Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: با توجه به اینکه شمال استان گلستان مستعد بیابانی شدن است، در ۳ سال اخیر اعتباراتی برای مقابله با این پدیده اختصاص یافته و امسال نیز این میزان اعتبار به ۲۴ میلیارد ریال افزایش یافته است. ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، ابوطالب قزلسفلو ظهر امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: استان گلستان در کشور به عنوان استان سرسبزی شناخته شده و ما تلاش کردیم تا ثابت کنیم شمال گلستان نسبت به جنوب متفاوت بوده و شرایط بیابانی شدن را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس از 3 گذشته توانستیم برای مقابله با بیابان‌زدایی در استان گلستان ردیف اعتبار باز کنیم و امسال در این خصوص 24 میلیارد ریال به استان گلستان اختصاص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس بیان داشت: کاشت درخت و ایجاد پوشش گیاهی در از بین بردن گردوغبار که ناشی از بیابانی شدن منطقه است نقش بسزایی دارد. تنها راه حل از بین بردن بیابان و به طبع گردوغبار تقویت پوشش گیاهی در شمال استان گلستان است.

وی با اشاره به وسعت 70 درصدی منابع طبیعی و ملی استان گلستان خاطرنشان کرد: 70 درصد وسعت استان را منابع‌طبیعی و ملی تشکیل می‌دهد و حفاظت، جلوگیری از تجاوز، آتش سوزی و شخم و شیار کار بسیار سختی است و مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

قزلسفلو گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر حساسیت مردم نسبت به منابع طبیعی بیشتر شده و در آتش‌سوزی‌ها و جلوگیری از تجاوزات همکاری خوبی با منابع طبیعی داشتند.

بوشهر| طرح بیابان‌زدایی در 600 هکتار اراضی دیلم اجرا شدطرح‌های بیابان‌زدایی و کاهش فرسایش‌های بادی اراضی استان بوشهر اجراء می‌شود

وی یادآور شد: تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین و بیابانی شدن اراضی، 3 چالش مهم در جامعه جهانی است که با مشارکت مردم و اجرای راهکارهای مناسب کاهش می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان افزود: براساس نظر کارشناسان افزایش فعالیت‌های صنعتی، تولیدی و مصرف سوخت فسیلی در سال‌های گذشته سبب افزایش 20 برابری گازکربینک در جو شده و این امر سبب تخریب 4 برابری پوشش گیاهی شده است.

وی با بیان اینکه تک تک افراد در تغییر اقلیم سهم دارند،بیان داشت: برای مقابله با تغییر اقلیم و گرم شدن بیش از حد کره زمین باید مبادرت به افزایش و توسعه فضای سبز در محیط زندگی خود هرچند کوچک کنیم.

قزلسفلو ادامه داد: کاشت درخت و ایجاد پوشش گیاهی سبب افزایش اکسیژن هوا شده و بسیار مهم و حیاتی است. پوشش گیاهی به صورت غیرمستقیم در ایجاد بارش‌ها هم تاثیرگذار است.

وی گفت: اجرای پروژه هایی مانند ترسیب کربن با کمک سازمان ملل باعث تلطیف هوا،تامین علوفه دام،کمک به بهبود وضعیت معیشتی مردم و حفظ منابع طبیعی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهارداشت: مردم برای ارتباط با منابع طبیعی و بیان هرگونه موضوعات و گزارشات می‌توانند به صورت شبانه روزی با شماره 1504 یگان حفاظت محیط زیست تماس بگیرید.

انتهای پیام/ن

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۲۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر

مهدی قاسمی از اجرای حکم قطعیت یافته قضایی و تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری با موضوع رفع تصرف از اراضی ملی پلاک فرخشهر خبر داد و گفت: به دنبال اجرای این حکم، تصرفات غیر قانونی شامل ساخت و ساز و کاشت درخت و ایجاد استخر به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در اراضی ملی پلاک فرخشهر خلع ید شد.

بیشتر بخوانید

تخریب یک ملک در خیابان عمان شهرکرد

قاسمی افزود: این اقدام با دستور معاون دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد و با حضور یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و پشتیبانی ماموران کلانتری ١۵ فرخشهر صورت گرفت.

به گفته وی؛ مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و یا ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی می توانند موارد را از طریق شماره تلفن ١۵٠۴ و  سامانه ١٣٩ به صورت ٢۴ ساعته و شبانه روزی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی