Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:11:20 GMT

طرح های پشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۳۹۳۸۱

طرح های پشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس ضروری است

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، تهیه طرح هایی جهت مقابله با آسیب های اجتماعی در مدارس را ضروری دانست و گفت: طرح نماد می تواند گام موثری در این جهت باشد به شرطی که هماهنگی لازم هم بین دستگاه های همکار صورت گیرد.

به گزارش ایرنا داود محمدی روز شنبه در همایش توجیهی طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ( نماد) افزود: امروز دشمنان نظام در جبهه های اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی درصدد مقابله با ایران هستند و عقل سلیم حکم می کند متناسب با نوع تهاجم خود را آماده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در جبهه اجتماعی و فرهنگی وظیفه سنگین تری داریم افزود: در این حوزه علاوه بر آمادگی مقاومت در مقابل هجمه دشمن، خلاقیت و ابتکار برای برای وادار ساختن جامعه هدف به مقاومت نیز ضروری است.
محمدی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر متناسب با حجم و نوع حمله در بخش اجتماعی و فرهنگی تدابیر پیشگیرانه برای منفعل کردن دشمن اتخاذ نشده است.
وی اظهار داشت: تهاجم فرهنگی یک حرکت خزنده و زیرپوستی است و گاهی ما را دچار غفلت می کند بنابراین هر لحظه باید برای آن تمهیدات لازم را پیش بینی کرد.
محمدی همچنن در آسیب شناسی طرح هایی چون نماد که با همکاری چند دستگاه باید اجرا شوند ،گفت: فرهنگ کار گروهی در کشور ما هنوز نهادینه نشده و وقتی کارها را به چند دستگاه محول می کنیم نه تنها هماهنگی لازم اتفاق نمی افتد بلکه در مواردی به فرافکنی بین دستگاه ها هم منجر می شود.
وی در ادامه در خصوص افزایش دستمزد کارکنان آموزش و پرورش نیز گفت: امسال ترمیم دستمزدها و افزای 20 درصدی دستمزد کارکنان مورد مخالفت مجلس قرار گرفت چون این کار با افزایش حقوق تمام نیروهای انسانی برای شاغلانی که دریافتی پایین تری نسبت به سایرین دارند منصفانه نبود.
محمدی افزود: برای معلمان آموزش و پرورش نیز نظام رتبه بندی عملیاتی نشد و ردیف اعتبار خاصی تخصیص یافت.
وی افزود: با تمام پیگیری های انجام شده توسط مجلس، توان دولت در همین حد بوده و بخش زیادی از بودجه 407 هزار میلیارد تومانی کشور صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان می شود.
طرح نماد در قالب ائتلاف11 دستگاه و با هدف دستیابی به چارچوب همکاری نظام یافته برای مداخله سریع، به‌موقع و موثر در آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، طراحی شده و هم اکنون در 157 مدرسه استان قزوین در حال اجرا است.
7388/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش آسيب هاي اجتماعي مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۳۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی متقیان ظهر شنبه در همایش روز ملی شوراها اظهار کرد: ولایت و مردم دو رکن اصلی پایداری انقلاب اسلامی طی این سالیان هستند و این مردم بودند که با حضور پر شورشان موجب پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه عامل تاب‌آوری جمهوری اسلامی حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، عنوان کرد: این شوراها هستند که مسبب قدرت گیری نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی با بیان اینکه مرتفع نمودن بسیاری از مشکلات در شوراها حاصل می‌شود، ابراز کرد: شورای اسلامی دقیقاً مقابل نظام استبدادی قرار دارد و اینچنین نظام‌هایی از مردم و مشارکت آنها غافل هستند.

متقیان بیان اینکه عوارض سنگین موجب کاهش ساخت و ساز و افزایش تخلفات در این خصوص می‌شود، خاطرنشان کرد: معماری ایرانی اسلامی در ساختمان سازی و این قبیل مباحث بسیار حائز اهمیت بوده و امروز سبک آپارتمان نشینی یکسری آسیب‌های را در پی دارد.

کد خبر 6090233

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند