Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@13:52:30 GMT

مدرک دوره ام بی اِی ارزش استخدامی و تحصیلی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۲۲۳۲

مدرک دوره ام بی اِی ارزش استخدامی و تحصیلی ندارد

ام بی اِی به معنای کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار ( Master of Business Administration ) و دی بی اِی به معنای دکترای مدیریت کسب و کار ( Doctorate of Business Administration) است؛ این دوره ها با هدف استفاده کاربردی از علم روز مدیریت برای ارتقا و توسعه کسب و کار ارائه می شود.
احمدرضا سلیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام معاونت آموزشی وزارت علوم، مدرک این دوره ها برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر معتبر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه دوره های مذکور توسط برخی ازموسسه های آموزش عالی و آموزشی آزاد ارائه و برای آن گواهینامه صادر می شود، تصریح کرد: این دوره ها فقط برای ارتقای سطح تخصصی دانش آموختگان ارائه می شود و گواهینامه های صادره برای اقدام دانشجویان برای تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر، ارزشی ندارد.
این کارشناس اضافه کرد: در چند سال گذشته برخی موسسه های آموزشی با هدف درآمد زایی بیشتر اقدام به عوام فریبی درباره این دوره ها کرده اند که چنین تخلف هایی توسط دفترهای نظارت و ارزیابی دانشگاه های استان ها و وزارت علوم، بررسی و با عوامل آن برخورد می شود.
سلیمی با اشاره به اینکه تا کنون چند مورد برخورد با این مراکز متخلف در استان اصفهان صورت گرفته است، گفت: هرگونه گزارشی که در این زمینه به دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه ها برسد، پیگیری خواهد شد.
در بخشنامه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمده است: هدف این دوره ها در صورت داشتن مجوز از وزارت متبوع و یا سایر مبادی قانونی فقط به منظور دانش افزایی بوده و به هیچ وجه معادل دوره های مقطع دار نیست و ارزش استخدامی و ادامه تحصیل ندارد.
بر این اساس، هرگونه ادعایی از این دست از طرف هر شخصیت حقیقی یا حقوقی فاقد وجاهت قانونی و خلاف مقررات است و توجه نکردن به این مهم موجب لغو مجوز موسسه و یا مرکز برگزار کننده خواهد شد و پیگرد قانونی را نیز در پی خواهد داشت .
اصفهان با حدود 170 دانشگاه و مرکز آموزش عالی و 280 هزار دانشجوی در حال تحصیل دومین استان دانشگاهی کشور است.
6022/ 3011
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ارتقای سطح اصفهان علوم تحقیقات و فناوری کارشناسی ارشد کسب و کار 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت الاسلام احمد اسماعیلی اظهار کرد: این آزمون در ۳ سطح حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ ۳۰ جزء برگزار می‌شود.
وی افزود: پذیرفته شدگان، مدرک معادل کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای معادل اخذ خواهند کرد.
به گفته رییس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، نتیجه این آزمون در کمتر از یک ماه آینده اعلام می‌شود و مرحله بعدی این رقابت‌ها نیز در تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن
  • توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور برای تأیید سوابق تحصیلی
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی