Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:21:17 GMT

اخبار کوتاه از استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۳۰۸۹۸

اخبار کوتاه از استان اصفهان

اصفهان - ایرنا - توزیع بیش از 2 هزار نهال رایگان در خور و بیابانک آغاز شد و کشف محموله کالای قاچاق به ارزش هفت میلیارد ریال در نایین از جمله خبرهای کوتاه روز جمعه استان اصفهان است.

**توزیع بیش از 2 هزار نهال رایگان در خور و بیابانک آغاز شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خور و بیابانک گفت : این تعداد نهال پس از پایان نماز جمعه بین نمازگزاران شهر های خورو فرخی توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدی آخوند روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: نهال های توزیع شده از نوع توت، زبان گنجشک، سنجد، زیتون تلخ و کاج است.
وی اظهارداشت: حدود چهار هزار نهال باقیمانده با کمک شهرداریها، دهیاری ها، بخشداری، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی بین مردم سه شهر خور، جندق و فرخی و روستاهای بخش مرکزی و کشاورزان شهرستان در طول هفته منابع طبیعی توزیع می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خور و بیابانک هدف از اجرای برنامه های هفته درختکاری را افزایش ارتباط شهروندان با طبیعت بیان و اضافه کرد: فرهنگ درخت و درختکاری را باید در جامعه نهادینه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان کویری خور و بیابانک یک میلیون و 175هزار هکتار وسعت دارد که از این مجموع یک میلیون و 129هزار هکتار آن عرصه منابع طبیعی است که 500 هزار هکتار آن بیابان، 600 هزار هکتار مرتع و 60 هزار هکتار جنگل است.
شهرستان خور و بیابانک با 12 هزار کیلومتر وسعت در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.
9860
**کشف بیش از 58 کیلو گرم تریاک در نایین
فرمانده انتظامی نایین از کشف بیش از 58 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایرنا، سرهنگ صادق کاظم زاد افزود : کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان و نایین حین گشت زنی در محور چوپانان به نایین به یک دستگاه پژو مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی اظهارداشت: در بازرسی از صندوق عقب خودرو این مقدار تریاک را کشف شد.
وی ادامه داد: در این ارتباط چهار نفر متهم دستگیر و یک دستگاه خودرو پژو 405 دیگر نیز توقیف شد.
شهرستان نایین در 140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
7136
**کشف محموله کالای قاچاق به ارزش هفت میلیارد ریال در نایین
فرمانده انتظامی نائین از کشف محموله ای شامل انواع کالای قاچاق به ارزش هفت میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
به گزارش ایرنا، سرهنگ صادق کاظم زاد در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید شرافت نایین حین کنترل خودروهای عبوری سبک و سنگین به یک دستگاه کامیون کشنده ولوو مشکوک و آن را متوقف کردند.
به گفته وی در بازرسی از این خورد 160گونی مویز به وزن 3 هزار و 360 کیلوگرم ، 138 گونی مغز بادام به وزن 6 تن و 203 کیلوگرم ، 20 گونی گردو به وزن 500 کیلوگرم ، 78 گونی مغز فندق به وزن 3 تن 895 کیلو گرم، 2 عدد یخچال و 2عدد فریزر خارجی که زیر 30 بسته ضایعات پلاستیکی بودند کشف کردند.
گلوگاه نایین در 15 کیلومتری محور اردکان به نایین وشهرستان نایین در 140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
7136
**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اخبار كوتاه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر ناصر عتباتی با اعلام این خبر بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از اراضی ملی و طبیعی، با اقدامات خود از بیش از ۲۱۰۰ هکتار از اراضی ملی که مورد تعرض و تصرف عده‌ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی خود و پای کار آوردن ادارات متولی رفع تصرف نمود.
عتباتی ادامه داد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بالغ بر ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در ۱۱۳۷ فقره به مساحت بیش از ۱۲۴۷ هکتار بود.
رئیس کل دادگستری استان همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت و گفت: دستگاه قضایی استان در سال گذشته به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در استان و شهرستان‌ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲۶۸۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی و در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار با تعداد ۱۰۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی ممانعت به عمل آمد.
مقام ارشد قضایی استان همچنین به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی هم اشاره و گفت: در سال ۱۴۰۲ از بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان نیز رفع تصرف به عمل آمده است.

دیگر خبرها

  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد