Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@07:35:20 GMT

زاغری ملکه انگلیس هم بشود باید زندان را تحمل کند

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۳۴۵۰۶

صراط:

بی‌بی‌سی با انتشار این خبر مدعی شد اقدام مذکور باعث می‌شود تا وضعیت شهروند مورد نظر از حد یک مشکل شخصی و فردی به یک مسئله سیاسی بین دو دولت تغییر شکل دهد و استفاده از ابزار مختلف دیپلماتیک از جمله پیگیری در مراجع و مجامع بین‌المللی برای حمایت از فرد مورد نظرامکانپذیر شود.

به گزارش کیهان وزیر خارجه انگلیس هنگام اعلام حمایت دیپلماتیک از خانم زاغری گفت که تصمیم او نشان می‌دهد که ایران تعهدات بین‌المللی خود را نقض کرده و از این پس پرونده خانم زاغری رسماً مناقشه‌ای بین دو کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدام وزارت خارجه انگلیس در حالی است که نازنین زاغری به ۵ سال حبس قطعی به جرم جاسوسی محکوم شده است. او عضو مهم شبکه تربیت جاسوس- خبرنگار در پوشش بی‌بی‌سی و برخی مؤسسه‌های انگلیسی همسو بود.

بنابراین به وزیر خارجه انگلیس باید گفت اگر به جای اعطای حمایت دیپلماتیک به این خانم جاسوس، حتی اگر او را ملکه انگلیس هم بکنید، باید مجازات جاسوسی خود را تحمل کند. از سوی دیگر درباره مصونیت و حمایت دیپلماتیک نیز باید گفت اولاً مصونیت دیپلماتیک، حتی مانع رسیدگی به جرائم اتباع بیگانه نیست و حال آنکه خانم زاغری تبعه ایران است. ثانیاً او به هنگام ارتکاب جرم، دارای همین مصونیت دیپلماتیک نیز نبوده است. ثالثاً دوره‌ای که بریتانیای صغیر (کبیر سابق) برخی اتباع ایرانی را تحت‌الحمایه خود قرار می‌داد و در ازای ارتکاب خیانت و وطن‌فروشی، پناه‌شان می‌داد، بالغ بر ۴۰ سال است که سپری شده است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم جمله جنجال‌ساز کارشناس تلویزیون؛ زن ‌بی‌حجاب، مزاحم شد!

ابوالفضل اقبالی؛ پژوهشگر اجتماعی با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: تحمل مخالف یک امر اخلاقی است اما کسی که‌ مکشفه و بدون‌ حجاب است مزاحم است و تحمل مزاحم یک امر انفعالی است. کسی که خارج از چارچوب قانون رفتار می‌کند مخالف نیست، مزاحم است!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شطرنج ماهرانه تهران در فرایند دیپلماتیک جنگ غزه
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • فیلم جمله جنجال‌ساز کارشناس تلویزیون؛ زن ‌بی‌حجاب، مزاحم شد!
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟
  • اطلاعیه دانشگاه بوعلی‌سینا در حمایت از دانشجویان حامی فلسطین
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • ملکه رانیا: نمی‌توان منتظر حکم دیوان لاهه بود زیرا مردم غزه در حال کشته شدن هستند
  • گواردیولا و حمایت از واکنش کلوپ: حذف تیم‌های انگلیسی دلیل دارد