Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@22:37:33 GMT

نقش آفت‌کش‌ها در بروز چاقی

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۲۲۷۳

متخصصان سلامت در مطالعه‌ای تازه به نقش آفت‌کش‌ها در بروز چاقی پی بردند. آفتاب‌‌نیوز :  متخصصان در این مطالعه دریافتند که استفاده از آفت‌کش‌ها با ایجاد اختلال روی عملکرد و میکروبیوم روده، خطر ابتلا به چاقی را افزایش می‌دهد.
"کلرپیریفوس" از جمله آفت‌کش‌های پرمصرف در جهان است و نتایج بدست آمده در بررسی‌های پیشین حاکی از آن است که قرار گرفتن در معرض این آفت‌کش موجب چاقی و دیابت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند هنوز مکانیزم تاثیرگذاری این نوع آفت‌کش مشخص نیست.
گروهی از متخصصان در چین در همین رابطه به مطالعه روی میکروبیوم روده انسان که مهمترین میکرو اکوسیستم در بدن است پرداختند.
میکروبیوم روده که حاوی ده‌ها تریلیون میکروارگانیسم است تاثیر حائز اهمیتی بر بدن دارد که از آن جمله می‌توان به ایمنی و وزن بدن اشاره کرد. همچنین به بدن در هضم برخی از مواد غذایی که روده کوچک و معده قادر به هضم آن نیستند کمک می‌کند.
متخصصان در مطالعه روی نمونه‌های حیوانی، این آفت‌کش را به آب و غذای موش‌ها اضافه کردند. آنها مشاهده کردند که دریافت این آفت‌کش، انسجام روده را از بین برده و به افزایش ورود سموم به بدن و در نهایت به التهاب، مقاومت به انسولین و چاقی منجر می‌شود.   
به گزارش خبرگزاری شینهوا، مقاومت به انسولین در افراد چاق مشکل شایعی است و نقش کلیدی در ابتلا به دیابت بازی می‌کند.  
ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آفت کش چاقی اضافه وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

متخصصان دانشگاه صنعتی سوینبرن استرالیا رفتار ۲۰۰۰ نفر را در بازه زمانی ۲۴ ساعته تجزیه و تحلیل کردند تا برای دستیابی به سلامتی مطلوب و بهینه، ترکیبی مناسب از تمرین بدنی و استراحت را تعیین کنند.

زمان‌بندی و تفکیک ایده‌آل تقریباً به این شکل بود که هشت ساعت خواب، پنج ساعت ایستادن، شش ساعت نشستن و تقسیم چهار ساعت برای فعالیت بدنی سبک و متوسط.

رعایت این تقسیم‌بندی به کنترل قند خون و ارتقای سلامتی قلب کمک می‌کند.

فعالیت بدنی متوسط تا شدید می‌تواند پیاده‌روی سریع یا دوچرخه‌سواری باشد یا دویدن آهسته، برای فعالیت بدنی سبک هم می‌توان هر فعالیتی از پیاده‌روی گرفته تا آشپزی و کار خانه یا حتی خندیدن با صدای بلند را به فهرست افزود.

به گزارش ایندیپندنت، گروه تحقیقاتی دانشگاه سوینبرن به افراد توصیه می‌کند شب‌ها هشت ساعت و ۲۰ دقیقه بخوابند تا سلامتی کلی‌شان حفظ شود و از خوابیدن کمتر یا بیشتر از میزان توصیه‌شده اجتناب کنند.

این تحقیق تاییدی بر توصیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا است که تاکید می‌کند دست‌کم هفت ساعت خواب شبانه داشته باشیم. خطرات کم‌خوابی به‌خوبی مشخص و مستند شده است اما خوب است بدانیم که خواب بیشتر از ۹ ساعت در شب با افزایش خطر سکته مغزی مرتبط است.

متخصصان تاکید کردند که صرف زمان کمتر برای نشستن و زمان بیشتر برای ایستادن، انجام دادن فعالیت‌های بدنی و خواب کافی، بر سلامتی قلب و عروق تاثیرگذار است. رعایت این زمان‌بندی فعالیت‌ها طیف گسترده‌ای از نشانگرهای سلامتی را در برمی‌گیرد و ۲۴ ساعتی را شکل می‌دهد که به سلامت کلی بهتر منجر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • رابطه سلامت روده و سلامت مغز
  • ببینید | میگرن چیست؟
  • میگرن چیست؟ + فیلم
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: ارتباط بین روده و مغز!
  • این دو ماده غذایی انگل روده را نابود می‌کنند
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!
  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد
  • با این پنج توصیه متخصصان راحت‌تر بخوابید