Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@19:52:11 GMT

هدف بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۳۸۲۴۹

هدف بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: بنیاد شهید به نمایندگی از دیگر ارگان‌ها تلاش می‌کند که نسل‌های بعد با شهدا آشنایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش وکیلی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در نشست خبری صبح امروز_ شنبه ۱۸ اسفند_ با اشاره به اینکه اظهار کرد: ما در راستای اهل بیت قدم بر می‌داریم و امیدواریم بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ مؤثر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آماری که در بنیاد شهید ثبت شده است گفت: تاکنون ۱۹۵ شهید مدافع حرم، ۲۷ شهید حریم امنیت ۵۰۰ هزار جانباز که از این افراد هزار و ۲۰۰ نفر جانباز ۷۰ درصد به بالا هستند ۲۵۷ نفر آسیب نخاعی، ۲۸ نفر نیز آسیب گردنی هستند و در حدود ۳۵ سال روی ویلچر نشستند و باعث افتخار است که بگویم سه هزار و ۵۵۷ آزاده سرافراز که در دفاع مقدس حضور داشتند نیز در اصفهان هستند.

به اینکه تاکنون ۱۹۵ شهید مدافع حرم و ۲۷ شهید مدافع حریم امنیت، ۵۰ هزار جانباز توفیق سلامت، ۲۵۷ نخاعی، که هستند، در استان اصفهان داریم.

وکیلی با بیان اینکه ۲۲ اسفند فرمان تأسیس بنیاد شهید توسط امام (ره) صادر شده است، ادامه داد: خون شهدا محرک جامعه و شهید حی و جریان ساز است و بنیاد شهید و امور ایثار گران با دو رسالت عمده تأسیس شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تصریح کرد: یکی از این علت‌ها، خدمات رسانی به ایثارگران و نکته دوم که برای بنیاد مصوب کردند ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است که با همراهی رسانه‌ها بتوانیم این فرهنگ را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: بنیاد شهید به نمایندگی از دیگر ارگان‌ها تلاش می‌کند که نسل‌های بعد با شهدا آشنایی داشته باشند.

وکیلی با اشاره به وصیت نامه‌هایی که توسط شهدا نوشته شده و به دست بنیاد رسیده است گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار وصیت نامه به دستمان رسیده و کار پژوهشی بسیاری بر روی آن‌ها صورت گرفته تا امنیت خدشه دار نشود.

مدیر کل بنیاد شهید استان اصفهان با بیان اینکه شهدا از اهل بیت الگو گرفتند و به وحدت که نیاز جامعه امروز است توصیه کردند، افزود: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند کلید موفقیت انقلاب وحدت و خون شهید محرک جامعه است.۲۲ بهمن امسال نیز شاهد بودیم که مردم اثبات کردند جامعه اسلامی و انقلاب را دوست دارند.

وی اظهار کرد: شهدا به تقوا و اخلاق توصیه کردند و نکته بعدی پشتیبانی از ولایت فقیه است و توصیه به نماز اول وقت، امر به معروف و نهی به منکر است که اگر به نسل‌های بعد انتقال یابد ثواب دارد.

وکیلی با اشاره به اینکه اوج عشق شهدا فدای اسلام و جامعه اسلامی شدن بود، گفت: شهدا خودشان را فدای جمهوری اسلامی کردند و اگر اکنون در بین ما بودند موضع گیری داشتند. شهدا از کنار مسجد و نماز جمعه به جبهه‌های جنگ رفتند. حضرت امام (ره) فرمودند باید از خالی شدن مساجد بترسید.

مدیر کل بنیاد شهید استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر یکسان سازی در اصفهان وجود ندارد و اگر مشاهده شده از قبل است، گفت: ما مرمت و بازسازی در قطعه‌های شهدا داریم اگر قطعه‌ای در سنگ مزار شهیدی شکسته باشد آن را عوض می‌کنیم و صحبت مقام معظم رهبری نیز در دستورکار قرار گرفته است و جاهایی که احساس می‌شود که یکسان سازی شده است آمادگی آن را داریم که به همان روال قبل باز گردد.

مهدی شاه نوروزی، معاون توسعه مدیریت و منابع سیاسی بنیاد شهید و ایثارگران استان اصفهان در این نشست ضمن تبریک حلول ماه رجب اظهار کرد: بنیاد شهید ۲۲ اسفند با بیانیه امام (ره) که فرمودند تا فرهنگ اصلاح نشود مشکلات حل نمی‌شود تأسیس شد.

وی با اشاره به اینکه شهادت ریشه در فرهنگ دارد، ادامه داد: حفظ جمهوری اسلامی مرهون این فرهنگ است و به عنوان راهبرد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تأثیر به سزایی دارد.

شاه نوروزی با بیان اینکه در مطالعات تاریخی و جغرافیایی غرب بیشترین بازدید از موزه‌های دفاع مقدس می‌شود، گفت: تحقیق و پژوهش در ایثار و شهادت افزایش پیدا کرده است و بنیاد شهید تنها یک نهاد است و وظیفه رسانه است که برای این حوزه فعالیت ارزشمند انجام دهد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران شهادت شهدا شهدای مدافع حرم شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان

مسئول روابط عمومی سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: پیکر پاک شهیدان عباس رمضانی، مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی از شهدای دفاع مقدس که به تازگی تفحص شده اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام از فلکه فیض بر روی دستان مردم شهید پرور اصفهان پس از تشییع در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده می‌شوند.

روح‌اله حکیمی‌فرد افزود: هویت پیکر‌های مطهر این شهدا که از شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، از طریق پلاک هویت و DNA احراز شده است.


وی گفت: این شهدا  پس از سال‌ها چشم انتظاری خانواده هایشان به آغوش خاک دیار خود بازگشتند.


شهیدان جواد مراثی سال ۶۰ در ۲۲ سالگی در منطقه چذابه، مجتبی نادر تهرانی بسیجی داوطلب سال ۶۳ در هورالهویزه و شهید عباس رمضانی در ۲۰ سالگی در منطقه مهران به شهادت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • محدودیت‌های ترافیکی تشییع شهدا در روز شهادت امام جعفر صادق(ع) اعلام شد
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)