Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@04:12:01 GMT

محاسبه جریان عبوری در پیل‌های ‌خورشیدی

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۲۹۵۴

محاسبه جریان عبوری در پیل‌های ‌خورشیدی

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با رشد جمعیت جهان میزان مصرف انرژی نیز افزایش می‌یابد وگرایش به سوی استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی نظیر انرژی خورشیدی نیز بیشتر می‌شود. فتوالکترودها و پیل‌های خورشیدی معمولا از لایه‌ای نازک از جنس سیلیکون یا دیگر مواد نانوساختار و نیمه‌هادی بهره‌مند هستند و وجود نانوذرات در این پیل‌ها می‌تواند میزان جذب نور و تولید جریان الکتریکی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند ساختار شیمیایی نانوذرات می‌تواند مزایایی نظیر افزایش سطح به حجم را در پی داشته باشد اما اشکالاتی نیز دارد.

با عبور جریان از یک ذره به ذره دیگر، بخشی از توان افت می‌کند. اگر جریان از مقدار زیاد ذره عبور کند، افت توان به حدی خواهد بود که در عمل دیگر کارایی وجود نخواهد داشت. تاکنون محققان نمی‌توانستند میزان افت توان را در عبور جریان از یک ذره به ذره دیگر پیش‌بینی کنند.

یک گروه تحقیقاتی به رهبری پنگ چن از دانشگاه کرنل نشان دادند که میزان افت جریان نوری هنگام عبور از سطح تماس نانوذرات تقریبا 20 درصد است. این گروه در ادامه نشان دادند که جریانی که از میان 11 سطح تماس عبور می‌کند به 10 درصد توان اولیه خود افت می‌کند.

چن می‌گوید: «ما معتقدیم که این نتایج برای کسانی که با نانومواد کار می‌کند و از این نانومواد برای طراحی دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنند قابل استفاده است.»

نتایج این پروژه در قالب مقاله‌ای با عنوان Quantifying Photocurrent Loss of a Single Particle-Particle Interface in Nanostructured Photoelectrodes در نشریه Nano Letters به چاپ رسیده است.

برای انجام این محاسبات، پنگ و همکارانش از سل‌ میکروسیالی با سه الکترود در محلول آبی استفاده کردند. یکی از این الکترودها لایه‌ای از جنس اکسید قلع ایندیم بود که روی نانومیله‌ اکسیدتیتانیوم قرار گرفته بود. اکسید تیتانیوم دارای خواص فتوالکتروشیمیایی است.

محققان در این پروژه از چند پیکربندی ذره‌ای مختلف استفاده کردند و پرتو لیزر را روی نقاط مختلفی در سطح تماس متمرکز کردند. این نقاط، نقاطی بود که نانومیله‌ها با هم تماس داشتند.

با آزمایش‌های مختلف و اندازه‌گیری‌های انجام شده، این گروه به میانگین عدد 20 درصد در افت توان رسیدند.

انتهای پیام/

169 / 279 نان ذرات پیل خورشیدی مصرف انرژی جریان الکتریکی تجدیدپذیر نانومواد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پیل خورشیدی مصرف انرژی جریان الکتریکی تجدیدپذیر نانومواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد

دریافت 28 MB

تصویربردار: حسین نوری

کد خبر 6091072

دیگر خبرها

  • اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت
  • گلایه متقاضیان آزمون آموزگاری از نحوه محاسبه نمرات بومی
  • تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز