Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:13:53 GMT

مدیر انتشارات و پژوهش اداره کل هنرهای نمایشی معرفی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۳۷۸۲۶

مدیر انتشارات و پژوهش اداره کل هنرهای نمایشی معرفی شد

تهران- ایرنا- مهرداد رایانی‌مخصوص نویسنده و کارگردان تئاتر با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی به عنوان مدیر دفتر انتشارات و پژوهش این نهاد منصوب شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، مهرداد رایانی‌مخصوص دارای مدرک دکترای تئاتر از دانشگاه منچستر علاوه بر سابقه هنری به عنوان نویسنده، کارگردان، مترجم و منتقد، تاکنون در عرصه مدیریت هنری نیز مسئولیت‌های مختلفی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سال‌های 1384 و 1385 در یک دوره دو ساله مسئولیت دفتر انتشارات و پژوهش اداره کل هنرهای نمایشی را بر عهده داشت.
عضویت در شورای علمی دانشکده هنر و معماری، ریاست مجموعه تئاتر شهر، مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی و قائم مقام گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما از مهم‌ترین مسئولیت‌های این مدیر هنری است. عضویت در کانون ملی منتقدان جمهوری اسلامی و تالیف و چاپ 18 عنوان کتاب و 38 مقاله علمی در کارنامه هنری مهرداد رایانی‌مخصوص وجود دارد. از مهم‌ترین آثار این هنرمند می‌توان به نویسندگی و کارگردانی نمایش‌هایی چون «عزیز مائی»، «خشم و هیاهو»، «سه خانه کوچک»، «کاغذ لبو»، «هزار دستان» اشاره کرد.
در بخشی از حکم کرمی برای رایانی‌مخصوص به عنوان مدیر دفتر انتشارات و پژوهش آمده است: «در عرصه فعالیت هنرهای نمایشی، حوزه پژوهش و انتشارات به جهت توجه به علم و دانش و نیازهای این حوزه و تولید آثار شایسته هنری به خصوص ادبیات نمایشی بسیار حائز اهمیت است. توجه به اندیشه و زیرساخت و بنیان‌های فکری، اهداف و چشم‌انداز روشن را در برنامه‌ریزی ایجاد خواهد کرد. آن‌چه که به عنوان موضوع مهم تئاتر شناخته شده و نیاز ضروری تئاتر کشور است. با توجه به سرمایه فعال و موثر دانش‌آموختگان و نویسندگان و مولفان هنرهای نمایشی این ظرفیت بالقوه وجود دارد تا بتوان به مدد پژوهش و تحقیق و جمع‌آوری و نشر آثار هنرمندان علاوه بر شناخت و ترسیم وضعیت گذشته و امروز، آینده درخشان را برای هنر تئاتر رقم زد.»
رایانی‌مخصوص جانشین نصرالله قادری در دفتر انتشارات و پژوهش اداره کل هنرهای نمایشی می‌شود که از سال 1389 در این مسولیت بوده است. شهرام کرمی در تقدیرنامه‌ای ویژه از سال‌ها فعالیت موثر استاد نصرالله قادری در دوران مسئولیت این مرکز تقدیر کرده است.
فراهنگ ** 7561 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تئاتر اداره كل هنرهاي نمايشي انتشارات و پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،سفال کلپورکان نمادی از هنر دستان زنان بلوچ شهر علم و فرهنگ با قدمت هفت و هزار سال در کلپورگان سراوان است.
خانم منفرد مانند دیگر بانوان روستا در این روستا به کار پخت سفال می‌پردازد.
اکنون دختران دانشجوی دانشگاه پیام نور سراوان برای معرفی بهتر سفال میخواهند در ساخت و معرفی سفال و بازار فروش بهتر در ایران و جهان نقشی داشته باشند.
با احداث کارگاه و استفاده از تجارب زنان روستا، این کارگاه خواهد توانست در آینده‌ای نه چندان دور با نو آوری وخلاقیت بانوان طرح‌های جدیدی را به بازار روانه کند.

دیگر خبرها

  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد