Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، برخلاف ادعای واشنگتن، طالبان روز جمعه به طور غیرمستقیم پرداختن به موضوع آتش بس در افغانستان و گفتگو با دولت کابل را طی مذاکرات جاری در دوحه تکذیب کرد.

طالبان و نمایندگان دولت آمریکا در حال گفتگو در دوحه، پایتخت قطر هستند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای گفت: ‹‹ جنبه‌های خارجی مناقشه یعنی خروج همه نیرو‌های اشغالگر از افغانستان و تعهد افغانستان مبنی بر عدم آسیب به دیگران مورد بحث قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسائل داخلی افغانستان که ربطی به آمریکا ندارند مورد بحث طرفین واقع نشدند››.

رابرت پالادینو (Robert Palladino)، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه خلاف این سخنان را گفته بود.

به گفته او مذاکرات دوحه به چهار موضوع مرتبط با هم می‌پردازند و توافق آینده بر اساس این چهار موضوع خواهد بود: نبرد با تروریسم، خروج نیرو‌های آمریکایی، گفتگو میان گروه‌های افغان و آتش بس.

مذاکرات جاری میان طالبان و آمریکا روز ۲۵ فوریه (۶ اسفند ۱۳۹۷) در قطر آغاز شد. برای اولین بار، ملا عبدل الغنی برادر، یکی از بنیانگذاران و رهبران طالبان در این دور از مذاکرات حضور دارد.

به گفته ذبیح الله مجاهد، هدف از گفتگو‌های فعلی تعیین جزییات دو موضوعی است که توافق ماه ژانویه (دی-بهمن) بر اساس آن‌ها شکل گرفت. این دو موضوع عبارتند از: خروج سربازان آمریکایی و تعهد طالبان مبنی بر اینکه تروریست‌ها از خاک افغانستان برای سامان دهی حملات علیه سایر کشور‌ها استفاده نکنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۲۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان

ریاست عمومی پاسپورت طالبان در بغلان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت بغلان در یک سال گذشته، ۲۱ هزار جلد پاسپورت توزیع کرده ‌است.

این ریاست می‌افزاید، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۳۲ میلیون افغانی عواید به‌دست آمده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات، ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا و بیش از ۱۹ هزار جلد پاسپورت در ولایت نیمروز خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • رئیس سیا اقامت خود را در دوحه تمدید کرد
  • ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد
  • وقوع انفجار در کابل
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • از پیشرفت در مذاکراه تا ضرب‌الاجل اسرائیل/ گفتگو در مرز خوش‌‎بینی و بدبینی جریان دارد