Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@16:28:32 GMT

چین ورود دانه های روغنی از کانادا را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۳۳۴۵۹

به گزارش ایرنا تارنمای روزنامه گلوبال تایمز چین روز شنبه نوشت؛ ناظران بر این باورند که این اقدام پکن نشانه دیگری از تشدید تنش ها میان این کشور و کانادا پس از دستگیری و محاکمه منگ وانژو مدیر ارشد مالی شرکت هواوی از سوی اوتاوا است.

با این وصف لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه با خبرنگاران در مورد افزایش تنش ها میان این کشور و کانادا گفت که این دو موضوع ربطی به یکدیگر ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد که گمرک چین متوجه برخی از آفات بسیار خطرناک در دانه های روغنی شده که شرکت کانادایی قصد وارد کردن آن را داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که نباید در این مورد سوء برداشت شود این گونه آفات کشاورزی برای مصرف کنندگان چینی بسیار خطرناک است و کانادا باید به قوانین این کشور در این زمینه احترام بگذارد.

چین بزرگترین خریداری این محصول از کانادا است و فراورده یاد شده متعلق به شرکت بین المللی ریچاردسون بوده است و جلوگیری از ورود آن می تواند برای کشاورزان کانادایی زیان های زیادی درپی داشته باشد.

کل تجارت این فراورده در جهان در سال 2018 میلادی به 17 میلیون تن رسید در حالی که چین به تنهایی نزدیک به 4 میلیون و 750 هزار تن از آن را وارد کرده که 93 درصد آن تولید کانادا بوده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چین دانه های روغنی کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم

آفتاب‌‌نیوز :

 اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است. ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

وی افزود: همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفتگو و تعامل هستیم. از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود.

اسلامی تاکید کرد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست. گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مطمئنیم این گفتگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم.

اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آن‌ها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایند‌های همکاری با آژانس این موصوع را مکرر اثبات کرده و آن‌ها هم به آن اذعان دارند.

وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این‌ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه‌ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید