Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@09:49:56 GMT

پیشگیری از مرگ زودرس با مصرف آجیل

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۳۵۸۰۰

پیشگیری از مرگ زودرس با مصرف آجیل

رکنا: مصرف آجیل خطر بروز بیماری های قلبی عروقی را در بیماران دیابتی کاهش می دهد.

بر اساس مطالعات جدید برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ خوردن آجیل از بیماری های قلبی عروقی و مرگ زودرس پیشگیری می کند.

به گزارش رکنا به نقل از شفقنا زندگی، آجیل سرشار از مواد مغذی، حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب اشباع نشده، فیبر، ویتامین E، فولات و مواد معدنی، از جمله پتاسیم، کلسیم و منیزیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیابت نوع ۲ یک بیماری مزمن است که بر نحوه متابولیسم بدن از گلوکز، که منبع اولیه سوخت آن است، تاثیر می گذارد. عوارض احتمالی آن شامل آسیب کلیه و بیماری قلبی عروقی است.

یک تحقیق جدید که توسط انجمن تحقیقات گردشگری انجمن قلب آمریکا منتشر شده است، نشان می دهد که مصرف آجیل در یک رژیم غذایی متعادل برای کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی در مبتلایان به دیابت موثر است.

تجزیه و تحلیل ها نشان داده اند که اگر افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ پنج پیمانه آجیل در هفته مصرف کنند، خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی در آنها ۱۷ درصد کاهش یافته و خطر مرگ و میر مربوط به این بیماری ۳۴ درصد کاهش می یابد.

کسانی که پس از تشخیص دیابت خود بیشتر آجیل مصرف بکنند خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی ۱۱ درصد در آنها کاهش می یابد.

تیم محققان متوجه شد که خوردن حتی تعداد کمی از آجیل تفاوت قابل توجهی را نیز در بیماران دیابتی به همراه دارد. حتی مصرف کم و جزیی آجیل در هفته منجر به کاهش ۳ درصدی بیماری های قلبی عروقی و ۶ درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی می شود.

با وجود آنکه اثرات خاص آجیل بر سلامت قلب هنوز واضح ومشخص نیست، یافته ها نشان می دهند که مواد مغذی موجود در آجیل ممکن است فشار خون، قند خون و التهاب را بهبود بخشند و همچنین سبب افزایش متابولیسم چربی ها و افزایش عملکرد دیواره سلولی شوند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: دیابت قلب سلامت دیابت قلب سلامت بیماری های قلبی عروقی خطر کاهش بیماران از مرگ عکس دختر زندگی فیلم زن جوان پسر زن مرد سرقت پرونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتباه قند خونی درباره دیابت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ قند خون بالا که به عنوان هایپرگلیسمی شناخته می‌شود، یک بیماری بالقوه خطرناک است که معمولا با دیابت مرتبط می‌باشد. اگر برای مدت طولانی سطح قند خون تان بالا باشد، مستعد ابتلا به عفونت چشم، قلب، کلیه‌ها و اعصاب خواهید بود.

ورزش نکردن
ورزش منظم نقش مهمی در مدیریت قند خون دارد. برای افرادی که دیابت یا هر بیماری دیگری دارند، نمی‌توان مزایای ورزش کردن را نادیده گرفت. ورزش به کنترل وزن، کاهش فشار خون، کاهش کلسترول و تری گلیسیرید LDL مضر، افزایش کلسترول HDL سالم، تقویت عضلات و استخوان ها، کاهش اضطراب و بهبود سلامت عمومی کمک می‌کند. فعالیت بدنی مزایای بیشتری برای افراد مبتلا به دیابت دارد؛ باعث کاهش خون می‌شود؛ سطح گلوکز را افزایش می‌دهد و حساسیت بدن شما را به انسولین نیز افزایش خواهد داد.

نادیده گرفتن چربی‌های خطرناک دور شکم
افرادی که وزن اضافی در اطراف شکم دارند؛ بیشتر در معرض خطر مشکلات ناشی از قند خون هستند. کسی که رژیم غذایی اش حاوی مواد التهاب زاست و چربی اضافی در اطراف اندام‌های مرکزی اش دارد، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ است. اضافه وزن و چاقی از عوامل خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند، اما این که چطور بدن شما چربی را ذخیره و وزن را مدیریت می‌کند هم می‌تواند از علائم اولیه خطر باشد.

چک نکردن قند خون
اگر به طور منظم قند خون تان را آزمایش نمی‌کنید، تشخیص این که چه زمانی شرایط وخیم می‌شود دشوار خواهد شد. به طور کلی، افرادی که انسولین مصرف می‌کنند، کسانی که در کنترل سطح گلوکز خون مشکل دارند یا هیپوگلیسمی (قند خون پایین) دارند، باید سطح گلوکز خون شان را به طور منظم کنترل کنند. افراد مسن‌تر مبتلا؛ هنگام مصرف دارو‌های دیابت، بیشتر در معرض خطر هیپوگلیسمی هستند و بررسی سطح گلوکز برای شان واجب‌تر است. علائم هیپوگلیسمی شامل گیجی، سرگیجه، گرسنگی و تعریق است.

فراموش کردن مصرف دارو
استفاده از دارو‌های تجویزی در مدیریت قند خون بسیار مهم است. فراموش کردن این دارو‌ها معمولا اتفاق می‌افتد. خوشبختانه، راه‌های مختلفی برای مدیریت دارو‌هایی مثل قرص به وسیله زنگ هشدار وجود دارد؛ همچنین می‌توانید از نمودار استفاده کنید.
علاوه بر این، اگر تلفن هوشمند یا تبلت دارید، محصولات درمانی نسخه‌ای سیار برای کمک به مدیریت دیابت در دسترس هستند. اگر سطح گلوکز خون تان خیلی پایین است، به طور مثال برنامه به شما می‌گوید که چطور مشکل را برطرف کنید و از شما می‌خواهد که سطح گلوکز خونتان را کمی بعد دوباره چک کنید تا مطمئن شوید که گلوکز خون شما در سطح ایمن قرار دارد.

پیروی نکردن از رژیم مخصوص تان
برای تهیه یک برنامه غذایی با یک متخصص مشورت کنید، بهترین راه برای متعادل نگه داشتن سطح قند خون، تنظیم نسبت درشت مغذی‌ها در هر وعده غذایی است. همه با هم فرق دارند. به طور مثال؛ ظرفیت یک نفر برای سوخت و ساز یک سیب زمینی ممکن است با دیگری متفاوت باشد و باعث افزایش قند شود؛ در حالی که هیچ اثری روی فرد دیگر نداشته باشد.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • اشتباه قند خونی درباره دیابت
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد