Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-28@00:35:58 GMT

مزایا و معایب سفر با وسایل نقلیه عمومی

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۳۱۹۹

در آستانه فصل بهار و تعطیلات نوروز یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خانواده‌های ایرانی سفر در این ایام است. هر خانواده‌ای بر اساس نوع سفر یک نوع وسیله نقلیه را انتخاب می‌کنند که بتوانند در طول سفر آسودگی بیشتری داشته باشند.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی با تمام مزایا و معایبی که دارد یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین وسایلی است که برای سفر انتخاب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه با پیشرفت تکنولوژی مسافران خیلی راحت و بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند از طریق اینترنت نسبت به خرید بلیط اقدام کنند و در وقت خود صرفه‌جویی کنند. با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به ایجاد فرصت‌های شغلی کمک زیادی می‌شود و عده زیادی می‌توانند به واسطه ارائه خدمات به مسافران در سامانه‌های مسافربری اشتغال به کار داشته باشند. اما وسایل نقلیه عمومی معایبی هم دارند؛ مثلا صف‌های طولانی کنترل کردن مدارک، عدم دسترسی راحت به سرویس بهداشتی در اتوبوس‌ها و همسفر شده با افراد غریبه برخی از این معایب هستند.

ترافیک کمتر، هوایی تمیز‌تر
یکی از پیامدهای آلودگی هوا ضرر جبران‌ناپذیر به طبیعت و اکوسیستم است که برای تمام موجودات زنده خطرآفرین است. یکی از راه‌هایی به ایجاد آلودگی کمتر کمک می‌کند استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای سفر است که در کاهش ترافیک نیز بی تاثیر نیست. ترافیک‌های بین شهری و شلوغی جاده‌ها باعث خستگی زیاد و سردرگمی مسافران می‌شود و همچنین تحمل این وضعیت برای کودکان و سالمندان خارج از توان است. فرقی نمی‌کند فاصله مبداء تا مقصد چقدر است مسافران حتی اگر قرار است تعطیلات خود را با اقامت در هتل آپارتمان های کیش سپری کنند می‌توانند به راحتی بلیط هواپیما تهیه کرده و سفر خود را آغاز کنند.

سفر چند نفره است؟
بعضاً پیش می‌آید چندین خانواده تصمیم می‌گیرند با هم به سفر بروند و روزهای تعطیل را کنار یکدیگر سپری کنند که باعث می‌شود هم در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی شود، هم اینکه لحظات شاد بیشتری را کنار هم خواهند داشت. اما شاید خودروهای شخصی موجود برای همه نفرات کافی نباشد که در این مواقع استفاده از وسیله نقلیه عمومی بهترین گزینه پیش رو است. با توجه به تعداد نفرات می‌توانند به تهیه بلیط اتوبوس و اجاره ویلا در کردان اقدام کنند و سفری پر از خاطرات شاد را تجربه کنند.

هزینه کمتر، سفر بهتر
تحمل صف‌های معاینات فنی، هزینه‌های سرسام‌آور چکاپ خودرو و تامین بنزین از معایب سفر با خودروی شخصی است که در سفر با وسایل نقلیه عمومی خبری از این هزینه‌های گران نیست. یکی از ارزان‌ترین راه‌های سفر تهیه بلیط اتوبوس است که با توجه پیشرفت سامانه‌های مسافربری تهیه بلیط به صورت آنلاین انجام می‌شود و زحمت زیادی برای مسافران ندارد. همچنین این روزها دیگر بیشتر اتوبوس‌ها صندلی‌های استاندارد و مناسبی دارند که مسافران کمتر احساس خستگی می‌کنند. به‌عنوان مثال افرادی که قصد سفر دارند می‌توانند بعد از اجاره سوئیت در رامسر از طریق پایگاه‌های اینترنتی بلیط اتوبوس را هم برای تاریخ مورد نظرشان تهیه کنند و با آسودگی از تعطیلات خود لذت ببرند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۳۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

سرهنگ پیمان کرمی گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه جاری از میدان امیرکبیر کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع می شود.

وی اضافه کرد: همچنین تردد وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران از ساعاتی بعد با اعلام ماموران پلیس راه در محل به صورت یک طرفه خواهد شد.

کرمی افزود: همکاری رانندگان با مأموران پلیس راه و رعایت نکات ایمنی کاهش تخلفات و تصادفات را به همراه دارد.

رییس پلیس راه البرز یادآورشد: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • (ویدئو) آینده مبهم خودروهای نمادین؛ جیپنی‌ها به آخر خط رسیدند
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه