برگزاری کارگاه آموزشی «فیلمسازی فیلم کوتاه» در دزفول
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۳۹۰۹۱
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کارگاه آموزشی «فیلمسازی فیلم کوتاه» از مجموعه برنامههای جشنواره فیلم کوتاهی است که هر سال به همت کانون فیلم و عکس دانشگاه جندیشاپور دزفول برنامهریزی و تدارک دیده شده است و این دومین ورکشاپی است که سید مرتضی سبزقبا در ۲ سال پیاپی به دعوت مسئولان دانشگاه در دانشگاه جندیشاپور دزفول برگزار خواهد کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سیدمرتضی سبزقبا، فیلمساز خوزستانی، دانشآموخته و عضو انجمن سینمای جوانان ایران و عضو انجمن فیلم کوتاه (ISFA) خانه سینماست و با حضور در جشنوارههای ملی و بینالمللی جوایز مختلفی از جشنوارههای سینمایی دریافت کرده است که برخی از جوایز کارنامه سینمایی او به شرح زیر است: برنده جایزه بهترین فیلم بخش «سرزمین زیبای ما» جشنوارهی منطقه سه (اهواز)، تقدیر ویژه هیات داوران نخستین جشنواره فیلمنامهنویسی رضوی (قزوین)، برنده جایزه دوّم بهترین فیلمنامه کوتاه پنجمین جشنواره فیلمنامهنویسی رضوی (قزوین)، برنده لوح تقدیر و جایزه سوم بهترین فیلمنامه کوتاه هفتمین جشنواره فیلم و فیلمنامهنویسی رضوی (تهران)، برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم کوتاه سکانس بیداری (آبادان)، برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره هنری ایران ۱۴۰۴ (تهران)، برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره روایت سرخ (تهران)، برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره منطقهای سینمای جوان افلاک (خرمآباد)، برنده لوح تقدیر بهترین فیلم کوتاه داستانی هفتمین جشنواره فیلم کوتاه وارش بابل (مازندران)، برنده تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه اول بهترین فیلمنامه داستانی دومین جشنواره ملی فیلم و فیلمنامهنویسی کاسپین (رشت)، برنده تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه سوم بهترین فیلم نخستین جشنواره ملی فیلم پاسارگاد (تهران)، برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه دومین فستیوال بینالمللی فیلم («Cinalfama Lisbon» پرتغال)، برنده جایزه و لوح تقدیر بهترین فیلمنامه فستیوال بینالمللی فیلم «پنج قاره» (ونزوئلا)، برندهی جایزه ویژه هیات داوران ششمین جشنواره فیلم کوتاه خوزستان (اهواز)، برنده جایزه بهترین فیلمنامه داستانی نخستین جشنواره ملی فیلمنامهنویسی و نمایشنامهنویسی آیات (گیلان)، برنده جایزه و لوح تقدیر برترین فیلمساز فیلم داستانی در آئین تقدیر از برترینهای مراکز استانهای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.
این کارگاه آموزشی با تدریس سیدمرتضی سبزقبا یکشنبه، دوشنبه و سهشنبه ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ در محل سالن آمفیتئاتر دانشگاه جندیشاپور دزفول برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/گ
آغاز تصویربرداری فیلم کوتاهمنبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: اخبار هنرمندان فیلم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۹۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جدیدترین شماره فیلمنگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیناپس فیلمهای «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بیبدن»، فیلمنامهنویسی برای سریال در ایران و فیلمنامه کامل «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان، از جمله مطالب منتشر شده در دویست و پنجاه و پنجمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلمنگار ویژه اردیبهشت ۱۴۰۳ هستند که در ۱۱۶ صفحه به علاقهمندان سینما و فیلمنامهنویسی عرضه شده است.
در ابتدای بخش سینمای ایران سیناپس فیلم های «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بیبدن» چاپ شده و سپس نقد و تحلیلهایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشتهاند. گفتوگو با حسین ترابنژاد، یکی از فیلمنامه نویسان «آپاراتچی» و گفتوگو با علی ثقفی، نویسنده و کارگردان «پرویزخان» از دیگر مطالب این بخش هستند.
پرونده موضوعی این شماره به فیلمنامهنویسی برای سریال در ایران اختصاص دارد که شامل مطالب متنوعی است از جمله نگاهی به سریال های شبکه نمایش خانگی در ایران، آنچه در سریال نویسی ایران مورد توجه نیست، بررسی گونههای درام کارآگاهی در سریالهای بعد از انقلاب، وضعیت فیلمنامهنویسی در سریالهای شبکه نمایش خانگی، معضلات سریالسازی از منظر متن، زیرمتن و فرامتن، گفتوگوی جمعی پیرامون فیلمنامهنویسی برای سریال در ایران و ... .
بخش سینمای جهان با سیناپس «روی علفهای خشک»، «داستان آمریکایی» و «فراری» آغاز میشود و با نقد و گفتوگوهایی با خالقان این آثار ادامه پیدا میکند.
مطالعه تطبیقی کتاب و فیلمنامه «مورد عجیب بنجامین باتن» و چطور خواننده را مجذوب فیلمنامه می کنید؟ عناوین صفحات «سینما ادبیات» و «تجربه های پراکنده» هستند.
فیلمنامه کامل این شماره به «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان اختصاص دارد که توسط حمید گرشاسبی به فارسی برگردانده شده است؛ نقدی بر این فیلمنامه، مطلب پایانی این شماره است.
انتهای پیام/