Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-05@16:27:00 GMT

افزایش سه‌درصدی حمل مسافر در راه‌آهن شمال‌غرب

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۴۴۰۹۵

افزایش سه‌درصدی حمل مسافر در راه‌آهن شمال‌غرب

تین‌نیوز | 

سرپرست راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون جابجایی تعداد مسافران در این منطقه از راه آهن 3.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، علی خدایی افزود: روزانه 29 رام قطار در شبکه ریلی راه آهن منطقه شمالغرب کشور مسافران را جابجا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در 11 ماهه گذشته از امسال بیش از یک میلیون و 913 هزار مسافر در این منطقه از راه آهن جابجا شده اند که این تعداد مسافران در شبکه ریلی قزوین تا میانه تردد کرده اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: 11 ماهه گذشته از سالجاری 828 میلیون و 182هزار و 484 نفر کیلومتر مسافر در این منطقه از راه آهن جابجا شده اند.

وی اظهار داشت: 7.3 درصد در زمینه نفر کیلومتر مسافر جابجا شده در راه آهن نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داریم.

سرپرست راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: مسیر ریلی منطقه شمالغرب به تهران پس از خطوط ریلی خراسان - تهران دومین محور مسافری کشور به شمار می رود.

راه آهن منطقه شمالغرب کشور مسافران مسیرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان، میانه، پوشش می دهد.

راه آهن منطقه شمالغرب کشور از تقسیمات کشوری جغرافیایی تبعیت نمی کند و راه آهن این منطقه در حوزه کاری و شبکه ریلی با حداقل 6 استان در ارتباط است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه آهن شمال غرب جابجایی مسافر علی خدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۴۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته

تین نیوز

مدیرعامل پویش پژوهان از افزایش ۱۰ برابری هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها طی ۵ سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: ارائه کمک های نقدی در صنعت ریلی خصوصاً در زمینه حمل مسافر، در همه دنیا متداول است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، محمد حسین پیروزی مدیرعامل گروه صنعتی پویش پژوهان (FPSCO) با اشاره به افزایش روز افزون هزینه های تامین و نگهداری  لوکوموتیو، اظهار کرد: تنها طی پنج سال گذشته، هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.

پیروزی تصریح کرد: پشتیبانی از نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به ضرورت حمایت دولت از این بخش مهم صنعت حمل و نقل، تاکید کرد: ارائه کمک های نقدی در صنعت ریلی خصوصاً در زمینه حمل مسافر، در همه دنیا متداول است.

پیروزی افزود: با در نظر داشتن محدودیت هایی که موجب عدم امکان افزایش قیمت در صنعت حمل و نقل ریلی می شود و قیمت بالای هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها، حمایت دولت و تخصیص بودجه مناسب باید از اولویت های دولت باشد.

پیروزی خاطرنشان کرد: جهت رفع بحران کمبود لوکوموتیو در سال جاری و به منظور تقویت ناوگان، با نگهداری و تعمیر به موقع و بازسازی و تعمیرات اساسی لوکوموتیوهای متوقف، می توان به شرائط مناسبی در حمل و نقل ریلی رسید.

 مدیرعامل پویش پژوهان تاکید کرد: تخصیص بودجه و تامین نقدینگی جزو ضروریات است تا بتوان انتظار اقدامات مناسب از طرف پیمانکاران نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها به منظور افزایش لوکوموتیوهای در گردش را داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • ◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان
  • بارش سیل‌آسا باران در ۱۶ استان
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان