Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

خطیب نماز جمعه کرمان:دستگاه قضا در راستای تحقق گام دوم انقلاب نقش بسیار مهمی دارد

حجت‌الاسلام  و المسلمین مهدی عرب‌پور خطیب نماز جمعه شهر کرمان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت:گفت: یکی از اصولی که به آن تاکید شده و علمای اخلاق به آن توجه داشتند بحث محاسبه نفس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز کرد:محاسبه نفس توفیقات زیادی برای انسان دارد که نخستین آن استفاده صحیح از عمر انسان است که یک نعمت الهی است اما جاودانه نیست.

خطیب نماز جمعه کرمان با بیان اینکه عمر را نمی‌شود تهیه کرد و یا خرید و به‌همین دلیل بسیار اهمیت دارد گفت: محاسبه نفس، انسان را از غفلت بیرون می‌آورد و به خالق هستی متوجه می‌کند و در صحنه قیامت کاری از کسی بر نمی‌آید و اگر انسان قبل از مرگ خود را با محاسبه اعمال اصلاح کند آن دنیا پشیمان نمی‌شود.

عرب‌پور با اشاره به اینکه گاهی مشکلاتی در زندگی فردی و اجتماعی ما پیش می‌آید بیان کرد: این مشکلات دلایل مختلفی دارد اما با توجه به آیات قرآن بعضی از این مشکلات ناشی از نافرمانی انسان در اطاعت و بندگی خدا است.

وی با بیان اینکه وجود جامعه اسلام در گرو اطاعت و بندگی خدا و همان تقوای الهی است که خداوند بر رعایت آن تاکید کرده است گفت: انسانی که به خودش اجازه می‌دهند با مال مردم مال‌اندوزی کرده و در حق فقرا اجحاف کند روزی به سزای عمل خود خواهد رسید.

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه امروز نخستین روز از ماه رجب است افزود: این ماه آنقدر ارزشمند است که در روایات آمده مومنین به انتظار این ماه نشستند و با فرارسیدن ماه رجب منادی فریاد می‌زند «این الرجبیون» و استغفار و روزه گرفتن در ماه رجب بسیار توصیه و تاکید شده است.

خطیب نماز جمعه شهر کرمان با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب عنوان کرد:این بیانیه بسیار مهم است، بارها برای خود بخوانید و مسئولان برای اجرای آن در سطح جامعه تلاش کنند چرا که در این بیانیه هفت سرفصل آمده که سعادت در اجرای آن سرفصل‌ها است.

عرب‌پور با بیان اینکه انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه نیز در این راستا است و بی‌شک دستگاه قضا در راستای تحقق گام دوم انقلاب نقش بسیار مهمی دارد،تصریح کرد: قوه قضائیه باید با قاطعیت با افرادی که حق مردم را پایمال کردند، برخورد کند و شاهد بهبود معیشت مردم در حوزه اقتصادی باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عرب پور با اشاره به اینکه در هفته احسان و نیکوکاری قرار داریم و در آستانه عید نوروز هستیم، خاطر نشان کرد:خانواده‌هایی وجود دارد که در تامین تغذیه فرزندان خود مانده‌اند، فروشندگان ملاحضه حال مستضعفین را بکنند و اگر از دستتان بر می‌آید به هر اندازه که می‌توانید به دیگران و محرومین جامعه کمک کنید.

امام جمعه موقت رفسنجان:انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه دست زیاده خواهان را کوتاه خواهد کرد
حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و با تبریک حلول ماه مبارک رجب و میلاد امام محمد باقر اظهار داشت :ماه رجب ماه بزرگ خدا و از ماه‌های حرام محسوب می شود، زمانی که مظروف آن گرانقدر است، تولد اولیا خدا را در این ماه داریم، ماه رجب ماه ولایت و نزول تدریجی قرآن کریم است.

وی افزود :بیاییم در همین روز اول ماه با خدا پیمان ببندیم تا به عبادات سفارش شده در این ماه عزیز توجه داشته باشیم.

حسینی ادامه داد:بزرگترین خدمتی که امام باقر انجام دادند انقلاب فرهنگی و پاسداری از اسلام ناب محمدی بود، گمان نکنیددفاع فرهنگی، پاسخگویی به شبهات و پاسداری از فرهنگ تشیع کمتر از شهادت است.
حسینی بیان داشت: تشکیل حلقه های درس و تربیت شاگردان زبردست از اقدامات مهم امام باقر(ع) بود، این کار کمتر از کار امام حسین(ع) و دیگر امامان نیست.

امام جمعه موقت رفسنجان با گرامیداشت 22 اسفندماه سالروز تاسیس نهاد مقدس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی(ره) اظهار داشت :همه برنامه های امام از روی اصول و حکمت بود، احیا و حفظ و گسترش فرهنگ شهادت به عنوان رمز بقای تمامیت ارضی کشور یکی از اهداف تاسیس این نهاد است.

وی زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان و حفظ آثار آنان و تکریم و تجلیل از یادگاران شهدا و تبیین حق عظیم خانواده های شهدا را از دیگر اهداف تاسیس بنیاد شهید برشمرد و گفت :این اقدام بسیار بجا بود چرا که هرچه داریم از شهدا و انسان های از جان گذشته داریم که در لحظه خطر اقدام کردند.

حسینی با گرامیداشت 18 اسفند سالروز آغاز فعالیت کانون های فرهنگی مساجد بیان داشت : این کانون ها در واقع هسته های مقاومت در برابر جنگ نرم دشمن هستند، مساجد پاتکی برای مقابله با هجوم دشمن در عرصه ی فرهنگی هستند و برای آنکه به معنای واقعی کلمه تبدیل به سنگر شوند جا دارد این کانون ها تقویت شوند و تجهیزات لازم در اختیار گذاشته شوند.

وی با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بیان داشت: درخت بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می کند در کنار توصیه به درختکاری، توصیه به مراقب از آن نیز می شوند، درخت سرمایه ی ملی کشور محسوب می شود.

وی در بخش پایانی سخنانش به انتصاب به جا و شایسته ی آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه از سوی رهبری اشاره کرد و گفت: از این حسن انتخاب رهبری تقدیر می کنیم که مناسبت ترین فرد را انتخاب کردند، پایگاه مردمی ایشان را در انتخابات دیدید که کوله باری از تجربه، علم و حلم دارد.

وی افزود: این انتخاب را به فال نیک میگیریم که انشالله با روحیه ای که از ایشان سراغ داریم بتواند عدالت اجتماعی را در جامعه محقق کند و اخلال گران و زیاده خواهان را سرجایشان بنشاند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند

امام جمعه چادگان گفت: کارگر دارای شرافت و کرامت است و نقش مهمی در اقتصاد کشور و بی‌نیازی از واردات دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید محمود بنی‌جمالی، ظهر امروز جمعه_ هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چادگان اظهار کرد: روز کارگر را پیشاپیش به تمامی رزمندگان جنگ اقتصادی تبریک می‌گویم، بزرگ‌ترین افتخار برای این قشر این است که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زده و در جامعه دینی و اسلامی کار و کارگر با ارزش است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب افزود: زمانی حال اقتصاد کشور خوب می‌شود که حال کارگر خوب باشد و امیدواریم روزی برسد که کارگری شغلی با ارزش در جامعه باشد زیرا کارگر دارای شرافت و کرامت بوده و نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارد و کشور را از وابستگی به واردات بی نیاز می‌کند.

امام جمعه چادگان با اشاره به در پیش بودن روز معلم اضافه کرد: شهید مطهری دردانه زمانه ما بود که یک اسلام شناس، زمان شناس، فقیه، فیلسوف، مفسر و یک انسان خطیب و جهادگر عرصه تبیین است.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تاکید کرد: سخنان شهید مطهری همچنان نو، قلم او روان و بیانش شیوا است و فردی دغدغه‌مند است که غیرت دینی برجسته‌ای دارد و تجلی و تبلور غیرت دینی است که بسیار نسبت به دین و باورهای دینی غیور و شجاع بود.

وی اضافه کرد: نمی‌توان کسی را همچون او یافت که در عرصه مبارزه با انحرافات فکری در آن زمانه‌ای که هجمه‌های سنگینی از طرف مارکسیست‌ها و لیبرالیست‌ها علیه اسلام وارد می‌شد از حقانیت اسلام دفاع کند و نمونه‌ای از این مجاهدت‌ها کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» است که در یکی از بدترین مجلات زمان پهلوی نوشته شد و از حقوق زن دفاع کرده است.

امام جمعه چادگان با یادآوری اینکه در نهایت این شخصیت بزرگ به دست گروهک منحط «فرقان» به شهادت رسید که این روز و روز معلم را گرامی می‌داریم، بیان کرد: معلمی دارای یک جایگاهی خطیر و انسان ساز است که تربیت نیروی انسانی را برعهده دارد، از تأثیرگذارترین اقشار در جامعه است و زمانی جامعه به رشد و شکوفایی می‌رسد که معلم‌ها در آن جامعه ارزش والایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی تاکید کرد: در این دولت اقدامات خوبی نظیر جذب و گزینش معلمان صورت گرفته تا آموزش و پرورش را که یکی از مهم‌ترین ارکان نظام اسلامی است سازمان دهد و یکی از ایرادات آموزش و پرورش که نیروهای خرید خدمات بود، اکنون در حال رفع شدن است و امیدوارم نیاز آموزش و پرورش به معلم‌های فرهیخته و وارسته برطرف شود.

وی در ادامه از نیروی انتظامی تقدیر کرد و افزود: نیرو انتظامی با طرح نور به میدان آمده و کاستی‌های دیگر نهادها را کنار گذاشته و در میدان عفاف و حجاب ایستاده است و با این اقدام از کیان و استحکام خانواده و امنیت اخلاقی جامعه حراست و پاسداری می‌کند که قدردان آنان هستیم.

امام جمعه چادگان خاطرنشان کرد: هجمه سنگینی علیه حجاب در کشور ما رخ داده که به حجاب اجباری متهم شدیم درحالی که خودشان با اجبار جامعه ما را از حجاب دور کردند و امروزه دشمنان از طریق رسانه‌ها اسارت را به عنوان آزادی القا می‌کنند و بردگی زنان را اشاعه و قبح زدایی می‌کند.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی بیان کرد: آزادی خوب است اما آنچه که به زنان دیکته می‌شود، عین اسارت و بردگی است که ما جلوی آن ایستاده‌ایم و اجازه این کار را نمی‌دهیم: تأمین امنیت اخلاقی جامعه وظیفه حاکمیت است که به آن عمل می‌کند و نیرو انتظامی برای حفظ خانواده و امنیت زنان و دختران جامعه تلاش می‌کند.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: امروزه از مشکلات جامعه ما طلاق و طلاق عاطفی است که ارتباط مستقیمی با حجاب دارد و این آزادی که دنیای غرب مدعی آن است به نام زنان و به کام دیگران و سرمایه داران است که سبک زندگی افراد را تغییر می‌دهد.

وی افزود: نیاز است که دیگر نهادها و ارگان‌های فرهنگی هم به میدان بیایند، ما انقلاب کردیم تا زن را به جایگاه والا و حقیقی خود برسانیم.

امام جمعه چادگان تصریح کرد: حجاب علاوه بر اسلام فرهنگ ایرانی هم هست و ریشه در فطرت انسان‌ها دارد که دشمنان با زور و ساخت فیلم و صنعت مد و لباس در پی از بین بردن آن است.

کد خبر 748102

دیگر خبرها

  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • کارگران نقش مهمی در استقلال اقتصادی کشور دارند
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • نماز جمعه سنندج