Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@09:56:10 GMT

فیلم/ سالخورده‌ترین فرد جهان در کتاب رکوردهای گینس

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۰۴۶۲

یک زن 116 ساله ژاپنی نامش به عنوان سالخورده ترین فرد در جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد

دریافت 3 MB.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه حسین فریدون گام دوم انقلاب وعده های روحانی پیرترین زن جهان جالب و دیدنی رکورد ژاپن گینس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«با چرا شروع کنید» تا موفق شوید

کتاب «با چرا شروع کنید» که در ۶ بخش و ۱۴ فصل نگاشته شده، مثال‌هایی از افراد و شرکت‌هایی وجود دارد که کارشان را با چرایی شروع کردند و به موفقیت‌های بزرگ رسیدند؛ اگر چرایی‌تان را بدانید و فقط با خودتان به رقابت بپردازید، می‌توانید در هر عرصه‌ای که هستید یکه‌تاز باشید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، افراد و شرکت‌هایی وجود دارند که کارشان را با چرا و چگونگی شروع کردند و به موفقیت‌های شگرفی دست یافتند؛ اگر چرایی‌تان را بدانید و فقط با خودتان به رقابت بپردازید، می‌توانید در هر عرصه‌ای که هستید یکه‌تازی کرده و مشتریان و دنبال‌کنندگان وفاداری برای خودتان پیدا کنید و همین عنصر فوق استراتژیک وفاداری است که در این یکه تازی شما را تا انتها همراهی کرده و موفق نگاه می‌دارد.

حالا چند پرسش در اینجا مطرح می‌شود؛ آیا برخی از سازمان‌‎ها موفق هستند؟ چرا کسب وکارها یا فعالیت‌‎هایی را سراغ داریم که همه عناصر انسانی‌اش یکدل هستند تا سازمان را به اوج برسانند؟ چرا برخی مدیران الهام‌‎بخش هستند؟ آیا اپل فقط به دلیل تحول در فناوری موفق بود؟ تفاوت یک گروه، سازمان یا شرکت موفق با دیگران در چیست؟ سایمون سینک در کتاب معروف «با چرا شروع کنید» به این سوال پاسخ می‌‎دهد. کتابی که می‌تواند برای همه در هر سطحی که کار و فعالیت دارند خواندنی و جذاب باشد.

اهمیت چرایی موفقیت یک سازمان

افراد و سازمان‌های موفق «چرایی» انجام کارشان را می‌دانند، در واقع از چرایی قدم گذاشتن در مسیری که طی می‌کنند، اطلاع دارند و در مقابل، سازمان‌هایی هم هستند که در مسیر بسیار هموارتری حرکت می‌کنند، ولی چرایی طی آن مسیر را نمی‌دانند یا در جایی از مسیر، چرایی‌شان را از دست داده‌اند و این سردرگمی، خودشان و کارمندان‌شان را دچار ابهام و تردید کرده است.

به‌طور مثال برادران رایت با کمترین امکانات موفق به اختراع هواپیما می‌شوند، ولی رقیب‌شان با آن همه پول و ارتباطاتی که داشت، راه به جایی نمی‌برد و حتی شاید ماجرای وجود چنین رقیبی را نشنیده باشید.

«سایمون سینک» مولف اهل انگلستان در این کتاب از فرمولی به نام «دایره طلایی» می‌گوید؛ او معتقد است که دسترسی به منابع مالی و انسانی، به‌خودی‌خود کارساز نیست و برای مدیریت افراد و سازمان‌ها باید چرایی فرد یا سازمان روشن باشد. به اعتقاد او، اگر نمی‌دانید چرا مشتریان‌تان از شما خرید می‌کنند، احتمالاً کارمندان‌تان هم نمی‌دانند چرا برای شما کار می‌کنند و در نبود این چرایی، محصول یا خدمات‌تان حکم کالایی را دارد که هر شرکت دیگری می‌تواند آن را با همان کیفیت و قیمت یا حتی قیمت رقابتی‌تر عرضه کند.

شروع با «چرا» راز موفقیت

در این کتاب که در ۶ بخش و ۱۴ فصل نگاشته شده، مثال‌هایی از افراد و شرکت‌هایی وجود دارد که کارشان را با چرایی شروع کردند و به موفقیت‌های بزرگ رسیدند. اگر چرایی‌تان را بدانید و فقط با خودتان به رقابت بپردازید، می‌توانید در هر عرصه‌ای که هستید یکه‌تازی کرده و مشتریان و دنبال‌کنندگان وفاداری برای خودتان پیدا کنید. در این‌جا، وفاداری یعنی مردم محصول یا قیمت بهتری را کنار بگذارند تا به خرید از شما ادامه دهند و این فقط با روشن بودن چرایی کارتان به دست می‌آید.

نویسنده معتقد است که اندازه سازمان، نوع صنعت، محصول یا خدمت اهمیتی ندارد، اگر همه با چرایی شروع کنیم و الهام‌بخش دیگران باشیم تا همین کار را بکنند، در کنار هم می‌توانیم دنیا را تغییر دهیم.

مثالی از شرکت اپل

از جمله مثال‌های جالبی که سایمون سینک به آن اشاره دارد، شرکت فناور اپل است؛ او می‌گوید از نظر فنی هیچ چیز خاصی در مورد اپل وجود ندارد و این شرکت شبیه به شرکت‌های دیگر است.

هیچ تفاوت واقعی با رقبای آن وجود ندارد. اما چرا مردم از اپل استقبال می‌کنند؟

اپل توانسته است وضعیت موجود را به چالش بکشد و فرد را توانمند سازد بنابراین همین موضوع به اپل اعتبار داده است.

برخی از متخصصان بازاریابی معتقدند اپل شیوه زندگی نمی‌فروشد، اپل به سادگی یکی از آن برندهایی است که افراد با سبک زندگی خاص به آن علاقه دارند.

نویسنده معتقد است چرایی رشد اپل کاملاً واضح است. این برند توانسته است نمایندگان وفاداری را جذب خود کند. اپل با مخاطب خود پیوند عمیقی ایجاد کرده است.

او همچنین در ابتدای کتاب با چرا شروع کنید، این طور نوشته است: ممنون که منو برداشتی و کنجکاوی که بدونی چی می‌خوام بهت یاد بدم. قرار نیست فرمول موفقیتِ یه‌شبه رو بهت بگم، قرارم نیست بگم چطوری موشک هوا کنی، فقط می‌خوام بهت بگم چطوری می‌تونی با کشف چرایی‌، کاری رو که عاشقش هستی به بهترین شکل انجام بدی، که شاید اون کار موشک هوا کردن باشه!

این کتاب جذاب خواندنی را همچنین در قالب کتاب صوتی هم می‌توانید بشنوید و لذت ببرید و بکار ببندید.

کد خبر 724756

دیگر خبرها

  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • «با چرا شروع کنید» تا موفق شوید
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست
  • هدفم شکستن رکوردهای استقامت ایران است
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان