Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@16:25:07 GMT

هشدار پنتاگون به ترکیه درباره عواقب خرید اس ۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۳۴۶۷۷

صراط:

تنش ترکیه و آمریکا درباره سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه بالا گرفته در این رابطه پنتاگون هشدار داد، در صورتیکه ترکیه سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه را خریداری کند هرگز به جنگنده‌های اف ۳۵ و سامانه موشکی پاتریوت دست نخواهد یافت.

 بنابر گزارش شبکه العربیه، چارلز سامرز، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در کنفرانس خبری در واشنگتن تصریح کرد: اگر ترکیه اس ۴۰۰ از روسیه بخرد "عواقب خطرناک و وخیمی" در سطح روابط به صورت کلی و در سطح روابط نظامی به طور خاص در انتظار ترکیه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنگو افزود: دستیابی ترکیه به جنگده‌های اف ۳۵ و سامانه موشکی پاتریوت هرگز در صورت اصرارش بر خرید سامانه‌های موشکی روسیه محقق نخواهد شد.

وی مقصودش از "عواقب وخیم" را دست نیافتن ترکیه به جنگنده‌های اف ۳۵ و پاتریوت اعلام کرد.

روز جمعه خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد، اشاره آمریکا به امتناع از فروش جنگنده‌ای اف ۳۵ به ترکیه در حالیکه آنکارا در خط تولید آن مشارکت دارد، مغایر با "قانون و منطق" است به خصوص که خلبانان، تکنسین‌ها و افسران ترکیه در زمینه استفاده از این جنگنده‌ها در آمریکا تحت آموزش قرار دارند.

وزیر دفاع ترکیه همچنین اظهار کرد، کشورش سامانه‌های دفاع موشکی روسیه را در ماه اکتبر در کشور مستقر خواهد کرد.

وی اضافه کرد، نیروی هوایی ترکیه در صدد تهیه نقشه استقرار سکوهای پرتابی این سامانه‌هاست.

این در حالی است که پیش از این کورتیس اسکاپاروتی،‌ رئیس فرمانده ارشد ارتش آمریکا در اروپا بر لزوم عدم اعطای اف ۳۵ به ترکیه در صورت گام برداشتن در مسیر خرید سامانه‌های روسی تاکید کرده بود.

اما رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در مصاحبه‌ای در واکنش به اظهارات اسکاپاروتی و ضمن انتقاد از مواضع او نسبت به "معیار دوگانه" کشورهایی که می‌خواهند ترکیه این قرارداد تسلیحاتی را با روسیه به سرانجام نرساند در حالیکه در قبال کشورهای دیگر که دارای اس ۳۰۰ هستند نظیر بلغارستان، اسلواکی و یونان سکوت اختیار کرده‌اند، اظهار خشم کرد.

قرار است ترکیه تابستان آینده تحویل سامانه‌های موشکی اس ۴۰۰ را از روسیه شروع کند و این پرونده اختلاف‌برانگیزترین موضوع در روابط آنکارا و واشنگتن است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۴۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم

در حمله موشکی روسیه به مرکزی در بندر اودسا در حاشیه دریای سیاه، ساختمانی که به سبک گوتیک ساخته شده بود و مردم محلی آن را «قلعه هری پاتر» می‌نامند در شعله‌های آتش سوخت و دود سیاه به سمت آسمان بلند شد.

در این حمله موشکی چهار نفر کشته و ۲۸ نفر زخمی شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات