Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@07:05:44 GMT

طرح ولایت فرهنگیان بسیجی در اردبیل برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۳۵۶۳۵

طرح ولایت فرهنگیان بسیجی در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، دوره آموزشی طرح ولایت فرهنگیان بسیجی با هدف ارتقای سطح معرفت دینی، بصیرت و ولایت مداری،توانمند سازی، تقویت روحیه معنوی و مقابله با تهاجم فرهنگی از طریق برگزاری سلسله نشست های سیاسی و اجتماعی، بمدت دو روز در معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان اردبیل برگزار شد.

احمد ناصری در همایش طرح ولایت فرهنگیان بسیجی که در معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان و با حضور فرهنگیان بسیجی خواهر برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ سازی، محوری ترین ماموریت آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد ناصری با مهم خواندن وظایف فرهنگیان در رشد و تعالی علمی و معنوی دانش آموزان افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دارا بودن دانش حرفه ای و شغلی عمیق و راهگشا برای ایفای نقش، مهارتهای حرفه ای و توانمندی های لازم، شوق و عشق به کار به نحوی که به لذت و شادمانی معنوی از تدریس منتهی شود و مهارتهای ارتباطی برای برقراری ارتباط دو سویه تاثیر گذار از ویژگی های معلمان در تراز جمهوری اسلامی ایران می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل یادگیری مستمر و مداوم، توانایی برقراری ارتباط موثر با عناصر محیط سازمانی و رصد مستمر وضعیت روانی و رفتاری دانش آموزان را از دیگر ویژگی های معلمان کارا و اثر بخش عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بصیرت، قدرت تشخیص و تحلیل اوضاع و شرایط اعم از اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و رسالت آگاهی بخشی به منظور تربیت نسلی که قوه و قدرت تحلیل مسائل مختلف را داشته باشد از فاکتورهای کلیدی یک معلم متعهد و متخصص می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل، تعمیق باورهای دینی و تقویت هویت ملی در بین نسل حاضر و تبیین آرمانهای شهدای انقلاب و دفاع مقدس در راستای تربیت معنوی، اخلاقی و اجتماعی دانش آموزان را از برنامه های محوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و از وظایف همه اقشار بویژه قشر فرهیخته فرهنگی عنوان کرد.

ناصری با اشاره به فعالیت تشکل های دانش آموزی مختلف در قالب سازمان دانش آموزی استان، بستر سازی و ترغیب دانش آموزان برای انجام کارهای گروهی و مشارکتی، روحیه احترام به نظرات دیگران و انتقاد پذیری و مشورت را در راستای اجتماعی کردن دانش آموزان و تمرین مسئولیت پذیری، مهم و موثر برشمرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان

 رضامراد صحرایی در جمع قهرمانان جهانی والیبال دانش آموزی که در سالن وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند، با بیان اینکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش توسعه تربیت‌بدنی است گفت: مفتخرم در این دولت ۲۲۰۰ فضای ورزشی ساخته شده است، ۵ دهکده جامع ورزشی احداث خواهد شد چراکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش تقویت تربیت بدنی است.

وی با بیان اینکه لذت خلق افتخار در دوره نوجوانی گوارای وجودتان افزود: این پیروزی تقدیم به همه معلمان شما باشد که در شکل‌گیری شخصیت شما تاثیرگذار بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رسیدگی ویژه به سلامت جسمی دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های پیوسته ما در آموزش و پرورش، است، ادامه داد: سلامت جسم و بدن برای یادگیری عمیق و برای نقش آفرینی دقیق مهم است. در نتیجه از وظایف ما این است که در ساحت زیستی و بدنی کمک کنیم.

صحرایی با بیان اینکه یکی از آرزوهای من این است که هر روز حداقل یک ساعت دانش‌آموزان در مدرسه ورزش کنند گفت: این مهم را حتما دنبال می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش داشتن اعتماد به نفس تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران را یک فاکتور خیلی مهم برشمرد و افزود: شما در مقابل تیم‌های اروپایی بازی کردید، این‌قدر اعتماد به نفس داشتید و کار خودتان را کردید، ارزشش از کاپ و مدال بیشتر است. 

وی خطاب به مسئولان ورزش کشور تاکید کرد: اگر می‌خواهید تیم قوی درست کنید به مدرسه‌ها بیایید. بهترین‌ها در مدرسه هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • استاندار اردبیل: سند بنیادین آموزش و پرورش را متحول کرد
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • نواخته شدن «زنگ سپاس معلم» در اردبیل+فیلم
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای