Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@14:14:10 GMT

نقش راهبردی صدا و سیما در معرفی کالای ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۳۱۶۲۱

نقش راهبردی صدا و سیما در معرفی کالای ایرانی

فعالان اقتصادی معتقدند صدا و سیما می تواند با برنامه سازی و دعوت از فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان، سرمایه گذاران در معرفی کالای ایرانی نقش راهبردی ایفا کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سیدمجتبی عطاردی رئیس انجمن میکروالکترونیک و فعال اقتصادی گفت: کمتر از یکسال پیش در شبکه ایران کالا دعوت شدم و درباره سیم کارت و کارت هوشمند به عنوان محصولات صنعت میکرو الکترونیک صحبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او گفت: شبکه ایران کالا و صدا و سیما، صنعت میکرو الکترونیک را بیشتر به مردم معرفی کرد. 
صنعت میکروالکترونیک از جمله صنایعی است که به چشم نمی آید. بعنوان مثال وقتی از سیم کارت صحبت می شود بین مردم و مسئولان فقط بدنه سیم کارت مورد توجه است بلکه اصل ماده سیلیکون و سیستم عامل و تراشه ای است که در سیم کارت وجود دارد و دیده نمی شود.  او گفت: در این صنعت به دلیل اینکه یک صنعت ناشناخته است، حدود 150 نفر فعالیت دارند.
   عطاردی گفت: بعد از گزارش هایی که در ایران کالا  و خبر 20.30 پخش شد منجر به شناسایی بیشتر این محصول شد و این حضور موجب شد قراردادهایی که با ناجا و شرکت ملی گاز در دست مذاکره داشتیم منعقد و اجرا شود. شناسایی و معرفی این صنعت بسیار مهم است  و می تواند یک تجارت 200 هزار میلیارد تومانی را رقم بزند چرا که میکرو الکترونیک زیرمجموعه و مادر بسیاری از صنایع است که می تواند موجبات رقابت پذیری صنایعی مثل خودرو، لوازم خانگی و صنایع دفاعی را به دنبال داشته باشد.  
 از تاثیرات دیگر شناسایی صنعت ما در صدا و سیما رقابت با شرکت های بزرگ بین المللی است که با خارج کردن رقبا از صحنه، شرکت ها علاقمند به استفاده از این صنعت شده اند.
 عطاردی گفت: وزارت ارتباطات و صندوق شکوفایی و نوآوری و شخص وزیر نیز برای توسعه و پیشرفت کار ما در این حوزه تصمیم به همکاری گرفته اند.  سیم کارت یک محصول ملی و محصولی قابل توجه است و رسانه ملی می توانند با دعوت از ذینغان و تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در این صنف، موجب توسعه و گسترش و شناسایی بیشتر این محصول شود. او افزود: صدا و سیما می تواند با کمک به فعالان میکروالکترونیک به عنوان صنعت مادر به شناسایی بیشتر کمک کند و برای توسعه صنعت میکروالکترونیک در برنامه های راهبردی از فعالان و تامین کننده، سرمایه گذار و مصرف کننده دعوت کند همچنین در شرایط تحریم اقتصادی نیاز به حمایت بیشتر دولت از کالای ایرانی و تولید کننده داخلی داریم.
 امیرزاده فعال اقتصادی در ارتباط تلفنی درباره فعالیت نوع کسب و کار خود گفت: در طراحی و تولید مصالح سبز بیومتریال فعالیت داریم که به عنوان یک اختراع در ایران و امریکا ثبت شده است.  او افزود: در گروه پژوهشی 28 نفر و در حوزه تولید 18 نفر مشغول به فعالیت هستند.  امیرزاده درباره حضور در شبکه های صدا و سیما گفت: یکسال پیش در شبکه ایران کالا در برنامه "بارکد" و "پول کجا بود" برای اولین بار باعنوان "فعالیت های صنعت سبز" حضور داشتم که محصول خود را معرفی کردم.  محصول ما دانش بنیان است ولی به دلیل اینکه شبکه ایران کالا یک شبکه جدید و نوپاست برای مردم نسبت به شبکه های دیگر شناخته شده نیست که انتظار می رود از فعالیت ها و محصولات دانش بنیان در شبکه های دیگر برای معرفی و شناخت بیشتر استفاده شود.  او از شبکه خبر نیز تشکر کرد که در برنامه زنده حمایت از کالای ایرانی را انجام می دهد.   امیرزاده گفت: سازمان صدا و سیما به اندازه کافی از محصولات ما تبلیغ کرده و این محصول را معرفی کرده است اکنون باید بخش اجرایی وارد عمل شوند و حمایت دولت را می طلبد.  او گفت: مردم باید در انتخاب کالا آزاد باشند. فعالان اقتصادی نیز همه نوآور و دانش بنیان هستند اما بستر و زیرساخت ها باید فراهم شود و با حمایت از کالای ایرانی به پیشرفت ما کمک کنند.
 مجید کافی فعال اقتصادی در ارتباط تلفنی گفت: در فرایند تجارت الکترونیک و شناسایی کالا فعال هستیم، 28 نفر به صورت مستقیم و 40 نفر به صورت غیرمستقیم در این حوزه فعالیت می کنند.  ما در حوزه شناسایی کالا فعالیت می کنیم که بسیار پرکاربرد است و در حوزه مدیریت، جمع آوری و پردازش کالا سامانه ملی تحت عنوان شناسایی کالا در دستور کار داریم که اکنون در دستگاه حاکمیتی کشور درحال استفاده است.  این فعال اقتصادی درباره حضور در شبکه ایران کالا گفت: در برنامه بارکد برای معرفی کالای خود که در حوزه زیرساختی است حضور داشتم.  او گفت: شبکه ایران کالا به ما کمک کرد تا تامین کنندگان برای حضور بیشتر در این حوزه با ما در تماس باشند. کافی گفت: مخاطبان زیادی با ما تماس گرفتند که این نتیجه حمایت رسانه ملی از کالای ایرانی است که موجب شناخت بیشتر در جامعه می شود. 
 او افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی تولید کنندگان باید بیش از قبل به مصرف کننده معرفی شوند. ما در سه حوزه کشاوزی، صنایع دستی و پوشاک سه بازار در فضای مجازی ایجاد کرده ایم که با فراهم شدن بستر ها در نگاه "بی تو بی" در فروشگاه ها دسترسی بیشتر به کالای ایرانی را فراهم کرده ایم.  کافی گفت: انتظار داریم در بازارهای مجازی برنامه تخصصی در رسانه ملی در حوزه پوشاک ایرانی، صنایع دستی داشته باشیم که رسانه ملی می تواند با کمک بیشتر مردم را بیشتر به سمت استفاده از کالای ایرانی تشویق کنند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: صدا و سیما حمایت کالای ایرانی تولید ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود

مجموعه مستند «بازی اختاپوس» محصول مشترک مستند سیما و موسسه فرهنگی شهید آوینی از امشب، ۸ اردیبهشت ماه روی آنتن شبکه افق می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجموعه مستند «بازی اختاپوس» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد فیاضی که پیشتر روی آنتن شبکه یک سیما رفته بود، از امشب ۸ اردیبهشت روی آنتن شبکه افق می‌رود.

این مستند با نگاهی متفاوت به موضوع شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و عملیات طوفان الاقصی پرداخته که روایتی از جنایت‌های این رژیم از ابتدا تا امروز است.

«بازی اختاپوس» محصول مشترک مستند سیما و موسسه اندیشه شهید آوینی که در ۱۰ قسمت با صدای وحید رونقی تولید شده است.

این مجموعه مستند از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه افق پخش و روز بعد ساعت ۷ بازپخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه