Web Analytics Made Easy - Statcounter

به عقیده سفیر روسیه در آمریکا، تنها راه حل فاجعه انسانی در اردوگاه الرکبان، تعطیلی آن و انتقال ساکنین آنجا به مناطق بومی خود در سایر مناطق سوریه است، کاری که دمشق و مسکو درصدد انجام آن بوده ولی واشنگتن در اجرای این عملیات کارشکنی می‌کند. ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا در پاسخ به درخواست رسانه‌های گروهی به ارزیابی از اوضاع کنونی پیرامون اردوگاه پناهجویان "الرکبان" در جنوب سوریه پرداخته و تاکید کرد که مشکلات جدی در این اردوگاه باید فورا حل و فصل شده و تنها راه آن از طریق تعطیلی این اردوگاه و تخلیه فوری ساکنینش ممکن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، دولت سوریه و روسیه اکنون تمامی شرایط لازم برای این اقدام را فراهم کرده‌اند.  

سفیر روسیه برخی اطلاعات منتشره در اینباره که گویا دولت سوریه آمادگی پذیرش این تعداد پناهجو را نداشته و قادر نیست شرایط لازم برای پناهجویان خارج شده از این اردوگاه که به گفته وی، «شبیه زندان است» را فراهم کند، یا "ساکنین این اردوگاه تمایلی برای بازگشت به مناطق تحت کنترل دولت سوریه را ندارند را بشدت تکذیب کرد. او چنین اخباری را «اطلاعات غیرموثق و دروغ» نامید.

آنتونوف یادآور شد: «در این رابطه بسیاری از مسائل به آمریکا و مواضع این کشور بستگی دارد که منطقه التنف که اردوگاه "الرکبان" در آنجا قرار دارد را تحت کنترل خویش درآورده است و سئوال اینجاست که آیا طرف آمریکایی حاضر به همکاری در این زمینه است؟ و آیا هدفش مشارکت بین المللی برای حل و فصل بحران انسانی پناهجویان روسی است؟»

سفیر روسیه در آمریکا تاکید کرد که در شرایط کنونی نشستن و بررسی مهم نیست، بلکه لازم است تا اقدامات مشخصی برای حل مشکلات انجام شود، همانطور که فدراسیون روسیه و جمهوری عربی سوریه دست به کار شده‌اند. باید تشریک مساعی بین المللی برای نجات مردم ساکن این اردوگاه صورت بگیرد و بسیار خوب خواهد بود اگر طرف آمریکایی هم به این تلاش بپیوند.

"ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که مقامات مسکو حاضر به مذاکره درباره اردوگاه الرکبان با همه طرفین علاقه‌مند، از جمله واشنگتن، بدون هیچ پیش شرطی هستند.

سفیر روسیه در آمریکا همچنین خواستار توجه خاص سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر و سازمان ملل متحد به وضعیت بسیار دشوار انسانی در اردگاه الرکبان شد و افزود: «پناهجویان ساکن این منطقه مواد اولیه مورد نیاز زندگی را در اختیار ندارند. به آنها هیچ کمک پزشکی نمی‌شود و خطر شیوع بیماری‌ها جدی است، میزان مرگ و میز کودکان بسیار بالاست و اکثر ساکنین این اردوگاه که زنان و کودکان هستند،در معرض خشونت‌های مختلف قرار دارند.»  

آنتونوف یادآور شد، بر اساس اطلاعات سازمان ملل، 95 درصد از ساکنین اردوگاه الرکبان که تعداد کلی آنها حدود 40 هزار نفر است، تمایل دارند این منطقه را ترک کنند. دولت سوریه با کمک روسیه کاروان حمل و نقلی از اتوبوس‌های  مجهز و راحت را برای خارج کردن خانواد‌های سوری ساکن این اردوگاه و انتقال آنها به مناطق مسکونی در سایر مناطق کشور، هر کجا که خودشان مایل باشند، فراهم کرده است. مقامات دمشق تامین امنیت کامل این افراد و اعطای مدارک شناسایی جدید به آنها را تضمین کرده است. در این بین فقط نظامیان آمریکایی کارشکنی کرده و حاضر به تامین امنیت عبور این کاروان انسان دوستانه از منطقه تحت کنترل آنها در التنف نیستند.

دمشق و مسکو دوباره خواستار تغییر مواضع واشنگتن درباره اردوگاه الرکبان شدند

در خبر دیگری در این رابطه، ستاد هماهنگی مشترک روسیه و سوریه در امور بازگشت پناهجویان بار دیگر از طرف آمریکایی خواستند تا در مواضع خویش درباره نگهداری به زور و غیرقانونی ساکنین اردوگاه الرکبان تجدید نظر کند.

این ستاد روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: «ما بار دیگر از ایالات متحده می خواهیم تا موضع گیری خود درباره پناهجویان سوری ساکن "الرکبان" را تغییر دهد و شجاعت اقدام قطعی برای رسیدن به رحمت و انسان دوستی را نشان داده و در چنین روزی (8 مارس، 17 اسفند ماه - روز جهانی زن) به مادران و فرزندان آنها در این اردوگاه، آزادی و امکان داشتن آینده‌ای امن و زندگی عادی در مناطق بومی خود را هدیه دهد.»   

روسیه و سوریه: آمریکا مقصر شکست عملیات انسانی در الرکبان استادامه مانع‌تراشی آمریکا در برابر خروج پناهجویان سوری از اردوگاه الرکباندمشق: دلیل فاجعه انسانی در اردوگاه "الرکبان" آمریکا است

در این بیانیه یادآوری شده، در شرایط که همه جهان این جشن بهاری لذت بخش را به افتخار نیمی از جمعیت جهان (روز زن) را جشن می‌گیرد، مادران و دختران سوری ساکن اردوگاه الرکبان در شرایط فاجعه آمیز، غیرانسانی و ناامن در حال زندگی هستند و انسانیت اقتضاء می‌کند تا اقدام قاطعی در این راستا انجام شود.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "سوریه" اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار سوریه اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار سوریه اخبار آمریکا اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری برای باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد.

وی گفت: این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

پیش از این «سعید فارس السعید» تحلیلگر مسائل امنیت ملی سوریه تاکید کرده بود که سرویس اطلاعات آمریکا برای ایجاد تشکیلات تروریستی جدید با استفاده از اتباع کشورهای عربی برنامه ریزی می‌کند.

وی افزود: این عناصر دارای سوابق تروریستی هستند و به سرکردگان و اعضای داعش وابستگی دارند. آنها تفکرات تروریستی تکفیری دارند.

فارس السعید تصریح کرد: این پروژه آمریکا امنیت ملی عراق و سوریه را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: واشنگتن می کوشد امنیت عراق و سوریه را بی ثبات و شکننده جلوه دهد تا بتواند به راحتی در این ۲ کشور نفوذ کند.

کد خبر 6089741

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • دستگیری ۶۰۰ دانشجو در دستکم ۱۵ دانشگاه آمریکا در بیش از یک هفته
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند