Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@16:03:06 GMT

سیره رضوی دست‌مایه تولیدات نمایشی کودک و نوجوان شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۰۵۷۲

سیره رضوی دست‌مایه تولیدات نمایشی کودک و نوجوان شود

مهدی سیم ریز، درگفت و گو با ایکنا از خراسان رضوی، عنوان کرد: در گذشته تئاتر به عنوان یک ابزار هنری مناسب برای انتقال مفاهیم دینی اخلاقی، تربیتی و ارزشی شناخته شناخته می شد. در کشور ما به دلیل ارادت هنرمندان ما به ساحت ائمه(ع)، به ویژه امام رضا(ع)، که مشهدی‌ها سعادت همجواری با این امام را دارند، توجه ویژه‌ای به انعکاس این معارف در آثار هنریشان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرایی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر عروسکی کودک و نوجوان رضوی بیان کرد: هنرمندان دغدغه‌مند همیشه تلاش داشتند از این ابزار برای انتقال این مفاهیم استفاده کنند؛ یعنی تئاتری ها ما غالبا یک فایل یا یک پیوست مذهبی که اکثرا مربوط به ائمه(ع)، علی الخصوص امام رضا(ع)، است، در کارهایشان دیده می شود و کمتر هنرمندی می‌توان پیدا کرد که در کارنامه هنریش از این معنا استفاده نکرده باشد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر به جهت تعدد تولید کارهای مذهبی به ویژه در حوزه امام رضا(ع)، برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: با توجه به اینکه چند دوره اخیر این جشنواره با یکسری مشکلات روبه‌رو شد که شاید ریشه غالب آن را باید در حوزه تامین محتوا دنبال کرد، بنا شد این جشنواره در مشهد برگزار شود.

هنرمندان علاقه ویژه‌ای به تولید اثر برای حضرت رضا(ع) دارند
سیم ریز افزود: هنرمندان علاقه ویژه‌ای به تولید اثر برای حضرت رضا(ع) دارند؛ به اعتقاد من الان زمانی است که باید به تولید محتوا و نمایشنامه تئاتر به ویژه تئاتر مذهبی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ضروری است با حمایت از نویسندگان متعهد و دغدغه‌مند در حوزه آثار مذهبی دست مایه برای سایر هنرمندان تئاتر، اجرا و کارگردانی برای تولید اثر فراهم کنیم، افزود: ما در سیره رضوی یکسری معارف و معانی داریم که قطعا مشابه آنچه که در سیره سایر اهل بیت(ع) وجود دارد، نیست.

سیم ریز با اشاره به اینکه مبنای تفکر همه ائمه معصومین(ع) اسلام است، تنها شرایط باعث بروز و ظهور بیشتر یکسری از ویژگی ها در بعضی از امامان نسبت سایر ائمه(ع) شده است، گفت: سفر امام رضا(ع) از مدینه به مرو، شرایط ارتباطشان با مردم و مقام حکومتی که مأمون به واسطه نیات سیاسیش به امام رضا(ع) داده بود، فضای ویژه‌ای برای این امام نسبت سایر ائمه(ع) به وجود آورد که باعث شده ویژگی‌های خاصی از ائمه(ع) را در این امام ببینیم.

دبیر اجرایی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر عروسکی کودک و نوجوان رضوی اظهار کرد: شاخص‌های بیشتری از دین اسلام که شاید در ائمه(ع) دیگر نمی توانست ظهور و بروز پیدا کند، در امام رضا (ع) می ببینیم که هر کدام از این شاخص‌ها می تواند دست مایه‌های خوبی برای نویسندگان باشد.

وی بیان کرد: مهربانی یکی از صفاتی است که امام رضا(ع) به آن مشهور است که در ادبیات عامه داستان‌های زیادی از مهربانی ایشان داریم که مهم‌ترینش ضامن آهو است؛ شاید داستان ضامن آهو مبنای واقعی نداشته باشد ولی برخاسته از مهربانی امام رضا(ع) است به نظر من دست مایه آثار نمایشی می‌شود.

سیم ریز با اشاره به اینکه باید کارهای کودک و نوجوان را به تفکیک 2 سال به 2 سال مورد تمایز قرار داد، عنوان کرد: وقتی از کودک و نوجوان صحبت به میان می آید، از کودکی که وارد پیش دبستانی شده تا نوجوان ۱۷ ساله را شامل می شود؛ در صورتی که از نگاه علمی 2 سال به 2 سال باید کارها تفکیک شوند؛ هر کدام از این سنین اقتضاءاتی دارد که شاید در سن بالاتر یا پاین تر این موارد وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه رضوی و تئاتر دینی هر گروه سنی یک نوع برداشت از کار می‌تواند داشته باشد. به اعتقاد من برای کودکانی که بین 5 تا 7 سال سن دارند، باید بیشتر صفات امام رضا(ع) را در قالب داستان‌های کودکان باید به نمایش دربیاید و لزوما هم جانمایی امام رضا(ع) در این نوع نمایش‌ها ضرروت ندارد.

دبیر اجرایی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر عروسکی کودک و نوجوان رضوی افزود: در رده سنی 10 تا 12 سال چون مقداری آمادگی در کودک ایجاد شده، می توان به مصداق بارز از زندگی امام رضا(ع) اشاره کرد؛ منتها وجوهی که از نظر کودک جذابتر است باید محور کارهای معارفی قرار گیرد تا از سوی کودک پس زده نشود؛ به طور مثال در داستان گنجشک و مار که از داستان های مستند و مستدل مربوط به دوره امام رضا(ع) است که در کتاب شیخ صدوق آمده است.

سیم ریز گفت: در سن ۱۶ الی ۱۷ سالگی باید به مصدایق بارزتری از زندگی امام رضا(ع) بپردازیم. در این سن نوجوان آمادگی دیدن نمای سلسله الذهب را می بیند. به طور کلی به اقتضای هر کدام از این رده سنی ها ما باید این فاصله بین صفات امام رضا(ع) تا مصدایق بارز زندگی امام رضا(ع) را برای نوجوان تعریف کنیم.

وی عنوان کرد: نگاه ما در این جشنواره این بود برای رده سنی مختلف نمایش متناسب با سنشان را برگزار کنیم. ما سه بخش مختلف داریم؛ یکی زندگی حضرت رضا(ع) و زیارت است که در این بخش 6 نمایش اجرا می شود و به صورت مستقیم به امام رضا(ع) می پردازد. بخش دیگر به مباحث زیارت و زائرین و احادیث پرداخته شده که خود حدیث در قصه بیان می‌شود. در این بخش ۴ نمایش داشتیم که مرتبط با سبک زندگی ایرانی اسلامی بود و به ویژگی‌های تربیتی براساس سیره اهل بیت(ع) می‌پرداخت. 3 نمایش هم به تجلی احادیث رضوی می پرداخت که یکی موضوع راستگویی، درست کاری و دیگری با موضوع دوستی و پاکیزگی بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی تئاتر رضوی تئاتر کودک و نوجوان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا

بسیاری از ما آرزو داریم که کاش در کودکی استعداد خود را کشف کرده بودیم و از همان زمان قدم در مسیری می‌گذاشتیم که در انتها به موفقیت کامل ختم شود. کافی است که کودک خود را به دست متخصصان و مربیان دلسوز بارانا بسپارید و شاهد پیشرفت چشمگیر کودک خود بعد از مدتی کوتاه باشید.

برای شرکت در آموزش بازیگری کودک بارانا کلیک کنید

معرفی آموزشگاه بارانا

آموزشگاه‌های بازیگری زیادی در کشور وجود دارند که هر کدام سبک خاصی در آموزش بازیگری به کودکان دارند. برای این که بتوانید ارزیابی درستی از این آموزشگاه‌ها داشته باشید و درنهایت بهترین آن‌ها را انتخاب کنید، لازم است که حتما با ساختار کلی یک آموزشگاه بازیگری کودک آشنا شوید، هزینه‌های کلاس‌ها را با هم مقایسه کنید، از سوابق و رزومه مربیان آموزشگاه اطلاع یابید، کیفیت آموزش‌ها را مدنظر داشته باشید و در نهایت به روزمه کلی آموزشگاه توجه کنید. با مقایسه این فاکتورها و تعدادی فاکتور دیگر می‌توان در نهایت به یک نتیجه مناسب در انتخاب آموزشگاه بازیگری رسید.

آموزشگاه بارانا در سال 1395 با مجوز رسمی از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی کار خود را آغاز کرده است. در همان ابتدای فعالیت این آموزشگاه توانسته تعداد زیادی از هنرجویان خود را به بازیگران قابلی تبدیل کند و راهی سینما و تلویزیون کند. مدیریت این آموزشگاه را باران لطفی برعهده دارد و سرپرستی آن به عهده عبدالرضا اکبری است. در سایت و صفحه اینستاگرام این آموزشگاه می‌توانید بازیگرانی را که در این آموزشگاه پرورش یافته‌اند و سر پروژه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند، مشاهده کنید.

ویژگی های دوره آموزش بازیگری بارانا

آموزشگاه بازیگری کودک بارانا در نوع خود بسیار خاص است و سبکی ویژه در آموزش بازیگری به کودکان و نوجوانان دارد. این آموزشگاه از متدهای علمی در آموزش بازیگری به قشری که آموزش آن‌ها کمی دشوارتر از دیگر قشرهاست، یعنی کودکان و نوجوانان استفاده می‌کند. برای همین ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که این آموزشگاه توانسته هر ساله دوره‌هایی بسیار موفقیت‌آمیز برگزار کند و تعداد زیادی هنرجوی نوجوان و کودک را به بازیگرانی حرفه‌ای تبدیل کرده و راهی سینما و تلویزیون کند. برای این که بهتر با دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان آشنا شوید لازم است این ویژگی‌ها را بشناسید.

آموزش مهارت های بازیگری مخصوص کودکان و نوجوانان

یکی از ویژگی‌های جذاب و بسیار مهم دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان بارانا این است که یک سری مهارت و پیش مهارت بازیگری که مخصوص کودکان و نوجوانان است را ابتدا به فرزند شما می‌آموزد که کمتر دوره‌ای به آن‌ها توجه می‌کند. این مهارت‌ها شامل یک سری حرکات ورزشی برای ریلکس شدن بدن، تمرینات ذهنی برای تمرکز روی اجرای بازیگری، مهارت‌های اعتماد به نفس و برقراری ارتباط موثر با دیگران، مهارت‌های مرتبط با تغییر حالات صورت متناسب با احساساتی که حین بازی به بازیگر دست می‌دهد و... است.

برگزاری کلاس بازیگری کودک برنامه ریزی شده

کلاس‌های آموزش بازیگری بارانا در طول یک دوره درسی منظم برگزار شده و ابتدا از مفاهیم پایه آغاز می‌شود و سپس سطح کلاس‌ها پیشرفته شده و در نهایت یک سری کلاس‌های فردی پیشرفته و گروهی بازیگری برای فرزند شما برگزار می‌شود. در این کلاس‌ها از موارد آموزشی مدرن و پیشرفته، تجهیزات به روز، تمارین و فعالیت‌هایی برای انجام در منزل و... استفاده می‌شود تا فرزند شما درست مثل کلاس‌های مدرسه درگیر آموزش و یادگیری فن بازیگری شود. این تمرینات زیر نظر بهترین مربیان آموزش بازیگری کشور برگزار می‌شود و برای همین نتیجه مثبتی دارند.

ارائه مدرک رسمی بازیگری رسمی

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که در پایان دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان بارانا به فرزند شما یک مدرک رسمی و معتبر بازیگری داده می‌شود که ضامن او در مسیر حرفه‌ای است. این مدرک نشان می‌دهد که فرزند شما توانسته بازیگری را به‌صورت حرفه‌ای بیاموزد و اگر قصد داشته باشد در یک پروژه سینمایی یا تلویزیونی بازی کند، قطعا در اولویت خواهد بود. به خاطر این که آموزشگاه بارانا اعتبار زیادی دارد، مدرکی که از سوی این آموزشگاه صادر می‌شود نیز خیلی معتبر است و ارزش علمی بسیار زیادی دارد.

معرفی بازیگران کودک به پروژه های مختلف

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان بارانا این است که در انتهای دوره، فرزند شما به پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی مختلف معرفی می‌شود. اگر سریال افعی را دیده باشید، در این سریال 6 نفر از بازیگران تعلیم‌یافته آموزشگاه بارانا به نام‌های بابک ملک زاده، پرهام رحمانی، علی دلیر، کیارش تاتار، لیانا فرجی و بنیتا افشاری حضور دارند که بعد از اتمام دوره خود توسط آموزشگاه بارانا به این پروژه معرفی شده‌اند. تعداد این اسامی و پروژه‌ها بسیار زیاد است و این نام‌ها تنها یک مثال از سطح حرفه‌ای آموزشگاه بارانا بود.

آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان بارانا

در انتها اگر قصد دارید از همین امروز فرزند شما به بازیگری صاحب‌نام تبدیل شود و دوره‌های آموزش بازیگری که از محبوب‌ترین دوره‌های رشته تحصیلی هنر و سینما محسوب می‌شود را به‌صورت حرفه‌ای پشت‌سر بگذارد، دست دست نکنید و با آموزشگاه بارانا ارتباط بگیرید. همچنین این آموزشگاه یک دوره مشاوره هم دارد که در آن می‌توانید هر سوالی که دارید از متخصصان و مربیان بپرسید و با اطمینان خاطر فرزند خود را در کلاس‌های آموزش بازیگری آن ثبت نام کنید. این مشاوره حضوری و رایگان است و به نوعی به شما کمک می‌کند تا بهتر استعداد بازیگری کودک خود را کشف کنید.

ایجاد انگیزه و کمک به فرزند شما برای پشت سر گذاشتن دوره‌های بازیگری و کلاس‌های حرفه‌ای آموزشگاه بارانا یکی از وظایف مربیان این آموزشگاه است که در کنار تشویق‌های شما و حفظ روحیه فرزندتان، در نهایت منجربه این می‌شود که فرزند شما به یک بازیگر بسیار حرفه‌ای تبدیل شود. همچنین این دوره از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است و یک سرمایه‌گذاری بسیار عالی روی آینده فرزندتان خواهد بود. بازیگری حرفه‌ای است که هیچ‌گاه از بین نمی‌رود و تنها کسانی که به صورت حرفه‌ای به آن وارد می‌شوند می‌توانند به جایگاهی ویژه در این دنیای جذاب دست یابند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900263

دیگر خبرها

  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟