Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب جمعه کرمان با تصریح به اینکه راه اصولی رفع مشکلات، تقواپیشگی است بر عملیاتی کردن گام دوم انقلاب تاکید و در خطاب به مسئول بیان کرد: برای بهبود معیشت مردم تحولی آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام مهدی عربپور، خطیب جمعه کرمان، در خطبه های امروز(۱۷ اسفند) اهمیت محاسبه نفس را از چند حیث مورد تاکید قرار داد و اولین آن را به جهت سنجش انسان از سرمایه عمر که چه مقدار از آن استفاده کرده و چقدر آن را دچار خسران شده دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی نجات از غفلت، غرور و عجب و مراقبه قبل از روز قیامت به عنوان یوم الحساب را از دیگر وجوه اهمیت محاسبه نفس برشمرد و درباره شیوه محاسبه نفس با استناد به روایت معصوم بیان داشت: اگر کار خوبی کرده آن را ادامه دهد و اگر معصیت کرده توبه کند.


حجت الاسلام عربپور با بیان اینکه گاهی مشکلی در زندگی فردی و اجتماعی پیش می آید و مسولان فکر می کنند برای حل آن گاهی راه حل دارد که رفع می شود و گاهی رفع نمی شود، افزود: گاهی مشکلات ناشی از نافرمانی خداوند در بندگان است و راه اصولی برطرف کردن مشکلات هم تقوا است لذا تک تک افراد تقوا داشته باشند.



وی با اشاره به اینکه اگر مردم تقوا پیشه کنند خداوند هم برکت می دهد؛ اظهار داشت: کسی که در حق جامعه اجحاف کند این تقوا نیست وقتی تقوا باشد برکات هم نازل خواهد شد.



خطیب جمعه کرمان به روز اول ماه رجب و ولادت امام باقرعلیه السلام هم اشاره کرد و با بیان اینکه ماه شریف رجب به قدری ارزشمند است که می فرمایند مومنان به انتظار آن نشسته اند که منادی آمدن آن را بشارت می دهد؛ تاکید کرد: جوانان از برکات این ماه بهره مند شوند و استغفار و روزه گرفتن به ویژه مورد تاکید است که ثواب های زیادی دارد.


وی به ویژه بر توجه به اعمال لیله الرغایب، ام داوود، ایام البیض،  بیست و هفتم ماه رجب، زیارت رجبیه به عنوان فضایل این ماه که باید از آن بهره گرفت، تاکید کرد و در ادامه بیانیه رهبری در گام دوم انقلاب را بسیار مهم خواند و گفت: مطمئنا اگر اجرا شود کشور وضعیت بهتر از این در تمام عرصه ها خواهد داشت و قوای منفک از هم در هر بخش باید کار خود را انجام دهند و مدیران هم کار کنند.



حجت الاسلام عربپور انتصاب رئیس قوه قضاییه را نخستین برنامه در این راستا دانست و با اشاره به اینکه مسولان زحمات زیادی کشیدند و در دستگاه قضایی کارهای خوبی انجام شده اما رهبری فرمودند در دهه پنجم باید تحول اساسی شکل بگیرد و توصیه کردند از نیروی مردمی، جوان و صالح استفاده شود؛ ابراز امیدواری کرد: این تحول با همت رئیس جدید قوه قضاییه انجام شود.


وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان و دستگاه ها باید تحول برای بهبود معیشت مردم را آغاز کنند، به هفته احسان و نیکوکاری نیز اشاره کرد و گفت: در آستانه عید نوروز هستیم در سال جدید برخی دنبال خرید لباس و کفش و وسایل جدید هستند اما برخی هستند در بحث تغذیه خود و بچه ها ماندند لذا فروشندگان ملاحظه و انصاف داشته باشند و کسانی که می توانند احسان و محبت کنند و بدانند خداوند جبران خواهد کرد.


خطیب جمعه کرمان درباره هفته منابع طبیعی هم بیان داشت: آب های زیر زمینی و جنگل ها و مراتع باید حفظ شود که رهبری از صندوق توسعه ملی بودجه اختصاص دادند و مردم باید همت کنند.

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان کانون های مساجد اردبیل نمازجمعه تقوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

به گزارش صدای ایران،تسنیم در خبری نوشت:وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، افزود: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت اسلام صادقی با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، گفت: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم شفت، از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.


دیگر خبرها

  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد