Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آمادگی این نهاد برای ساخت واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به ویژه در شهر مشهد خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش شامگاه پنج شنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری که با حضور وزیر راه و شهرسازی در استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: بافت فرسوده و ناکارآمد مشهد بسیار پیچیده است و برای بازآفرینی آن باید با حوصله با این پیچیدگی‌ها برخورد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنیاد مسکن تجربه‌های مشترک و خوبی با ستاد ملی بازآفرینی در شهرهایی چون زاهدان و چابهار دارد و می‌تواند با همکاری این ستاد در احیای بافت‌های ناکارآمد شهری مشهد هم مؤثر واقع شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در صورتی که شهرداری‌ها در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری زمین‌هایی را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند این نهاد برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در ساخت و اجرای پروژه‌های بازآفرینی آمادگی کامل دارد.

محدوده مصوب بافت‌های فرسوده و ناکارآمد خراسان رضوی ۱۱۷ محله با چهار هزار و ۸۹۱ هکتار در ۳۱ شهر استان است که محدوده این بافت‌ها صرفاً در مشهد ۲ هزار و ۲۹۲ هکتار بوده و سبب شده این کلانشهر سومین منطقه شهری از نظر بزرگی مساحت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در کشور باشد.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بنیاد مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد در نهمین نشست شورای تأمین مسکن استان، افزود: شناسنامه مسکن استان به طور کامل احصا و هر آنچه برای تکمیل اقدامات گسترده‌ای که تاکنون به همت #دولت_مردمی_و_انقلابی_ایران_قوی در حوزه مسکن در استان همدان انجام شده، مشخص و پیش روی مسئولان است.

وی ادامه داد: نهضت ملی مسکن، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، باز آفرینی شهری و مسکن روستایی چهار محور مهمی است که با قوت و برای دست یافتن به تمامی اهداف تعریف شده، دنبال می‌‎شود.

استاندار همدان اظهار کرد: از اقدامات جهادی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها تقدیر می‌کنم.

وی گفت: پروژه‌های مسکن در شهرستان‌ها توسط معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی با فرمانداران، شهرداران و مدیران به صورت ویژه بررسی می‌شود.

قاسمی فرزاد بیان کرد: رقابت مثبت برای تسریع روند کار نهضت ملی مسکن در دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: فرآیند تأمین زمین با روند قانونی و معرفی متقاضیان به بانک‌ها توسط #دولت_مردمی_و_انقلابی_ایران_قوی انجام می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مسکن باید با کیفیت مطلوب و سرعت بالا احداث شود، افزود: در کنار تحقق شعار "جهش‌ تولید با مشارکت مردم" جهش مسکن نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نهضت ملی مسکن، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اولویت تأمین مسکن استان است.

دیگر خبرها

  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان