Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - ژنرال «جوزف وتل» فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (CENTCOM) مدعی شد، تنش های اخیر میان پاکستان و هند جامعه جهانی را در معرض خطر جنگ هسته ای قرار داده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، وب سایت روزنامه انگلیسی زبان «داون» پاکستان نوشت، ژنرال وتل افزود تنش های اسلام آباد و دهلی نو، زنگ خطری برای جهان درخصوص تهدید رویارویی هسته ای میان این دو کشور جنوب آسیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داون نیوز افزود، در حالی که رسانه های آمریکایی اختلافات پاکستان و هند درخصوص مناقشه کشمیر را دلیل عمده احتمال جنگ هسته ای در جنوب آسیا عنوان می کنند، ژنرال ارشد آمریکایی می گوید تحرکات تروریستی همچنان باعث تشدید تنش ها میان پاکستان و هند شده است.
جوزف وتل که در نشست کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا سخن می گفت، اظهار داشت ارتقای صلح و امنیت در منطقه (جنوب آسیا) نیازمند مبارزه بی دریغ علیه تحرکات تروریستی و عناصر خشونت طلب است.
روزنامه نیویورک تایمز آمریکا اخیرا در سرمقاله ای خطاب به جامعه جهانی هشدار داد که ادامه تنش ها میان دو کشور همسایه و هسته ای جنوب آسیا پیامدهای خطرناکی به دنبال خواهد داشت.
نشریه وال استریت ژورنال نیز در گامی جلوتر از این هشدارها، نوشت تنش های پاکستان و هند ممکن است فاجعه جنگ هسته ای را به بار آورد.
با این حال نشریه آمریکایی فارین افرز نوشت، با توجه به تاریخچه روابط هند و پاکستان و واقف بودن دولتمردان دو کشور به قدرت تخریب بالای تسلیحات هسته ای و تبعات اسفبار استفاده از این تسلیحات، از همان ابتدا بعید بود درگیری این دو کشور هسته ای به جنگ هسته ای تبدیل شود.
ارتش پاکستان هفته گذشته باوجود اذعان به کاهش تنش ها با هند رقیب سنتی خود، گفت سایه احتمال جنگ میان پاکستان و هند همچنان پدیدار است.
اسلام آباد و دهلی نو هم اکنون در مسیر تنش زدایی گام برداشته و تصمیم گرفته اند تا سفرای یکدیگر را دوباره به محل ماموریت هایشان اعزام کنند.
آساق*274**1663

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پاكستان ھند ژنرال آمريكايي تھديد ھسته اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو عازم آذربایجان شد و جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در آخرین روز از سفر خود از موزه تاریخ ادبیات شهر باکو بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید ضمن برشمردن شخصیت‌های مشترک فرهنگی دو کشور گفت: به مفاخر بزرگ به عنوان زمینه‌های همگرایی بین دو کشور نگاه می‌کنیم؛ اینها جزو میراث مشترک فرهنگی ما به‌شمار می‌روند، ما قرن‌ها کنار یکدیگر زیست کردیم، این ظرفیت‌ها باید باعث افزایش برادری‌ها و همگرایی‌ها باشد نه اینکه موجب واگرایی شود.

وی با بیان اینکه هر کس تلاش کند تا این بزرگان را دست مایه واگرایی قرار دهد حتما دچار اشتباه راهبردی و خطای محاسباتی شده است، افزود: به میراث مشترک فرهنگی با کشور‌های همسایه به عنوان میراث مشترک تاریخی نگاه می‌کنیم و به آنها می‌بالیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: علاقه‌مند هستیم برای این مشاهیر فیلم‌های مشترک تولید کنیم؛ در ترکمنستان برای مختومقلی فراغی همین کار را می‌کنیم، در پاکستان نیز برای اقبال لاهوری کاری را در دست اقدام داریم؛ در سفر هفته گذشته به پاکستان برادران و خواهران پاکستانی به ویژه در شهر لاهور از این موضوع استقبال کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه همه اشعار نظامی به زبان فارسی است و میراث مشترکی بین دو کشور به‌شمار می‌رود، افزود: امیدواریم ساخت مجموعه جدیدی را برای حکیم نظامی آغاز می‌کنیم؛ در همین راستا از همکارانم در وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان دعوت کردیم تا ما را در ساخت فیلم سینمایی در این باره کمک کنند.

موزه تاریخ ادبیات شهر باکو در قسمت قدیمی‌این شهر قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد