Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@18:53:17 GMT

گردباد کم سابقه در آلاباماي آمريکا

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۲۸۷۵۲

گردباد کم سابقه در آلاباماي آمريکا

خبرگزاري آريا- کارشناسان اداره هواشناسي آمريکا اعلام کردند گردباد ويرانگري که ايالت آلاباما، واقع در جنوب کشور را در نورديده است، دهه ها بود که رخ نداده بود.
به گزارش خبرگزاري آريا، به نقل از شبکه تلويزيوني آسوشيتدپرس، بنا بر اعلام رسانه هاي محلي، گردباد در آلاباما يکشنبه دست کم 23 کشته بر جا گذاشت و شمار بسيار بيشتري هم زخمي شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ريس داردن، کارشناس دفتر هواشناسي در بيرمنگام آلاباما گفت از سال 1932 گردبادي با اين سرعت و شدت ديده نشده بود. اين گردباد بيش از 100 کيلومتر مسافت را درنورديد که پديده اي نادر است. وي گفت: ”شايد ما هر دو سال يک بار شاهد گردبادي باشيم که مسافتي به طول 50، 60، يا 70 مايل را مي پيمايد. اين گردباد که از منطقه بسيار پرجمعيت عبور کرد، ويراني هاي زيادي به بار آورد و ساختمان هاي موقت را کاملاً تخريب کرد.
آمار اداره ملي اقيانوس و جو آمريکا نشان مي دهد سالانه حدود هزار و 250 گردباد در اين کشور رخ مي دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گردباد آلاباما آمريکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۸۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرمای بی سابقه در راه است

آفتاب‌‌نیوز :

ارث نوشت: کمربند گرمسیری برای گرمای بی‌سابقه تابستان امسال آماده می‌شود و شرایط برای رکورد‌های جدید در دما و رطوبت فراهم شده است.

این پیش‌بینی، بر اساس نتایج تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، بر تأثیر فزاینده تغییرات آب‌وهوایی همراه با ال نینوی شدید تأکید می‌کند.

چرا رطوبت گرما را خطرناک می‌کند؟

بدن ما برای خنک ماندن به شدت به تعریق متکی است. هنگامی که عرق از پوست ما تبخیر می‌شود، گرما را با خود می‌برد و دمای داخلی بدن ما را کاهش می‌دهد، با این حال، در رطوبت بالا، هوا به شدت مملو از بخار آب است. این امر تبخیر عرق ما را بسیار سخت‌تر می‌کند و اثر خنک‌کنندگی آن را کاهش می‌دهد.

رطوبت بالا مانع از عملکرد مؤثر فرآیند تنظیم دمای طبیعی ما می‌شود و خنک ماندن بدن در شرایط گرم را بسیار دشوارتر می‌کند.

پروفسور ویلیام از محققان این تحقیق گفت: اگر نتوانید بدن خود را تا دمای زیر ۹۸.۶ درجه فارنهایت یا ۳۷ درجه سانتی‌گراد خنک کنید، جان خود را از دست خواهید داد. عرق اصلی‌ترین راه برای خنک‌کردن خود در هنگام گرم شدن است.

ال‌نینو و گرم شدن زمین منجر به رطوبت گرمسیری می‌شود

افزایش مداوم دمای زمین که به‌عنوان گرمایش جهانی شناخته می‌شود، باعث افزایش میزان بخار آب در جو می‌شود به این دلیل که هوای گرمتر می‌تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد.

ال نینو، الگوی آب‌وهوایی طبیعی است که باعث گرم شدن اقیانوس آرام گرمسیری می‌شود. این امر تبخیر را بیشتر می‌کند و مقدار زیادی هوای گرم و مرطوب را به اتمسفر می‌فرستد.

نتایج این تحقیق در Geophysical Research Letters منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعتراضات بی سابقه دانشگاه های آمریکا در حمایت از غزه و محکومیت اسرائیل+ فیلم و عکس/ اعتراضات به کانادا و اروپا رسید
  • نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد
  • گرمای بی سابقه در راه است
  • سرکوب بی‌سابقه تظاهرات ضداسرائیلی در دانشگاه تگزاس
  • سرکوب بی‌سابقه تظاهرات ضداسراییلی دردانشگاه تگزاس/بازداشت۲۰دانشجو
  • آخرین جزئیات سیل کم‌سابقه در یزد
  • آخرین جزئیات سیل در یزد | بارش بی سابقه باران در تفت ‌؛ آخرین شرایط در یزد چگونه است؟
  • وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی های اتومبیل دبی بعد از فروکش کردن سیل بی سابقه (عکس)
  • بارش شبانه و کم سابقه باران در یزد | شدت بارش‌ها را ببینید