Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: مطابق برنامه ششم توسعه تمام مساجد شهری و روستاههای بالای 1000 نفر باید دارای کانون باشند، که براین اساس تعداد 220 کانون روستایی را به 250 کانون و تعداد 142 کانون مساجد شهری به 192 کانون ارتقا پیدا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه به مناسبت بیست و ششمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد تعداد کانون های مساجد فعال در سطح استان را 362 کانون بیان کرد و گفت: مطابق برنامه ششم توسعه براساس بند قانون بیان شده تمام مساجد شهری و تمام روستاههای بالای 1000 نفر باید کانون فعال داشته باشند، که براین اساس باید تعداد 220 کانون روستایی را به 250 کانون و تعداد 142 کانون مساجد شهری به 192 کانون ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: 174 باب کتابخانه مخزن دار و 110 کتابخانه باز در کانون های مساجد استان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی فعالیت دارند.

فرخنده همچنین راه اندازی سایت به نام سامانه سجا را از دیگر برنامه های اجرایی شده در سال جاری اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون اطلاعات 362 کانون فرهنگی و هنری مساجد شامل 22 هزار نفر اعضای فعال در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: براین اساس به طور متوسط از هر کانون 60 نفر ثبت نام کرده اند و تا سال 1400 پایان برنامه با مجموعه اقدامات کیفی سازی تعداد اعضای فعال و ثبت شده در هر کانون به 200 نفر ارتقا پیدا کند.

فرخنده تعداد روستاهای شرکت کننده در جشنواره کشوری روستاهای دوستدار کتاب را یک هزار و 406 روستا اعلام کرد و یادآور شد: روستاهای خراسان شمالی به محوریت کانون های مساجد در این جشنواره در سال 97 برای چهارمین دوره متوالی خوش درخشیدند و روستاهای بزنج و اسفیدان در گروه 10 روستای برتر کشور و روستای زوارم شایسته تقدیر انتخاب شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: تصویب اساسنامه ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در شورای عالی انقلابی فرهنگی و ابلاغ آن توسط رئیس جمهور در سال 97  جهت تثبیت جایگاه ستاد عالی کانونها و دبیرخانه که تاکنون تحت عنوان موسسه فعالیت می کردند حرکت خوبی بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی امسال و سال گذشته مبلغ دو میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبارات استانی برای تجهیز کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان دریافت کرده ایم ،گفت: امید است با تصویب اساسنامه ردیف های مستقلی برای تجهیز این کانونها در نظر گرفته می شود.

 

برگزاری جشنواره کشوری فیلم کوتاه روستا و عشایر به میزبانی خراسان شمالی

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه گفت: طی سال آینده با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد عالی کانون ها جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر با اعتبار 120 میلیون تومان در اردیبهشت ماه به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین به روستاهایی که در جشنواره ملی روستای دوستدار کتاب حائز رتبه شده اند، مجموعا 50 میلیون تومان به صورت نقدی، کتاب و تجهیزات کتابخانه ای اهدا شده است.

 

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی از راهیابی فیلم کوتاه «مدرسه آنالوگ» به بخش بین المللی جشنواره رشد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سعید فوداجی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ از بین 3 هزار و 700 اثر ارسالی از 119 کشور جهان در پنجاه و سومین دوره جشنوراه بین‌المللی فیلم رشد جزو منتخب‌ها شد.

وی افزود: این اثر به بخش بین‌المللی این رویداد راه یافت و در حال پخش در عرصه ملی و بین‌المللی است.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: کارگردان این اثر احسان عمیدیان و تهیه‌کننده آن محسن سروریان بوده و این فیلم از تولیدات حوزه هنری خراسان جنوبی و محصولی از مرکز فیلم جوان سوره است.

به گفته وی محتوای این فیلم کوتاه در زمینه معلمی فداکار در زمان کرونا است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود