Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،غلامرضا قنبری رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: اجرای دستورالعمل صادره از سازمان دامپزشکی کشور در جهت افزایش ایمنی شهروندان با توجه به مخاطرات بهداشتی می باشد.
وی تصریح کرد: با نزدیک شدن ایام نوروز و شور و اشتیاق هموطنان برای تهیه ماهی قرمز برای سفره های هفت سین، اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی خبر ازدستور العملی داد که در آن آمده است: کنترل حمل و نقل و صدور گواهی جهت محموله ماهی قرمز پس از بازدید و حصول اطمینان از سلامت آن و انجام مکاتبات لازم با ارگان های ذیربط جهت جلوگیری از حمل و نقل محموله های فاقد گواهی حمل انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در صورت مشاهده چنین مواردی در مراکز تکثیر و مزارع پرورش و فروش ماهیان قرمز، با متخلفان برخورد خواهد شد.
قنبری افزود: برخی از انواع این جانوران از انواع بسیار مهاجم و خطرناک می باشند و اکثر بوم زیستهای طبیعی کشور را نابود می نمایند که سرآمد آنها انواع لاک پشت های گوش قرمز و حلزون های سیبی است.
وی تصریح کرد: دوزیستان و خزندگان نیز از مخازن بیماری سالمونلا در طبیعت اند که نه تنها می توانند این بیماری ها را بدون علائم ظاهری به سایر انواع آبزیان آکواریومی منتقل نمایند بلکه می توانند ناقل مکانیکی به انسان نیز باشند.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در ادامه به اجرای طرح کنترل بهداشتی مراکز تکثیر و مزارع پرورش ماهیان قرمز و زینتی پرداخت و گفت: در این طرح با افزایش نظارت ها بر مراکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی، اقدام به نمونه برداری شده و آزمایش های ویروسی، باکتریایی، انگلی و قارچی در مبدا انجام شده است و همچنین مقرر است نسبت به افزایش نظارتها در حمل و نقل و صدور گواهی بهداشتی حمل جهت محموله های ماهیان زینتی از جمله ماهی قرمز اقدام گردد.
قنبری افزود: شبکه های دامپزشکی استان را به عنوان متولی بهداشت و بیماری های دام و از جمله آبزیان، در جهت حفظ و صیانت از سرمایه های آبزی و ارتقای سطح بهداشتی مراکز تکثیر و پرورش آبزیان زینتی و کاهش مخاطرات ناشی از بیماری های مشترک در انسان و سلامت مصرف کنندگان دانست که در نظر دارد مشابه سالهای اخیر، اقدام به پایش و کنترل بهداشتی این مراکز نماید.

انتهای پیام//ف.غ   دوزیستان و خزندگان ناقل بیماری سالمونلا به حیوان وانسان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز 98 دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد