Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@00:37:35 GMT

جذب همیاران طبیعت افتخاری در رفسنجان

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۳۵۹۱۸

جذب همیاران طبیعت افتخاری در رفسنجان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مسعود حیدری پور رییس اداره منابع طبیعی رفسنجان گفت:طی چهل سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین به بنیاد مسکن و انقلاب رفسنجان واگذار شده است.

وی افزود: ۵۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان متعلق به مردم است و ۱۰۰ هزار هکتار نیز در حریم شهر قرار دارد که حفاظت و گشت زنی در اراضی رفسنجان به میزان ۶۷۲ هزار و ۳۰۰ هکتار توسط چهارنیرو انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری پور تصریح کرد: بیش از ۲۰۱ هزار هکتار بیابان در رفسنجان وجود دارد که از این میزان ۴۱ هزار و ۵۰۰ هکتار تپه‌های شنی و ماسه‌ای فعال و نیمه فعال هستند و ۱۲۰ هزار هکتار پهنه طاغ گذاری در این شهرستان داریم.

رییس اداره منابع طبیعی رفسنجان  گفت:برای تثبیت شن و ماسه در حال حاضر ۸۰ هزار هکتار باغ پسته داریم و ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار نیز نهال کاری توسط منابع طبیعی انجام شده است.

وی بیان داشت: در زمینه جنگل کاری و بذرکاری نیز تاکنون بیش از ۷۴ هزار هکتار انجام شده و در زمینه ایجاد گورآب‌ها و هلالی‌های کوچک نیز جهت جلوگیری از هدر رفت آب و ذخیره نزولات آسمانی در مسیر رفسنجان به یزد و رفسنجان به کرمان در قالب بیش از ۳۳ هزار هکتار این گورآب‌ها ایجاد شده است.

حیدری پور بیان کرد: سهم رفسنجان از اعتبارات ۳۰۰ میلیارد تومانی ملی یک میلیارد و ۲۵۴ میلیون تومان بوده که امسال جذب شد ه. و برخی پروژه‌ها از جمله دو بند خاکی در رودخانه گیودری و ده سیاهان که سیل آسا هستند نیزاجرا و این دو بند خاکی در قالب ۷۰ هزار متر مکعب آب را ذخیره می‌کنند.

انتهای پیام/ح

جذب همیاران طبیعت دررفسنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: برداشت گندم، جو و کلزا از هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول  تولید شود.
حسن مرادی بیان کرد: امسال در شهرستان گراش، هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۱۵۰ هکتار جو و ۵۰ هکتار کلزا کشت شده است.
به گفته وی؛ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال قریب به ۶ هزار تن گندم، ۵۰۰ تن جو و ۱۵۰ تن کلزا از مزارع برداشت خواهد شد.
مرادی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به وضعیت خشکسالی ، مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شد، اما بارندگی‌های آخر فصل برای کشاورزی مطلوب بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مرکز خرید گندم شهرستان گراش واقع در بخش ارد به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت محموله‌های گندم کشاورزان شهرستان است.

دیگر خبرها

  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید + فیلم
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید