Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@09:18:36 GMT

خراسان جنوبی ۳۵۰۰ جانباز و ۲۳۰ آزاده دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۲۰۱۱

خراسان جنوبی ۳۵۰۰ جانباز و ۲۳۰ آزاده دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی از وجود حدود ۳ هزار و ۵۰۰ جانباز در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۵ جانباز ۷۰ درصد هستند و همچنین ۲۳۰ آزاده نیز در استان وجود دارد. ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین تقی عزیزی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: 22 اسفندماه سالروز تاسیس بنیاد شهید نامگذاری شده که روز بزرگداشت شهدا است و از سال 92 تاکنون سال به سال بیشتر مردم با این روز آشنا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه رسالت اولیه خبرنگاران این است تا سال به سال با اعلام برنامه‌ها بتوانند این روز را بیشتر معرفی کنند گفت: هدف ما این است روز گرامیداشت شهدا به عنوان یک روز بزرگ در تقویم معرفی شود.

کنگره بین‌المللی بزرگداشت جانبازان شهید قطع نخاعی در اهواز برگزار می‌شودبنیاد شهید مکلف به پرداخت کمک معیشت به آزادگان و جانبازان معسر شدمصوبه مجلس درباره تامین مسکن جانبازان

وی با اشاره به اینکه هنوز خیلی زود است که بخواهیم نسبت به شهدا، رسالت شهدا و عملکرد شهدا در جامعه حرف بزنیم تصریح کرد: اگرچه در بسیاری از منابع، تریبون‌ها، مسئولان و مداحان از شهدا گفته می‌شود اما هنوز زود است که به آنچه که شهدا انجام داده‌اند اطلاع پیدا کنیم.

آسایش، عزت و استمرار انقلاب از همت و تلاش شهدا است

عزیزی با بیان اینکه در قرآن کریم و در احادیث نسبت به شهدا توجه بسیاری شده است خاطرنشان کرد: در این راستا در قرآن کریم گاهی از شهدا به عنوان مجاهدان راه خدا و محبوب خدا نام برده شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی یادآور شد: متأسفانه گاهی در جامعه افرادی هستند که با توجه به عدم شناخت از شهدا با برخوردها و اظهارنظرهای خود دل خانواده‌های شهدا را به درد می‌آورند.

وی تأکید کرد: باید اگر اظهارنظری در زمینه شهدا و ایثارگران داریم قلبی و عملی باشد و آسایش، عزت و استمرار انقلاب از همت و تلاش شهدا است.

ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

عزیزی با اشاره به اینکه ما امروز دستاورد امنیت خود را از شهدا داریم که باید این امر را به جامعه معرفی کنیم افزود: شهدا به اختیار خودشان و به صورت داوطلبانه وارد جنگ شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت برای مردم به خصوص نسل جوان تبیین شود.

وی با اشاره به برنامه های روز بزرگداشت شهدا بیان کرد: برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا هم در سطح ملی و هم در سطح استانی برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بزرگداشت روز شهدا در استان

عزیزی از برگزاری همایش بزرگداشت روز شهدا با حضور خانواده شهدا در روز 22 اسفند ماه در دفتر امام جمعه بیرجند خبر داد و تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های محوری که در جامعه بسیار تأثیرگذار است غبارروبی مزار شهدا است که به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی اظهار داشت: مراسم نهال کاری به نیابت از شهدا، تعویض کل پرچم‌های مزار شهدا و بیان وصف شهدا و جایگاه شهدا در نماز جمعه از دیگر برنامه‌ها است.

عزیزی به طرح سپاس اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح به عنوان سپاس از خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان برگزار می‌شود.

125 نفر پیام آور ایثار در استان وجود دارد

وی با اشاره به تاسیس موسسه پیام آوران ایثار یادآور شد: در این موسسه دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود و در این راستا 125 نفر پیام آور ایثار در استان وجود دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: یکی از اقدامات محوری در 22 اسفندماه نصب بیلبوردها و تبلیغات شهری شهدا است که در این راستا تصاویر شهدا در میادین شهرها نصب می‌شود.

عزیزی یادآور شد: از دیگر برنامه‌های محوری بحث انشاء نویسی است که در این راستا با آموزش و پرورش همکاری شده و در این راستا به 22 انشاء جوایزی اهدا می‌شود.

چاپ 20 عنوان کتاب در بحث استکبارستیزی، جنگ، جهاد و انقلاب اسلامی 

وی فعالیت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و تولید آثار هنری را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: امسال 20 عنوان کتاب در بحث استکبارستیزی، جنگ، جهاد، اخلاق، نماز، حجاب و انقلاب اسلامی چاپ شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی از وجود حدود 3 هزار و 500 جانباز در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این تعداد 35 جانباز 70 درصد هستند و همچنین 230 آزاده نیز در استان وجود دارد.

عزیزی با بیان اینکه تاکنون 300 مصاحبه از والدین شهدا جمع‌آوری شده است اظهار داشت: یک هزار و 200 وصیت نامه شهدا داریم که برای چاپ به مرکز داده شده است.

انتهای پیام/ن

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۲۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد

ایسنا/فارس مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس از شناسایی هویت ۸ شهید در این استان خبر داد و گفت: پیکر یکی از این شهدا فردا وارد شیراز می‌شود و مابقی شهدا همگی از شهدایی هستند که در نقاط مختلف استان به خاک سپرده شدند و اکنون هویت آنان شناسایی شده است.

سهراب مظلوم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این مطلب گفت: هویت شهید سیدعلاءالدین اسدپور، یکی از شهدای دوران دفاع مقدس استان فارس به تازگی شناسایی شده‌ است که پیکر مطهر ایشان هم‌اکنون در معراج شهدای تهران قرار دارد.

وی از برگزاری مراسم استقبال از پیکر این شهدا فردا چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه رأس ساعت ۷ صبح در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب خبر داد و از عموم مردم برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آورد.

مظلوم رضایی ادامه داد: پیکر مطهر شهید اسدپور بعد از برگزاری مراسم استقبال به معراج شهدای فارس واقع در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتقل خواهد شد و بعد از آن یکسری برنامه‌ها با حضور پیکر این شهدا اجرا خواهد شد.

مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس ادامه داد: پیکر مطهر شهید اسدپور در روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز شهادت امام صادق(ع) در زادگاهش واقع در روستای اوجلو بخش کورکی شهرستان زرقان استان فارس به خاک سپرده خواهد شد.

وی در خصوص ۷ شهید دیگر نیز گفت: سپاه فجر فارس اقدام به نمونه‌برداری از خانواده‌های شهدا کرده است تا بتواند هویت شهدای مفقود آنان را مشخص کند و این کار هم از طریق آزمایش‌های ژنتیک واقع در مرکز نور تهران انجام می‌شود.

مظلوم رضایی ادامه داد: یکسری شهدای گمنام دوران دفاع مقدس هستند تا سال ۸۴ در نقاط مختلف استان فارس به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شدند و در نهایت از طریق آزمایش‌های ژنتیک موفق به شناسایی هویت ۷ تن از این شهدا شدیم.

مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس اضافه کرد: از این ۷ شهید، دو شهید اهل استان تهران هستند که پیکر یکی از آنان در جهرم و دیگری در گلزار شهدای شیراز به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شده است.

وی بیان کرد: دو شهید دیگر هم از استان کرمان هستند که یکی از آنان در گلزار شهدای مرودشت و دیگری در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شده‌اند. یک شهید هم اهل قم است که پیکر مطهرش در گلزار شهدای سپیدان دفن است. یک شهید متعلق به شهرستان گرگان استان گلستان است که در گلزار شهدای شیراز مدفون است و یک شهید هم مربوط به ابهر زنجان است که در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شده است.

مظلوم رضایی یاداور شد: بناست که سپاه‌های استان‌ها درباره شناسایی هویت شهیدشان اطلاع دهند تا به زودی شاهد حضور خانواده‌های این شهدا در استان فارس باشیم.

مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس با بیان اینکه ۱۱۳ شهید گمنام در استان وجود دارند که به عنوان شهید گمنام قبل از سال ۸۴ به خاک سپرده شده‌اند، گفت: منتظر هستیم تا در آینده هم بتوانیم خبرهایی درباره شناسایی هویت شهدای گمنام اطلاع‌رسانی کنیم.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • تشییع پیکر مطهر جانباز شهید سیلاوی در اهواز+فیلم
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز