Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از ایلام، ، امیرحسین آذرمنش مستشار  دادگاه‌های تجدید نظر استان ایلام در جلسه بسیج حقوقدانان اظهار کرد: مقوله پیشگیری یک مقوله چندجانبه و پیچیده است که نیاز به هماهنگی و همکاری تمام  دستگاه‌های متولی  فرهنگی آموزشی اقتصادی  و اجتماعی اعم از قضایی و غیرقضایی دارد. 

او با بیان اینکه سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان  در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی است، تصریح کرد: آثار و تبعات منفی تحمل حبس بر زندانی و خانواده وی و جامعه  بر کسی پوشیده نیست و باید در قوانین و مقررات  در راستای حبس‌زدایی  و دستورالعمل  جامع  کاهش جمعیت کیفری  زندانیان، گام‌هایموثریازجمله  اصلاح قوانین  و تشویق  قضات به  صدور احکام مجازات‌های  جایگزین حبس و خدمات عمومی  که نفع اجتماعی دارند،  اقدامات مثبتی  از جانب قوه قضاییه و قوه مقننه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آذرمنش تصریح کرد: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و خصوصیات عناصر  پیشگیری  غیر قهرآمیز بودن و غیرکیفری بودن آن است که این خود باعث کاستن آثار  جرم  می‌شود.

او تاکید کرد: در پیشگیری تمام  نهادها  و ارگانهای دولتی  وغیر دولتی  باید دست به دست همدیگر  بدهند تا دستگاه  قضایی  در راستای این وظیفه  خطیر موفق عمل نماید که  این همان سیاست جنایی  درست و کارآمدی است  که دستگاه عدلیه به دنبال آن است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم جرم درمان قوانین و مقررات قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل نیکوکار، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‌ها، تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان و غیر آن شود، که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقاء هماهنگی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم، به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات، جلساتی برگزار شده است که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶/۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

دیگر خبرها

  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد