Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@18:39:08 GMT

دولت خواهان ایجاد سرپناه برای کودکان مهاجر است

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۲۸۸۳۵

دولت خواهان ایجاد سرپناه برای کودکان مهاجر است

تهران- ایرنا- وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور خواستار آماده سازی پناهگاهی برای 5 هزار کودک مهاجر در جریان بحران موجود در مرز مکزیک و آمریکا است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، خبرگزاری فرانسه با درج این خبر افزود: جمی دیویس سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که 'وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا' از وزارت دفاع این کشور خواسته است تا فضایی را برای اسکان بیش از 5 هزار کودک مهاجر بدون خانوار در تاسیسات مربوط به پنتاگون مشخص کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت که وزارت دفاع آمریکا با کادر نظامی همکاری می کند تا مکان هایی را برای چنین اقدامی شناسایی کنند.
به گفته دیویس، وزارت دفاع آمریکا با همکاری وزارت بهداشت و خدمات انسانی این کشور تسهیلات و زمین های مختص پنتاگون را برای استفاده موقت کودکان به عنوان پناهگاه مورد ارزیابی قرار می دهند.
این تصمیم در پی افزایش شمار پناهندگان به کشور آمریکا گرفته شد، پناهندگانی که خود را از آمریکای مرکزی به علت فقر و خشونت به مرز آمریکا و مکزیک رسانده اند.
براساس گزارش اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا، تعداد کودکان بدون خانوار که به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شده اند در ماه فوریه به رقم 6 هزار و 825 نفر رسیده در حالیکه این میزان در ماه ژانویه حدود 5 هزار و 100 نفر و در اکتبر کمتر از 5 هزار نفر بوده است.
اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا کودکان را به مرکز 'خانواده ها و کودکان' وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا تحویل می دهد تا در حالیکه روند درخواست پناهندگی آنها در آمریکا بررسی می شود، این وزارتخانه کودکان پناهجو را با بستگانشان یا خانواده های دیگر در مکان هایی ساکن کنند. این مرکز روز پنجشنبه اعلام کرد که اکنون 11 هزار و 500 نفر از کودکان با چنین شرایطی در بازداشت هستند.
روز چهارشنبه وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت که انتظار می رود شمار پناهجویان در ماه های آینده افزایش پیدا کند.
وی مدعی شد که در بعضی موارد کودکان به عنوان سرباز پیاده نظام به آمریکا فرستاده می شوند تا به گروه های متعدد برای عبور از مرز و ایجاد پایگاه در خاک آمریکا کمک کنند.
خاور**3234**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي وزارت دفاع آمريكا كودكان مهاجر مرز مكزيك آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه‌ای با حضور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با هیئت امناء یادمان شهدای هویزه درباره مسائل یادمان و تسهیلگری در حل مشکلات یادمان هویزه برگزار شد.

در ابتدا مسئولین و اعضا هیئت امناء یادمان شهدای هویزه گزارشی از فعالیت‌های خود در ایام اوج جنوب کشور ارائه کردند و مشکلات و انتظارات خود را جهت بهسازی و خدمت رسانی بهتر به زائرین شهدا را اعلام کردند.

سرهنگ حسین زاده ضمن گرامیداشت شهدای هویزه علی الخصوص شهید علم الهدی و قدردانی از زحمات خادمین و مسئولین این یادمان عنوان کرد:پشتیبانی از یادمان‌ها و فعال سازی و پای کار آوردن ظرفیت هیئت امنا‌های یادمان‌ها در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور کشور میباشد.

وی افزود:ستاد مرکزی به دنبال فعالسازی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و دولت در راستای حل مشکلات و مسائل یادمان‌ها میباشد.

در این جلسه معاون مهندسی ستاد مرکزی راهیان نور کشور مهندس حمید صادقی و معاون دولت ستاد مرکزی راهیان نور کشور سید ایمان یاراحمدی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • دفاع عجیب خبرگزاری دولت از قلیان پرعارضه اکسیژن
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • آمریکا یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را تعلیق کرد
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد