Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیزی گفت: متاسفانه گاهی افراد جامعه با توجه به عدم شناخت نسبت به شهدا و ایثارگران با برخورد و اظهارنظرهای خود دل خانواده شهدا را آزار می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محمد تقی عزیزی» امروز (18 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: روز 22 اسفندماه سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان روز بزرگداشت «شهید» نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: در قرآن و روایات بسیار نسبت به جایگاه و فضیلت شهدا اشاره شده اما متاسفانه گاهی افراد جامعه با توجه به عدم شناخت نسبت به شهدا و ایثارگران با برخورد و اظهارنظرهای خود دل خانواده شهدا را آزار می دهند.

 

حجت الاسلام عزیزی با تاکید بر لزوم حفظ احترام مقام شهدا و خانواده های معزز آنان، افزود: امروز امنیت و آرامش جمهوری اسلامی ایران و استمرار دین خدا مدیون خون شهدای است که با اخلاص و فداکاری از جان خود گذشتند و امسال ملت ایران با عزت و اقتدار جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار کردند.

 

وی با اشاره به اینکه باید پژوهش های عمیقی برای شهدای گمنام انجام شود که این عزیزان در چه شرایط روحی و معنوی قرار می گرفتند که گمنام باقی ماندند، ادامه داد: در مراسم و یادواره ها باید به شجاعت و فداکاری شهدا پرداخته شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه با وصیت نامه و زندگینامه شهدا باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهیم، عنوان کرد: همه شهدا داوطلبانه و به اختیار و عشق خود قدم در میدان مقدس جهاد گذاشتند.

 

حجت الاسلام عزیزی به برنامه های اجرایی روز بزرگداشت شهدا در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: همایش بزرگداشت روز شهدا همزمان با روز چهارشنبه 22 اسفندماه با حضور خانواده شهدا و ایثارگران در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه تمام پرچم های مزار شهدای سطح استان تعویض می شود، افزود: گردهمایی خادمان شهدا، برگزاری طرح سپاس، مراسم نهال کاری به یاد شهدا، مراسم خاطره گویی، برگزاری مسابقه انشاء نویسی، تولید آثار هنری از جمله برنامه اجرایی به مناسبت بزرگداشت روز شهید برگزار می شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی از تالیف و چاپ 20 عنوان کتاب مختلف در سال جاری خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 125 پیام آور و راوی ایثار در سطح استان آموزش دیدند که به ادارت، مدارس و مساجد اعزام می شوند.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه 300 مصاحبه با والدین شهدای استان انجام شده، گفت: تاکنون یک هزار و 200 وصیت نامه شهدا جمع آوری و برای چاپ آماده است.

 

به گفته وی در استان خراسان جنوبی 2 هزار شهید، 3 هزار و 500 جانباز و 230 آزاده وجود دارد.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان کانون مساجد کانون های مساجد نماز جمعه شبستان خبرگزاری بیانیه گام دوم انقلاب مدیرکل بنیاد شهید خراسان جنوبی خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: جانباز ۷۰ درصد  عبدالزهرا سیلاوی  پس از سال‌ها جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.

حسن نورانی افزود: جانباز  سرفراز عبدالزهرا سیلاوی در یکم فروردین سال ۱۳۴۳ متولد شد و  در ۲۵  آذر ماه ۱۳۶۱ بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن بعثی در منطقه عملیاتی جنوب  به درجه جانبازی نائل آمد و در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به همرزمان شهیدش پیوست.

وی ادامه داد: پیکر مطهر این جانباز شهید روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسئولان و فرماندهان نظامی از مقابل منزل شهید واقع در اهواز کمپلوی جنوبی خیابان باهنر بین انقلاب و بنی هاشم  پلاک ۷۵ تشییع و در قطعه یک گلزار شهدای اهواز، به خاک سپرده خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام