Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@19:32:38 GMT

باران پول، دلار و سکه

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۳۴۹۶۶

باران پول، دلار و سکه

تهران- ایرنا- بریز و بپاش ‌های حسین هدایتی در فوتبال ایران شگفت ‌انگیز است. هدایتی در طول سال‌های متمادی پول‌ های کلانی را در فوتبال و به ویژه در پرسپولیس خرج کرد و گهگاه اسناد این هزینه‌ها را رو می‌کرد. با این پیش ‌زمینه ترکش ‌های دادگاه هدایتی به فوتبالی‌ ها هم خورد.

نماینده دادستان در جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی چیز‌هایی را گفت که همه در فوتبال از آن خبر داشتند و بر کسی پوشیده نبود که متهم میلیاردی این روزهای کشور چقدر در فوتبال هزینه کرده البته نه از جیب خودش! در این گزارش سعی داریم نگاهی داشته باشیم به ولخرجی‌های هدایتی در مستطیل سبز.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** انتقال بیرانوند به پرسپولیس
گفته می‌شود هدایتی مبلغ انتقال بیرانوند به پرسپولیس را به حساب باشگاه نفت واریز کرده است. این مبلغ 500 میلیون تومان بوده که به باشگاه نفت تهران پرداخت شده است.

** انتقال وحید امیری به پرسپولیس
وحید امیری هم مثل بیرانوند زمانی به پرسپولیس آمد که این باشگاه از نظر مالی شرایط خوبی نداشت اما باز هم هدایتی بود که به پروسه سرخ‌ پوش شدن این بازیکن ورود کرد و با پرداخت 700 میلیون تومان درنهایت ستاره تیم ملی و سابق نفتی‌ها را به پرسپولیس رساند.

** داستان عجیب گولچ
آنتونی گولچ در حالی به خاطر عدم دریافت مطالباتش از باشگاه پرسپولیس از این باشگاه به فیفا شکایت کرد که گفته می‌شود حسین هدایتی در زمان عقد قرارداد این بازیکن با پرسپولیس مبلغ 200 هزار یورو به درخواست علی‌اکبر طاهری(مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس) در اختیار وی قرار می‌دهد که با احتساب دلار 3850 تومانی در آن زمان معادل 770 میلیون تومان می‌شود. البته بعدها با شکایت گولچ مشخص شد که این مبلغ اصلا صرف خرید این بازیکن نشده و به نوعی در باشگاه پرسپولیس گم شده است!

** قرارداد فدراسیون با آدیداس
400 هزار دلار البته این بار نه برای پرسپولیس! این مبلغ مربوط به همان قرارداد پرمسئله و مبهمی است که فدراسیون با آدیداس بسته بود و هرگز اطلاع‌رسانی درستی درباره‌اش نشد. در روزهای تحریم، هدایتی با استفاده از روابطش این پول را به آدیداس داد و پیراهن‌های تیم ملی به مسئولان فدراسیون تحویل داده شد. با توجه به قیمت دلار در سال 95 که بین 3500 تا 3700 بوده رساندن محموله آدیداس به اردوی تیم ملی چیزی حدود یک میلیارد و نیم برای هدایتی آب خورده است.

** مالیات قرارداد برانکو با تیم ملی
برای حضور برانکو در پرسپولیس یک مشکل وجود داشت و آن هم بدهی مالیاتی این مربی کروات بود که به دوران حضورش در تیم ملی برمی‌گشت، مشکلی که هدایتی با پرداخت 780 میلیون تومان آن را حل کرد تا برانکو برای مذاکره با پرسپولیس به تهران بیاید.

** انتقال سیدجلال حسینی به پرسپولیس
سیدجلال حسینی هم با کمک هدایتی به پرسپولیس برگشت تا یک بار دیگر پیراهن سرخ را بر تن کند. هدایتی برای برگرداندن سیدجلال به پرسپولیس 700 میلیون تومان هزینه کرد.

** خرید ناموفق کاوه رضایی
شاید عجیب باشد اما هدایتی حتی برای خریدهای ناموفق و نافرجام هم پول خرج کرده است! وقتی انتقال کاوه رضایی به استقلال تمام شد حسین هدایتی با انتقاد از عملکرد مدیران وقت پرسپولیس در نقل‌وانتقالات گفت: «یک روز مدیران پرسپولیس تماس گرفتند و گفتند بابت امضای قرارداد با کاوه 800 میلیون لازم دارند، من هم این پول را دادم. اما کاوه رفت استقلال. مدیران پرسپولیس هم آن 800 میلیون را ندادند و صرف چیزهای دیگری شد!

** رسوایی طارمی و محرومیت پرسپولیس
هدایتی در برنامه 90 یک فایل صوتی از گفت‌وگویش با مهدی طارمی پخش کرد که طارمی در آن خطاب به هدایتی می‌گفت: «حاجی! من فقط به عشق خودت برمی‌گردم!» هدایتی این فایل را پخش کرد تا ثابت کند برای طارمی پول واریز کرده است. هدایتی برای اینکه طارمی به پرسپولیس برگردد 1.2 میلیارد تومان هزینه کرد و با همکاری و شاهکار مدیران و تیم حقوقی پرسپولیس موفق شد آقای گل لیگ را از ترکیه به تهران برگرداند. البته بعدها این لطف و محبت به محرومیت 2 ساله پرسپولیس در نقل‌ وانتقالات منجر شد.

** بازگشت رضاییان از ترکیه
رامین رضاییان هم چند هفته بعد از بازگشت طارمی به پرسپولیس، از ترکیه به تهران آمد. هدایتی 400 میلیون به بازیکنی داد که قراردادش با ریزه‌اسپور فسخ شده بود.

** پرداختی به کی ‌روش
در دی ماه سال 96 حسین هدایتی در آیتمی در برنامه 90 که به بررسی پرونده سرمایه‌دارهایی که در فوتبال هزینه می‌کنند، مدعی شد که در 2 مرحله 5 و 7 ماهه بنا بر تقاضای فدراسیون فوتبال برای قسط مطالبات کی‌روش حدود 400 هزار دلار پرداختی داشته؛ رقمی که با توجه به میانگین قیمت دلار در سال 96 حدود 2 میلیار تومان برآورد می‌شود.

** تسویه قرارداد حمید درخشان
بعد از اخراج از پرسپولیس درخشان که از هدایتی چک گرفته بود بارها بابت پاس نشدن این چک مصاحبه کرد و به هدایتی طعنه زد. چکی که مبلغ آن 300 میلیون تومان بوده و درنهایت هم پاس شد!

** باران سکه بعد از دربی
فروردین 95 بعد از برد 4-2 پرسپولیس در دربی، هدایتی 400 سکه به عنوان پاداش به مدیر وقت سرخ‌ها داد تا بین بازیکنان و کادر فنی تقسیم شود. البته بعدها مشخص شد طاهری به هر بازیکن فقط 3 سکه داده و بقیه سکه‌ها فروخته شد و به حساب باشگاه واریز شد. کمی بعد هم ترکاشوند سند فروش سکه‌ها را منتشر کرد تا ثابت کند پول به حساب باشگاه واریز شده. با احتساب قیمت سکه تمام در فروردین 95 پاداش هدایتی برای برد در دربی معادل 400 میلیون تومان می‌شود.

** کمک به باشگاه ملوان
درودگر آن روزها مدیرعامل ملوان بود اما از این‌که هدایتی به وعده‌هایش در قبال ملوان عمل نکرده شکایت داشت. هدایتی اما در مصاحبه‌ای مدعی شد از 8 میلیاردی که وعده داده بود به ملوان بدهد، فقط 160 میلیونش باقی مانده که منتظر است نماینده باشگاه ملوان برود و پول را بگیرد!

** پاداش به تیم ملی
بعد از صعود تیم ملی به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2015، هدایتی شخصا به هتل محل اقامت تیم ملی در استرالیا رفت و 900 میلیون تومان را به عنوان پاداش در اختیار مسئولان تیم قرار داد تا بین بازیکنان و کادر فنی تقسیم شود.

** کمک به باشگاه سپیدرود
هدایتی حداقل در 3 مرحله حدود یک میلیارد تومان به حساب باشگاه سپیدرود پول واریز کرد. این پول‌ها مربوط به زمانی است که سپیدرود در دسته یک بازی می‌کرد و با این کمک‌ های مالی اوضاع تیم بهتر شد و به لیگ برتر صعود کرد. شایعاتی هم درباره خرید سپیدرود توسط هدایتی منتشر شد.

** انتقال خلعتبری به پرسپولیس
خلعتبری با قراردادی گران‌قیمت به تیم عجمان امارات پیوسته بود. اما درست در همان روزها ایران و امارات به مشکل خوردند و قرار بر این شد خلعتبری هر طور شده به ایران برگردد. به همین دلیل رویانیان به هدایتی رو زد و از او برای پرداخت مبلغ 1.4 میلیارد تومان بابت رضایتنامه خلتعبری کمک گرفت.

** ولخرجی 20 میلیاردی
مسلما ریخت و پاش‌های هدایتی در فوتبال و ورزش به مواردی که اشاره کردیم محدود نمی‌شود و در لیست بالا به خیلی از پرداختی‌های او مثل اهدای 10 سکه تمام بهار آزادی در جلسه‌ای خصوصی با بازیکنان پرسپولیس و هزینه جشن دومین قهرمانی پرسپولیس در لیگ اشاره نشده است. در مجموع هدایتی در طول سال‌های حضور پر سر و صدایش در فوتبال ایران بیش از 30 میلیارد تومان هزینه کرده است!

منبع: روزنامه خراسان، 1397.12.18
گروه اطلاع رسانی**9117**2002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد روزنامه خراسان متهم ميلياردي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۱ سنت معادل ۰.۸۵ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۹۶ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت کاهش یافته و شدیدترین کاهش هفتگی را طی سه ماه گذشته تجربه کرده است. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات ضعیف اشتغال آمریکا و زمانبندی احتمالی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۱ سنت معادل ۰.۸۵ درصد کاهش به ۸۲ دلار و ۹۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۴ سنت معادل ۱.۰۶ درصد کاهش، ۷۸ دلار و ۱۱ سنت معامله می‌شود.

فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در جلسه هفته گذشته ثابت نگه داشت و سرمایه‌گذاران نگرانند بالا ماندن هزینه‌های وامگیری رشد اقتصاد را در آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا محدود کند.

نفت برنت بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داده‌اند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد اشتغال در این کشور آهسته‌تر از حد انتظار در آوریل رشد کرده و رشد سالانه دستمزد‌ها هم پایین بوده است. بدین ترتیب تاجران تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار در ماه سپتامبر نرخ بهره را پایین بیاورد.

فدرال رزرو در اجلاس هفته گذشته نرخ بهره را ثابت نگه داشت و دلیل آن را تورم بالا اعلام کرد. بالا ماندن نرخ بهره رشد اقتصاد را کند کرده و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.

شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های نفت و گاز فعال خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد این چاه‌ها در حال حاضر به پایین‌ترین تعداد از ژانویه ۲۰۲۲ رسیده است.

تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده است، ۸ حلقه در هفته منتهی به سوم ماه مه کاهش یافته و به ۶۰۵ رسیده است که بزرگترین کاهش هفتگی از سپتامبر ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

تاثیر جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در افزایش قیمت نفت از بین رفته، چون دو طرف در فکر یک آتش بس موقت هستند و مذاکرات صلح توسط میانجی‌های بین‌المللی ادامه دارد.

از طرف دیگر، اجلاس بعدی ائتلاف اوپک پلاس که از سازمان کشور‌های صادر کننده نفت و متحدانش از جمله روسیه تشکیل شده قرار است در اول ژوئن برگزار شود.

طبق گفته برخی منابع، اگر تقاضا برای نفت افزایش پیدا نکند، این ائتلاف کاهش تولید داوطلبانه خود را پس از ماه ژوئن هم ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • مراحلِ چاپ و تولیدِ اسکناس دلار + ویدئو
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۵ اردیبهشت
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش ریال + عکس
  • قیمت دلار امروز 13 اردیبهشت 1403
  • بیک زاده: در سال 91 از استقلال نزدیک به 1 میلیون دلار گرفتم / فیلم
  • ببینید | کنایه هاشم بیک‌زاده به قیمت دلار در برنامه زنده
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد