Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا-مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ابن‌سینای جهرم گفت: 230 دانش‌آموز در چهارمین دوره مسابقات سازه‌های ماکارونی در قالب 120 تیم در جهرم شرکت کردند.

علیرضا فاضل جمعه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش‌آموزان در این دوره در گرایش‌های سازه سبک، سازه سنگین، سازه فشاری، سازه معماری پل و خلاقیت با ماکارونی شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: استقبال چشمگیر دانش‌آموزان در این سطح عالی، نشانگر سیر صعودی این مسابقات در مدت این چهارسال است.
فاضل اظهار کرد: برگزاری این مسابقات، فضایی برای رشد و خلاقیت و به چالش‌کشیدن توانایی‌های دانش‌آموزان است.
وی گفت: دانش‌آموزان شهرهای جهرم، قیروکارزین، جویم، خفر و هرم و کاریان در چهارمین دوره مسابقات سازه های ماکارونی به رقابت پرداختند.
مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ابن‌سینای جهرم گفت: در این مسابقه بهترین سازه سبک به وزن تنها 26 گرم توانست وزنه دو کیلویی را در مدت زمان سه دقیقه به صورت آویزان نگه دارد.
وی ادامه داد: همچنین بهترین سازه فشاری وزنی معادل 120 کیلوگرم و بهترین سازه سنگین وزنی معادل 80 کیلوگرم را تحمل کرده است.
فاضل ادامه داد: در این دوره در حدود بیش از 80 طرح در گروه خلاقیت در سطح دانش آموزان ابتدایی نیز ارسال و داوری شدند که نتایج به زودی اعلام خواهد شد.
علی اطهری، مدیر پژوهش‌سرای دکتر برنا نیز گفت: سطح امسال این مسابقه بسیار مطلوب بود و حضور دانش‌‌آموزان از سایر نقاط شهرهای مختلف، نشان از کیفیت، اجرا و اعتبار پژوهش سرای دکتربرنا و آموزش و پرورش جهرم است که در طول این چهار دوره به صورت مستمر و با معیارهای علمی و استانداردهای ملی این مسابقات برگزار شده است.
چهارمین دوره مسابقات دانش‌آموزی سازه‌های ماکارونی به همت دو پژوهش‌سرای دانش‌آموزی دکتر برنا و ابن سینا روز جمعه در جهرم به کار خود پایان داد.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 / 1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مسابقات سازه هاي ماكاروني شهرستان جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر هنرستان زارچ گفت: این نمایشگاه باهدف ارائه دستاورد‌های علمی و آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با مشاغل و بازار کار راه‌اندازی شده است. 
 
وکیلی افزود: در این نمایشگاه دانش آموزان در رشته‌های حسابداری، معماری، گرافیک و خیاطی دستاورد‌های خود را در قالب ۲۰۰ اثر برگزیده به نمایش گذاشتند.

دیگر خبرها

  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی