آموزش و پرورش و آب منطقه‌ای اردبیل است.

 

اوچی اردبیلی شعار «هر دانش آموز یک ناجی هر ناجی یک حافظ آب» را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در تحقق این شعار همه باید وظیفه خود را ادا کرده تا بتوانیم در صیانت از این ارزشمندترین نعمت پروردگار گام‌های اساسی برداریم.

 

طرح داناب با هدف فرهنگ سازی درجهت صیانت از آب با همکاری جهاد دانشگاهی اردبیل، آموزش و پرورش و آب منطقه‌ای اردبیل از امروز تا آخر مهرماه به مدت 9 ماه در اردبیل آغاز می‌شود.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان بیانیه گام دوم انقلاب سفر رئیس جمهور به گیلان کانون های مساجد دشت اردبیل طرح داناب جهاد دانشگاهی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

ایسنا/کرمان رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان از برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت ‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت: این آزمون در استان کرمان با حضور ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب، روز جمعه(۱۴ اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد.

دکترمهدی بازمانده امروز ۱۲ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این آزمون با شرکت ۱۷ هزار و ۳۱۷ داوطلب زن و ۳۸۵۲ داوطلب مرد در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این آزمون به منظور استخدام مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیتی بدنی و سلامت و مشاور تخصصی در استان کرمان است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت: با توجه به بعد مسافت داوطلبان تا مرکز استان و در راستای ارائه خدمات مناسب‌ تر، این آزمون در شهرستان‌های کرمان، زرند، سیرجان، بم، جیرفت، کهنوج و رودبار جنوب برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: آزمون استخدامی مشاغل کیفیت ‌بخشی وزارت آموزش و پرورش با شرکت ۷۸۶۲ نفر در مرکز استان کرمان، ۳۹۳۲ نفر داوطلب در شهرستان جیرفت، ۸۶۲ نفر در شهرستان رودبار جنوب، ۱۶۳۶ نفر در کهنوج، ۱۷۹۵ نفر در زرند، ۲۳۰۰ نفر در شهرستان بم و ۲۷۶۰ نفر داوطلب در شهرستان سیرجان برگزار می‌شود.

بازمانده بیان کرد: مرکز آزمون سازمان جهاددانشگاهی استان کرمان با بیش از ۲۱ هزار داوطلب جزء یکی از بزرگترین مراکز این آزمون در کشور است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با اشاره به اینکه داوطلبان از روز گذشته می‌توانند کارت ورود به جلسه آزمون خود را از پایگاه hrtc.ir  مرکز آزمون جهاددانشگاهی بگیرند، افزود: باجه رفع نقص احتمالی کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون در مرکز شهرستان‌های برگزارکننده آزمون در استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • شرکت بیش از ۱۵ هزار داوطلب سیستان و بلوچستان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • رقابت ۲۱ هزار و ۱۶۹ داوطلب استان کرمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ