Web Analytics Made Easy - Statcounter

روبرت کوچاریان، رئیس جمهور سابق ارمنستان گفت: پاشنیان و تیم همراهش مخالف استقلال وموفقیت قره باغ هستند و باید همه اقدامات آنها زیر نظر باشد.نمیتوان به بیانات ضد ونقیض نخست وزیر اعتماد کرد. ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روبرت کوچاریان، رئیس جمهور سابق ارمنستان که پس از انقلاب نرم پاشینیان در زندان به سر میبرد در مصاحبه با سایت ارمنی "168.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

am" که گویا در زندان از او تهیه شده است نسبت به وضعیت موجود کشور و خصوصا مساله قره باغ اظهار نظر کرد. با توجه اینکه یکی از مهمترین مسائل، چگونگی روند مذاکرات قره باغ است که در حال حاضر تصویر روشنی از این مذاکرات در دست نیست و گمانه زنی های زیادی از توافق پشت پرده بر سر مسائل قره باغ وجود دارد. او در پاسخ به این سؤال روبرت سدراکویچ، که پیش بینی شما در مورد حل مسئله قره باغ چیست ؟ گفت:طفره روی پاشینیان از توضیح مسائل مربوط به مذاکرات مشکوک است. مقامات مواضع خود در مورد قره باغ  را باید به روشنی  مشخص کنند. مذاکرات صرفاً حضور در جلسه نیست، باید رویکرد مشخصی در مورد مفاد اصلی مسئله قره باغ داشته باشند. تماس روز دوشنبه و فراموشی مصالحه وین و سن پترزبورگ نشان میدهد علی اف براحتی بر پاشینیان غلبه کرده است. این اقدامات نخست وزیر در هر حال اشتباه است چرا که ارمنستان امتیازات زیادی به طرف آذربایجان و گروه میانجیگر داده و من فکر میکنم پیشنهاد های بعدی گروه مینسک نیز خوشایند نخواهد بود.

او در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار در مورد برنامه بولتون و اینکه بحث های زیادی در مورد بازداشت وی به خاطر توافق وتعهد مربوط به مسئله قره باغ در شبکه های اجتماعی و رسانه ها به راه افتاده گفت:علیرغم اینکه در بازداشت هستم ولی از هیچ تلاشی برای جلو گیری از واگذاری قره باغ دریغ نخواهم کرد  و بر خلاف نخست وزیر و تیمش هر کسی که قره باغ بعنوان بخشی از هویت ارمنی او تبدیل شده نیز این کار را خواهد کرد. آنها مخالف استقلال وموفقیت قره باغ هستند و باید همه اقدامات آنها زیر نظر باشد.نمیتوان به بیانات ضد ونقیض نخست وزیر اعتماد کرد.

کوچاریان در پاسخ به این سوال که در مورد طولانی شدن گفتگوها با روسیه در مورد قیمت گاز و سخنان نخست وزیر در اواخر سال گذشته مبنی بر حل شدن مسئله قیمت گاز ، فکر میکنید چه اتفاقی بیفتد و تا کی این مذاکرات ادامه داشته باشد پاسخ داد:البته که مسئله قیمت گاز حل شده است، قیمت گاز افزایش یافته و این هزینه را مردم پرداخت میکنند. دولت سعی در حفظ روابط خود با روسیه است. ولی ناسازگاری تیم جدید ارمنی و نخبگان روسیه برای همه کشورها قابل درک است.

وی در مورد برنامه دولت و ارزیابی آن نیز گفت: برنامه دولت یک برنامه سرگرم کننده است. آنها در حالی از رشد 5درصدی اقتصاد سخن می گویند که ناتوانی آنها در توسعه کشور و بهبود وضعیت زندگی مردم ملموس است. حرفهای آنها شعاری بیش نیست. متأسفانه در پارلمان هم هیچ انتقادی از نخست وزیر نشد.

او همچنین در مورد روحیه مردم برای تغییر، و آینده برنامه دولت گفت: همانطور که روانشناسان اجتماعی معتقدند شور و شوق توده های انقلابی با بر آورده نشدن انتظارات به ناامیدی تبدیل می شود. فریب مردم هم در نهایت به خشم یا غفلت تبدیل میشود. جنبش قرمز ملی ارمنی بعد از حضور پر شور مردم در انتخابات سال 1991 نمونه ای از این فرآیند بود که به خشم تبدیل شد. شاید این اتفاق دوباره در پاییز تکرار شود.

رئیس جمهور سابق در توضیح اتهامات جدیدی که پس از اظهارات سیلوا آمبارستومیان بر او وارد شده گفت: این اتهامات سناریویی است که از طرف دولت اجرا میشود. من این خانم  را اصلا ندیده ام و هیچکدام از افرادی را که نام برده شد نیز حاضر به شهادت نیستند. این اتهام نقشه دولت برای تحت تأثیر قرار دادن مردم برای محاکمه سیاسی من بود. بیشتر اتهامات وارده بر من مربوط به ماده ی 1/300 میباشد که من با اختیارات ریاست جمهوری آنها را انجام داده ام.

درمورد اتهامات وارده بر پسر بزرگش سدراک نیز توضیح داد: همه این اتهامات ساختگی است. اینکار دولت غیر اخلاقی است. با توجه به اینکه نمیتوانند جز اتهامات محدود من را محاکمه کنند ، خانواده ام را هدف قرار داده اند، همان شیوه ای که تنها در اویل دهه نود در کشور مرسوم بود.

او در ارزیابی اظهارات لئون تیر پتروسیان مبنی بر اینکه او پدر معنوی پاشینییان و فردی نزدیک به او نیست گفت: چشم انداز، سبک کار وشخصیت آنها بسیار شبیه هم است.

کوچاریان در آخر اظهار داشت، از سیاست کناره گیری نخواهد کرد وه هدف بزرگ سیاسی خود را دنبال میکند.

تاثیر انقلاب آرام ارمنستان بر جمهوری آذربایجانخاندان رئیس جمهور سابق ارمنستان زیر ذره بین قرار گرفته اند/ بازگرداندن چند میلیون دلار بدهی برادر سرکسیان به دولتوزیر امور خارجه آذربایجان: ارمنستان گروه مینسک را به چالش کشیده است

 

انتهای پیام/

 

R1349/P/S8,1414/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "جمهوری آذربایجان" قره‌باغ ارمنستان قفقاز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار جمهوری آذربایجان قره باغ ارمنستان قفقاز اخبار جمهوری آذربایجان قره باغ ارمنستان قفقاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۷۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شماری از کارمندان دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا سرکوب جنبش دانشجویی در حمایت از غزه را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، شماری از کارمندان دولت آمریکا خواستار آتش‌بس در نوار غزه شدند و اعلام کردند: ما در کنار تظاهرکنندگان می ایستیم و مخالت خود را با موضع رئیس جمهور مبنی بر سلب حقوق آنها اعلام می کنیم.

آنها افزودند: ما حملات سرکوبگرانه و نظامی علیه تظاهرات دانشجویی را محکوم می کنیم.

کارکنان دولت بایدن همچنین از او خواستند تا از حقوق قانون اساسی دانشجویان معترض حمایت کند.

این خبر در حالی است که تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین و غزه در دانشگاه‌های و کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد و با سرکوب و خشونت از جانب پلیس و نیروهای امنیتی مواجه می شود.

کد خبر 6095995

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده