Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله دری نجف آبادی گفت: امیدواریم خطوط ریلی به سمت مرزهای عراق نیز گسترش پیدا کند و دولت این امر را نیز جدی پیگیری کند تا سفرهای زیارتی به عراق و بالعکس با سهولت بیشتری انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به ولادت ها و شهادت های امامان(ع) در ماه رجب بیان کرد: در بین ستون های اسلام، آن ستونی که از همه مهم تر است ستون امامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ستون چراغ راه امت است و در فرهنگ دینی بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه امسال ایام عید نوروز با ایام اعتکاف متقارن شده عنوان کرد: امیدواریم در این روزها برنامه های پر محتوایی از صدا و سیما پخش شود. همچنین باید بتوان با برنامه ریزی بیشترین بهره را از این ماه پر برکت برداشت.

باید از ماه رجب برای شب های قدر احرام ببندیم

امام جمعه اراک افزود: نباید در ایام نوروز کاری کنیم که گناه برایمان نوشته شود و باید از این ماه خود را برای ماه رمضان و شب های قدر آماده کنیم و برای آن روزهای پر برکت احرام بسته و از گناهان و لغزش ها دوری کنیم.

دری نجف آبادی با اشاره به روز درختکاری گفت: هر شخصی باید برای حفظ باغات و مراتع و منابع طبیعی با توسعه فرهنگ درختکاری و کاشتن نهال های مثمره به اندازه وسع و توان خود تلاش کند چرا که این کار هم آثار مادی و هم آثار معنوی دارد و در روایات متعددی هم این کار توصیه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری بیان کرد: باید با همکاری با کمیته امداد و توسعه خدمات، خصوصا خدماتی که به اشتغال و توانمند سازی جامعه ختم می شود هر چه می توانیم در کارهای خیر و نیکو سهیم باشیم.

وی تاسیس بنیاد شهید در ۲۰ اسفند ماه را نیز تبریک گفت و اظهار کرد: باید با تلاش و برنامه ریزی به خانواده هایی که نیاز به کمک و مساعدت دارند، کمک و به آنان رسیدگی کرد. البته این خانواده ها با خداوند معامله کردند و خداوند نیز اجر آن ها را به بهترین شکل ممکن می دهد.

آرزوی توفیق برای ریاست جدید قوه قضائیه 

دری نجف آبادی انتصاب جدید ریاست قوه قضائیه را به حجت الاسلام رئیسی تبریک گفت و برای وی آرزوی توفیق کرد و بیان کرد: از زحمات آملی لاریجانی نیز تشکر کرده و یاد روسای قبلی این قوه، از جمله شهید بهشتی، مرحوم اردبیلی و آیت الله هاشمی شاهرودی را که از شاگردان شهید صدر بود، گرامی می داریم.

امام جمعه اراک با اشاره به افتتاح خط ریلی قزوین رشت، گفت: این خط ریلی از کارهای مهمی بود که با افتتاح آن شبکه ارتباطی کشور گسترش یافت و رابطه ما از شمال با کشور های آذربایجان، ارمنستان و روسیه توسعه پیدا کرد و باید به این نکته نیز اشاره کرد که این خط ریلی با توجه به گذر از کوه های البرز از کارهای دشواری بود که انجام شد.

 دولت برای گسترش خطوط ریلی مرزهای عراق تلاش کند

وی افزود: ان شا الله امیدواریم خطوط ریلی به سمت مرزهای عراق نیز گسترش پیدا کند و دولت این امر را نیز جدی پیگیری کند تا سفرهای زیارتی به عراق و بالعکس با سهولت بیشتری انجام شود.

راهیان نور ثروتی عظیم برای کشور

دری نجف آبادی در انتها یاد و خاطره آیت الله مومن را نیز گرامی داشت و گفت: سالروز کانون های فرهنگی مساجد، بزرگداشت سید جمال الدین اسد آبادی، روز جهانی زن و شهادت شهید همت را هم گرامی می داریم. همچنین اردوهای راهیان نور را در پیش داریم که ثروتی بسیار عظیمی برای کشور است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور

معاون هماهنگ کننده فرماندهی سپاه استان، گفت: در سال جدید ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر از استان به مناطق عملیاتی غرب و ۱۲ هزار نفر نیز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، کامران کریمی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: انقلاب اسلامی پس از پیروزی با فتنه‌های مختلفی روبه‌رو بوده و امروز نیز با جنگ نرم روبه‌رو هستیم که بهترین راه مقابله با آن نیز انجام کار فرهنگی مانند برگزاری اردوهای راهیان نور است.

وی با تشریح اهمیت اردوهای راهیان نور، افزود: سال گذشته توانستیم 10 هزار و 600 نفر از جوانان را به مناطق عملیاتی جنوب و غرب اعزام کرده و علاوه بر این زائر سرای شهید همدانی در اردوگاه شهید مسعودیان و زائر سرای شهید باکری در خرمشهر را مهیای حضور جوانان کنیم.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی سپاه استان با بیان اینکه امسال نیز به مناسبت عملیات بازی‌دراز جوانان در قالب 50 اتوبوس به مناطق عملیاتی غرب اعزام شده و از مناطقی مانند مرصاد، قراویز، بازی دراز و پادگان ابوذر بازدید خواهند کرد، گفت: با توجه به اینکه امسال شهید شاخص استان، شهید تقی بهمنی در قراویز به شهادت رسیده است در تلاشیم در این منطقه یادواره ای برای این شهید بزرگوار برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در تلاشیم در اردوهای راهیان نور غرب کشور افراد از مراکز مهم منطقه در قالب راهیان نور پیشرفت نیز بازدید داشته باشند، مطرح کرد: امسال 13 هزار و 200 نفر از استان به مناطق عملیاتی غرب و 12 هزار نفر نیز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • اعزام ۲۵ هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس