Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@10:48:42 GMT

ماه رجب؛ فرصتی برای خودسازی و معنویت

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۲۸۵۷۵

ماه رجب؛ فرصتی برای خودسازی و معنویت

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسین (ع) دلوار ماه رجب را فرصتی مغتنم جهت خودسازی و آماده سازی برای ورود به ماه رمضان ارزیابی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صابر بهرانی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسین (ع) دلوار در گفت وگو با خبرنگار سپاس اظهار داشت: ماه رجب ماهی که محمد (ص) آن را ماه اصبّ نامید زیرا رحمت خداوند در این ماه بر امت پیامبر فرو می ریزد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهی پر از برکت ، ماهی پر از نور و رحمت، ماه رجب ماهی است که  که با  ولادت پنجمین از سلسله از خاندان وحی  آغاز گر است .

وی گفت: اولین شب جمعه ی این ماه  فرشتگان آن را لیلة الرغائب می نامندشبی نیکو ، شبی برای بهتر شدن و شب پاداش ها و بخشش های فراوان ،دهمین روز آن  ولادت امام محمد نقی ( ع ) ،سیزدهم این ماه مبارک  ولادت امیرالمؤمنین ، بهترین و زیباترین برگزیده آفریدگار عالم و ولادت مولود عزیز جهان انسانیت  و آغاز سه روز از بهترین روزها ، آغاز ایام البیض ،آغاز شناختن خود و برداشتن آغازین گامهابرای بهتر شدن ،چرا که ماه رجب آغازی است برای تهذیب نفس و خود سازی و آغاز یک دوره جدید سیر و سلوک الی الله که پایان بخشش ماه مبارک رمضان است ، بیست و هفت  این ماه مبارک  روزی بزرگ ، روزی که بهترین خود را برگزید تا قدم در رهش نهیم و بهتر شویم

این مسئول ادامه داد: رجب آغاز فصل عاشقی است ، ماهی است تا دلهای مجذوب را به میهمانی شعبان برد، ماه خداست . زندگی و تولـدی دوباره را به عاشقان نوید می دهدو ماه رجـب فصل جدیدی در کتاب زندگی می گشاید که از عطر دل انگیز نیایش سرشار است.

وی گفت: اگر بخواهیم خانواده ها را از سوی ظلمت به سوی نور سوق دهیم باید تسلیم پیغمبر(ص) و خاندانش باشیم.

بهرانی اظهار کرد: معیار برای مسلمانان، اهل بیت(س) هستند و ما باید خود را ملازم با اهل بیت(س) کنیم.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسین (ع) دلوارتصریح کرد: شفقت به همسر، شفقت به فرزند، شفقت به مردم و شفقت به گناهکاران چنانچه رعایت شوند در زندگی به موفقیت می توان دست یافت.

حجت الاسلام بهرانی، ماه رجب را فرصتی مغتنم جهت خودسازی و آماده سازی برای ورود به ماه رمضان ارزیابی کرد و گفت: نوجوانان و جوانان باید این ماه را برای خود سازی خود استفاده کنند و برای آمادگی از رحمت خدا پیشوا باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۸۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد

به گزارش تابناک، نخستین نشست خبری هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۳ امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) با حضور خبرنگاران برگزار شد.

طحان نظیف در ابتدای نشست با مرور مصوبات مجلس بیان کرد: طرح ساماندهی زمین و مسکن از سال گذشته میان مجلس و شورای نگهبان در حال رفت و آمد است و برخلاف موازین اسلامی شناخته‌ نشد بنابراین امیدواریم به زوی محقق گردد.

وی ادامه داد: همچنین طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی نیز مورد بررسی شورای نگهبان قرار گرفت و در مرحله ابلاغ و اجرا قرار دارد.

طحان نظیف افزود: لایحه ارجاع اختلاف بین شرکت توانیر و ترکیه به داوری است که با بررسی های انجام شده خلاف موازین شرع شناخته نشد و اخیرا ابلاغ شد. 

او ادامه داد: اصلاح اساسنامه صندوق نوآوری وشکوفایی نیز با بررسی های انجام شده خلاف موازین شرعی شناخته نشد‌. همچنین اصلاح اساسنامه چند منطقه آزاد کیش، قشم، ارس باران، جلفا، اروند و ... مورد بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع شناخته نشد.

تکلیف سیستم انتخابات تناسبی مجلس چیست؟

طحان نظیف در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه تکلیف سیستم انتخابات تناسبی مشخص شد؟ و مظر شورای نگهبان در این‌باره چیست؟ بیان کرد: مصوبه انتخابات تناسبی سال گذشته مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت اما هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام ابهاماتی داشت. بنابراین مجلس شورای اسلامي ترجیح داد که این‌ بخش را فعلا حذف کند. 

وی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز افزود: برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا خواهد بود و مصوبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز مورد تایید واقع شد اما با توجه به احکام متعددی که در این برنامه وجود دارد و به‌تبع ایرادات آن، مصوبه در حال رفت آمد میان مجلس و شورای نگهبان است.

طحان‌نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مستندات رد سلاحیت حسن روحانی چیست عنوان کرد: موارد متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد ضمن آنکه موارد ذکر شده نیز به صورت دقیق و شفاف بیان نشد‌. با این حال بررسی این موضوع بر عهده فقهای شورای نگهبان است.برای انتشار دلایل رد صلاحیت حسن روحانی نیاز به مجوز قانونی است که در اختیار ما نیست.

دیگر خبرها

  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • طنین معنویت سرزمین وحی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران+ گزارش عکس
  • آغاز ایمن سازی بزرگراه شهید خرازی حد فاصل بلوار اردستانی و پژوهش