Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@15:21:37 GMT

پرورش سالانه 200 هزار تن ماهی در قفس هدفگذاری شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۳۹۳۶۶

پرورش سالانه 200 هزار تن ماهی در قفس هدفگذاری شده است

به گزارش ایرنا، نبی الله خونمیرزایی روز شنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: این در حالی است که بواسطه مخالفت ها و کارشکنی دستگاه های دیگر در خصوص تحقق این برنامه عقب هستیم.
وی استانهای چهارمحال و بختیاری و لرستان را 2 قطب مهم پرورش ماهی در قفس عنوان کرد و گفت: با جذب سرمایه گذار و توسعه مزارع پرورش ماهی در این استان ها می توان تحقق برنامه های خود را سرعت بخشید و عقب ماندگی های صورت گرفته را جبران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خونمیرزایی تولید پرورش ماهی در قفس را از برنامه های شاخص اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: باید تمام توان خود را برای بهره گیری از ظرفیت استانها بویژه چهارمحال و بختیاری که استان پیشتاز در حوزه تولید آبزیان است، بکار گرفت تا ضمن رونق اشتغال و تولید، ارزش افزوده مضاعفی را برای کشور و این استان به همراه آورد.
رئیس سازمان شیلات در ادامه تولید آبزیان کشور را یک میلیون و 200 هزار تن در سال اعلام کرد و گفت: این میزان تولید و صید ماهی در مقایسه با سال 57 از رشد 40 برابری برخوردار است.
خونمیرزایی با بیان اینکه ایران رتبه نخست پرورش ماهی قزل آلا در آب شیرین جهان را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: ظرفیت های چهارمحال و بختیاری بعنوان رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی در کشور سبب دستیابی به چنین موفقیتی شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به ظرفیت های این استان در حوزه آبزی پروری اظهار داشت: برای جذب سرمایه گذار و ایجاد زیرساخت های لازم در این حوزه آمادگی کامل داریم.
اقبال عباسی ادامه داد: تلاش می شود با همکاری ها لازم در راستای افزایش ظرفیت استان در حوزه تولید آبزیان بویژه پرورش ماهی در قفس در عملیاتی شدن برنامه های کشور در این حوزه نقش موثری ایفا کنیم.
وی تصریح کرد: ظرفیت های موجود در چهارمحال و بختیاری بیش از آن چیزی است که تاکنون عملیاتی شده و چنانچه بتوان این ظرفیت ها را عملیاتی کرد تحول بزرگی در حوزه شیلات کشور بوجود می آید.
استاندار چهارمحال و بختیاری، رفع مشکل شیلات داران استان را از ضرورت های این حوزه برشمرد و گفت: جهادکشاورزی استان در خصوص ساماندهی عمومی مشکلات شیلات داران از جمله تخصیص آب و پروانه بهره برداری اقدامات لازم را پیگیری کند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه بیش از 23 هزار تن ماهی قزل آلا اکنون 15درصد از ماهیان سردابی تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است، همچنین این استان با دارا بودن کارخانه های تولید خوراک آبزیان، علاوه بر صادرات، 55 درصد نیاز کشور در این حوزه را تامین می کند.
7363/6021
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری خوراک شاخص وزارت جهاد کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، معاون امور صنایع صمت استان گفت: شرکتی دانش بنیان در شهرکرد با تولید انبوه توانسته نیاز کشور به محور چرخ خودرو یا همان اکسل را به روش دانش بنیان تأمین کند.
بهنام خسروی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودرو‌های پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.
وی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.
خسروی افزود: برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. معاون امور صنایع صمت استان گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.
استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • زنگ سپاس معلم در چهارمحال و بختیاری نواخته شد
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری