Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اختتامیه سومین دوره از المپیاد علمی پژوهشی مهندسی نفت با حضور مدیران ارشد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران، اساتید دانشگاه‌ها و حامیان آن برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، سومین دوره از المپیاد علمی _ پژوهشی مهندسی نفت با حمایت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت نفت، وزارت علوم، تحقیقات و فناری، وزارت نفت کشور عراق، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، شرکت ملی نفت ایران و نیز ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی سومین المپیاد مهندسی نفت، در دو بخش علمی و پژوهشی و با هدف توسعه فرهنگ کارآفرینی عصر روز پنجشنبه ۱۶ اسفندماه سال جاری در دانشگاه شریف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم مولایی رئیس دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین طی سخنانی به ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی موجود در بخش مهندسی شیمی و نفت دانشگاه پرداخت و با گذری بر روند رو به رشد نظام آموزش عالی در بیست سال اخیر آماری در این خصوص در سطح کشور و در بخش مهندسی نفت دانشگاه صنعتی شریف ارائه داد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دانشگاه صنعتی شریف علاقه‌مند به ایجاد ارتباط قوی و منسجم با صنعت است و همیشه با روی باز با این بخش مواجه گردیده تا بتواند با یک آموزش هدفمند سطح علمی بالا و استاندارد روز برای فرزندان این مرز و بوم پرورش دهد و وارد دنیای صنعت شوند.
وی تصریح کرد: ما علاقه مندیم در برگزاری چنین رخداد‌هایی در صنعت پیشرور باشیم و همواره از آن حمایت کرده و امیدواریم این المپیاد در سال‌های آتی نیز با کیفت بهتری برگزار شود.
در ادامه شاکری سرپرست معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت و رئیس کمیته راهبری المپیاد به ارائه گزارشی از روند رو به رشد این دوره از المپیاد پرداخت و در این ارائه ضمن بیان اهداف این دوره از المپیاد به مزایا و چالش‌های موجود در این مسیر اشاره کرد.
وی به مقایسه آمار ادوار مختلف پرداخت و به ارائه گزارش از بخش پژوهشی پرداخت و افزود: در دوره سوم این مسابقه در بخش پژوهشی ۷۸ طرح از ۴۵ دانشگاه و شرکت، برای ۱۱ چالش شرکت نمودند.
شاکری ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این دوره گفت: طبیعتا این رویداد به شناخت استعداد‌های برتر کمک می‌کند و این معرفی منجر به رشد و موفقیت برگزیدگان مسابقه می‌گردد.   وی افزود: المپیاد به سمت حل چالش‌ها و مشکلات واقعی در صنعت نفت سوق پیدا کرده است و این در قالب یک مسابقه چالشی به آن اضافه شد ضمن اینکه این امکان برای برندگان مسابقه و صاحبان ایده‌های برتر فراهم خواهد شد که توسط شرکت ها‌ی مطرح، حمایت شده و دعوت به همکاری شوند تا بتوانند ایده‌های خود را اجرایی کنند.
در ادامه شاکری به ارائه گزارشی از بخش علمی این مسابقه پرداخت و توضیح داد: در این دوره از المپیاد ۷۵ تیم از ۱۵ دانشگاه و ۴ ملیت مختلف شرکت کردند.
وی گفت: چنین نشست‌هایی می‌تواند زمینه ساز ارتباط مستمر با دنیای صنعت باشد و با ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت می‌توان مشکلات کارآفرینی و دغدغه‌های اشتغال دانشجویان را کمتر کرد.
سپس عرب مشاور معاون علمی فناوری ریاست جمهوری و مدیر کل حوزه ریاست معاونت علمی و فناوری طی صحبت‌هایی اظهار داشت: کار را بسپارید به جوانان تا مسیر متفاوتی را شاهد باشیم. وی این المپیاد را یک طرح و اجرای خلاق و جوان دانست.
شاکری افزود: رسالت معاونت علمی و فناوری این است که از چنین رویداد‌هایی حمایت کند ما انتظار داریم چنین نشست‌هایی به یک سطح ختم نشود و امیدواریم در مسیر‌های بعدی در رویداد‌های شتاب دهنده و کارآفرینی به ایجاد شرکت‌های استارتاپ فناور و دانش بنیان برسیم تا بتوانیم با بعمل آوری اقتصاد مقاومتی منجر به تاب آوری اقتصاد کشور شویم.
گفتنی است، در پایان مراسم از طراحان برگزیده و رتبه‌های برتر مسابقه و همچنین مدیران شرکت‌ها و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری به پاس همکاری با اهدای جوایز و لوح، تقدیر بعمل آمد همچنین از داوران کمیته و طراحان سوال مسابقه نیز با اهداء هدایایی تقدیر و تشکر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛  رئیس کل دادگستری استان گیلان در دیدار با محمد دوستار سرپرست دانشگاه  گیلان با تبریک روز معلم و قدردانی از جایگاه و شان رفیع معلم، استاد  و اهمیت علم آموزی گفت: امنیت و آرامش دانشجو باید مورد توجه دانشگاه قرار گیرد و از  هرگونه دسته بندی و گروه بندی در دانشگاه‌ها اجتناب شود.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه دانشگاه باید با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل‌های کارشناسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه موثر باشد، افزود: دادگستری گیلان این آمادگی و توانایی را دارد که در کنار پژوهش‌های حقوقی زمینه استفاده از ظرفیت همکاران قضایی با حضور در بین دانشجویان را فراهم کند و انتظار می‌رود دانشگاه نیز با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل‌های کارشناسی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک کند.
در ادامه این دیدار تفاهم نامه همکاری بین دادگستری  و دانشگاه گیلان برای ارتقای سلامت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی امضا شد. 

دیگر خبرها

  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان