Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای عالی صلح افغانستان گفت: اگر دولت و احراب سیاسی هر کدام به تنهایی روند صلح را پیگیری کنند، این پروسه به شکست خواهد انجامید.

 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان در یک نشست خبری در کابل تاکید کرد که دولت و احزاب سیاسی باید مشترکا و با هماهنگی یکدیگر در روند صلح شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای عالی صلح افغانستان از سران حکومت وحدت ملی، حلقه های سیاسی و مردم خواست که با پروسه صلح، یکدست و به عنوان یک گروه واحد برخورد کنند نه اینکه برای ناکامی و حذف یکدیگر تلاش نمایند.

خلیلی اظهار داشت: روند گفتگوهای صلح به مرحله حساسی رسیده است و باید با وحدت و همدلی با این روند برخورد صورت گیرد.

وی تاکید کرد که اگر حکومت و رهبری حکومت وحدت ملی بخواهد از آدرس حکومت به تنهایی روند صلح را تعقیب کند، صراحتا می‎گویم که ناکام است و اگر احزاب سیاسی که شکل مخالفت یا دیدگاه متفاوتی با حکومت دارند نیز به تنهایی پروسه را تعقیب کنند باز هم ناکام خواهند بود.

رئیس شورای عالی صلح افغانستان افزود: نباید بگذاریم روند کنونی صلح به ناکامی بینجامد و بر خلاف خواسته های مردم سمت و سو بگیرد.

وی با اشاره به حمله تروریستی روز پنجشنبه هفته گذشته به مراسم سالگرد «عبدالعلی مزاری» در کابل تاکید کرد که هرگز اینگونه حرکت ها آنها را از صلح خواهی و پشتیبانی از صلح باز نخواهند داشت.

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای عالی صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به زنجیره تامین و حمایت از داعش گفت سه کشور همسایه زمینه این گروه تروریستی در منطقه را فراهم کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان بدون نام بردن از کشور خاصی گفت سه کشور همسایه زمینه را برای حضور گروه تروریستی داعش در منطقه فراهم کرده‌اند.

وی افزود یکی از این کشورها نیروی انسانی داعش را فراهم می‌کند، دومی برنامه‌های آموزشی و کشور سوم نیز حملات تروریستی آن را هدایت می‌کند.

متقی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه افغانستان-قزاقستان در کابل اظهار داشت بررسی‌ها نشان می‌دهد که از هر 10 مورد رویداد امنیتی دستکم هشت مورد آن در خارج از افغانستان طراحی شده است.

وی تصریح کرد اگر این کشورهای همسایه مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، در افغانستان مشکلات امینتی بوجود نخواهد آمد.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستانحقانی: تهدید داعش در افغانستان، نگران‌کننده نیستنیویورک‌تایمز: نصف اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند

وزیر خارجه حکومت طالبان همچنین تاکید کرد از خاک افغانستان به دیگران آسیبی نخواهد رسید اما کشورهای دیگر نیز از اقدامات ویرانگر دست بردارند.

امیرخان مقتی اظهار داشت امنیت افغانستان به امنیت منطقه مرتبط است.

«ملا یعقوب مجاهد» وزیر دفاع حکومت طالبان پیش از این با اظهار اینکه عناصر داعش از تاجیکستان و پاکستان وارد افغانستان می‌شوند از این کشورها خواسته بود مرزهای خود را کنترل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری